TEST: Safety Coach – najvarnejši avtobus

Jeseni smo imeli priložnost preizkusiti 13-metrski turistični dvoosni avtobus, najvarnejšega iz družine najbolje prodajanih evropskih turističnih avtobusov, zasnovanih tako za potrebe poslovnega razreda kot tudi za uporabo na daljših rednih linijah.

TEST: Safety Coach – najvarnejši avtobus
Zaradi izboljšane aerodinamike vozila je sedaj poraba goriva zmanjšana še za dodatnih 4,5 odstotka.

Nova zvezda se imenuje Mercedes-Benz Tourismo Safety Coach. Avtobus je nadvse ekonomičen, z minimalnimi stroški vzdrževanja za prevoznika, in ergonomskega dizajna za voznika. Obenem pa je tudi varen in udoben za potnike. Seveda je pri Safety Coach najpomembnejša varnost, ta pa je zagotovljena s pomočjo številnih premierno predstavljenih varnostnih tehnologij. Izpostaviti je treba tudi boljše udobje, svetlejšo notranjost, kot tudi možnost uporabe tako na evropskih kot tudi drugih tržiščih. 

Active Brake Assist 4

Tourismo izžareva nezamenljiv in brezčasni dizajn. Mercedes-Benzovo naslanjanje na tradicijo in dajanje prednosti varnostnim elementom ostaja tudi vnaprej prioriteta. Najnovejši predstavljeni varnostni sistem je na novo razvit Active Brake Assist 4, ki je obenem tudi prvi predstavljen v avtobusnem sektorju. Sistem za pomoč pri naglem zaviranju ABA 4 od poletja 2018 zagotavlja pomoč v nujnim primerih. Na samo, da sistem zaznava stacionarne in premične ovire, prav tako prepozna tudi pešce. Sistem Sideguard, pomoč pri zaustavljanju in speljevanju za uporabo pri stop-and-go prometu in sistem za zaznavanje utrujenosti Attention Assist so samo trije primeri izmed številih sofisticiranih varnostnih tehnologij novega Tourisma RHD. Njegov širok razpon varnostnih lastnostni je možno individualno prilagajati, tako da ustreza zahtevam in potrebam prevoznikov in namenu uporabe. 


Še ena premiera za Mercedes-Benz: Sideguard Assist (SA) s pomočjo vizualnih znakov in vibrirajočega voznikovega sedeža, voznika opozarja na pešce, kolesarje in stacionarne prepreke pri zavijanju desno. Poleg tega zagotavlja podporo tudi zunaj mesta, in sicer pri menjavanju voznih pasov na sovoznikovi strani.

Pasivna varnost

Stop/Start Assist se uporablja v prometu pri pogostih zaustavljanjih, medtem ko Attention Assist (AtAs) opozarja na voznikovo utrujenost. To pa sta le dva izmed varnostnih sistemov v novem Tourismu RHD. Prav tako avtobus postavlja tudi nove standarde na področju pasivne varnosti v tem segmentu. Edinstvena je zaščita na prednjem delu (FCG), ki zaščiti voznika in sovoznika v primeru trka. Njeni elementi učinkovito razpršujejo energijo ob trku, medtem ko voznikov delovni prostor, ki je postavljen na čvrsti predel šasije, zdrsne nazaj, skupaj z volanom, pedali in sedežem, s čimer se poveča prostor za preživetje voznika. Zasnova obročastega okvirja zagotavlja večji prostor za preživetje potnikov in voznika v primeru bočnega trka. Tourismo zagotovo ni vozilo z najbolj privlačnim dizajnerskim potencialom, kljub temu pa je videti dobro. Zaradi svetle yellowstone barve je viden že od daleč. Prednji žarometi so iz modela Actros, zadnji iz modela Citaro, kar priča o družinskem konceptu in ne stilski avtonomiji. 


Notranjost

Tudi v smislu udobja potnikov in notranjosti Tourismo RHD prevzema vodstvo ter svojim potnikom nudi pravi občutek dobrodošlice. Potniki se v vozilu počutijo udobno, tako ob vstopu na ergonomskih stopnicah kot tudi v dizajnersko nastrojeni notranjosti vozila. Nove so softline prevleke sedežev z atraktivnim diamantnim vzorcem na sedežu in hrbtnem naslonu, ki spominja na luksuzne Mercedesove VIP-notranjosti. Poleg različnih talnih vzorcev, številnih tkanin za sedeže, stranice, zavese … novi Tourismo RHD navduši kot individualno prilagodljiv turistični avtobus. Naš testni avtobus dolžine 13,11 metra je imel 48 sedežev. Namesto potnikov so bile na sedežih nameščene 80-kilogramske lutke, medtem ko je bil prtljažni prostor napolnjen z vrečami peska, za popolno obteženost vozila. Navdušujejo tudi redizajnirane upravljalne plošče pri potnikih, ki so na voljo z različnimi okrasnimi okvirji. Nov nadzor klimatske naprave poveča udobje potnikov s popolnoma avtomatskim delovanjem in dva razdeljena zračnika za gretje in hlajenje zagotavljata udobno počutje v vozilu. 


Zanesljivi OM 470

Pogon je sedaj s 456 KM nadvse učinkovit, OM 470 je namreč znan tako po prefinjenem delovanju in zmogljivostih kot tudi nizki porabi goriva. Čeprav je bil PPC v kombinaciji z EcoRoll sistemom uveden šele leta 2014. Powershift z možnostjo izbire dinamičnega načina delovanja prenosov prikazuje visoko udobje menjalnika v vseh situacijah. Za podjetja maksimalno nižanje stroškov predstavlja minimalne stroške. Novi Tourismo RHD izpolnjuje ta kriterij, zaradi porabe goriva, ki je zmanjšana za približno 4,5 odstotka, predvsem zaradi boljše aerodinamike in zmanjšane mase vozila za približno 200 kilogramov. Nizki koeficient zračnega upora Cd = 0,33 je brez konkurence v kategoriji turističnih avtobusov.

Fotogalerija