Tehnologija, ki odpravlja mrtvi kot

Sistem kamer in zaslonov MAN OptiView je svojo premiero doživel na sejmu IAA leta 2018 in se tako v zgodovino zapisal kot prvi sistem, ki je nadomestil običajna ogledala na avtobusih.

lions-coach-optiview-01
Digitalni sistem uporablja dve kameri na vsaki strani vozila za projiciranje stranskih in zadnjih predelov okolice avtobusa, ki v visoki ločljivosti in v realnem času na dva monitorja v vozilu projicirata sliko.

In od takrat dalje dokazuje svojo uporabnost po vsem svetu. "MAN OptiView je izjemno zanesljiv in znatno povečuje varnost v cestnem prometu. Sistem je temu primerno zelo priljubljen pri naših strankah," pravi Rudi Kuchta, vodja oddelka avtobusov pri MAN Truck & Bus, in ob tem dodaja: "Da bi naredili ceste v mestih še varnejše in zaradi številnih zahtev upravljavcev voznih parkov, je sistem zdaj na voljo tudi za vse modele nove generacije mestnih avtobusov – seveda tudi za popolnoma električni MAN Lion's City E.«

Zamenjava običajnih ogledal s sistemom OptiView 

Sistem zamenjave ogledal se še posebej izkaže v gostem mestnem prometu. "Če se avtobusi in pešci ali kolesarji srečajo v bližini križišča, lahko nastanejo nevarne situacije, ker lahko voznik šibkejše udeležence v prometu, kljub dobri tehnologiji, spregleda. In ravno tu se izkaže naš sistem digitalnih ogledal: voznik avtobusa ima z njihovo pomočjo pregled tudi nad mrtvimi koti, s čimer je zagotovljena večja varnost na cesti, zlasti ob zavijanju, pa tudi ob menjavi pasov in manevriranju,« pojasnjuje Heinz Kiess, vodja produktnega marketinga v oddelku za avtobuse.

Kako sistem deluje? 

Digitalni sistem uporablja dve kameri na vsaki strani vozila za projiciranje stranskih in zadnjih predelov okolice avtobusa, ki v visoki ločljivosti in v realnem času na dva monitorja v vozilu projicirata sliko. Pri tem lahko kameri zajameta večjo površino, kot običajna zunanja ogledala. Na ta način ima voznik pregled nad mrtvim kotom. OptiView tako bistveno zmanjša tveganje, da voznik spregleda druge udeležence v prometu. "Hkrati si nenehno prizadevamo za nadaljnji razvoj sistema," pravi Kiess in dodaja: "Smo edini proizvajalec na trgu, ki ponuja sprednje ogledalo, kot del serijske opreme naših avtobusov. To še dodatno zmanjšuje možnost nastanka mrtvega kota in je še posebej v pomoč vozniku pri manevriranju." Pri Neoplan Cityliner in Skyliner je ogledalo nameščeno v notranjosti poleg desnega zaslona, medtem ko je pri Neoplanu Tourliner in MAN Lion's Coach ogledalo nameščeno na zunanjem delu A-stebrička.

MAN OptiView prinaša tudi druge prednosti: voznik ima boljšo vidljivost v primeru dežja, snega in tudi ponoči, saj kamera samodejno prilagodi kakovost slike trenutni situaciji. Tudi učinki bleščanja, na primer od žarometov v temi ali pri šibkejšem soncu, ne poslabšajo vidljivosti. Kamere so odporne na vremenske vplive, imajo funkcijo ogrevanja v primeru nizkih temperatur in so zelo vzdržljive.

Aerodinamično izboljšanje zahvaljujoč OptiView

Sistem je impresiven tudi z vidika gospodarnosti. Namreč avtobusi s sistemom OptiView imajo približno za deset odstotkov manjši aerodinamični upor, kot vozila z običajnimi sistemi ogledal. To pa prinaša tudi prihranke na področju porabe goriva. "Z MAN OptiView ponujamo sofisticiran sistem, ki bistveno poveča varnost in učinkovitost naših avtobusov. Kljub temu si nenehno prizadevamo, da bi bil še boljši," še dodaja Kiess.

Avtobusi s sistemom OptiView imajo približno za deset odstotkov manjši aerodinamični upor, kot vozila z običajnimi ogledali.