Cestni prevoz blagaTop 100 slovenskih prevoznikov v letu 2024
12.12.2025 Pripravili smo pregled stotih največjih prevozniških podjetij v Sloveniji na osnovi javno dostopnih finančnih podatko...
Na sklopu E - Velunja, ki velja za tehnično najzahtevnejši odsek severnega dela tretje razvojne osi, se je uradno začela gradnja predora Vodriž. DARS, na čelu s predsednikom uprave mag. Andrejem Ribičem, je skupaj z ministrico za infrastrukturo, mag. Alenko Bratušek, obeležil postavitev kipa sv. Barbare, zavetnice rudarjev in predorskih delavcev.

Po ljudskem izročilu sv. Barbara varuje delavce pri gradnji predorov, zato bo tudi pri gradnji predora na trasi hitre ceste med Velenjem in Slovenj Gradcem simbolično skrbela za njihovo varnost. Kip je v kapelico postavila botra predora, Alenka Muhič, članica uprave DARS, ki je investitor tretje razvojne osi. V nagovoru zbranim je poudarila, da so kakovostne prometne povezave temelj razvoja, zato tretja razvojna os predstavlja enega najpomembnejših infrastrukturnih projektov družbe. Omogočila bo hitrejši in varnejši pretok ljudi ter blaga v regijah, ki so danes prometno slabše dostopne, ter tako pomembno prispevala k njihovemu razvoju.
Odsek Velunja, dolg 7,25 kilometra, je z vidika konstrukcij in izvedbe najzahtevnejši del nove hitre ceste. Na njem bo zgrajenih kar 20 inženirskih objektov, med njimi dva predora in deset viaduktov. Odsek se navezuje na že dokončana sklopa: na severu na sklop F (Jenina), na jugu na sklop D (Gaberke), kjer je potekal tudi današnji dogodek.
Pogodbena vrednost sklopa E, katerega gradnja je stekla julija letos, znaša 397,7 milijona evrov brez DDV oziroma 485,2 milijona evrov z DDV. Gradbena dela, skupaj z vgradnjo elektrostrojne opreme v predorih, bodo trajala 52 mesecev od uvedbe izvajalca v delo, predvidoma do konca oktobra 2029.
Na odseku bodo zgrajeni dva dvocevna predora:
Zgrajenih bo 10 viaduktov, med katerimi izstopajo:
Skupna dolžina trase obeh smeri hitre ceste na odseku znaša 14,5 kilometra. Kar 56 % te dolžine poteka po inženirskih objektih: 4,1 km skozi predorske cevi in 4,1 km po viaduktih (skupaj 20 konstrukcij).