TEST: Mercedes-Benz Sprinter

Po mednarodni in nekoliko poznejši slovenski predstavitvi novega Mercedes-Benzovega Sprinterja je ta prišel na dvotedenski test tudi v naše uredništvo. Tretja generacija, ki ponovno postavlja nova merila v segmentu dostavnih vozil, tudi tokrat ne razočara.

TEST: Mercedes-Benz Sprinter
Testna različica je imela vgrajen preizkušen pogonski koncept s pogonom na zadnji kolesni par in 2,1-litrskim motorjem, ki razvije 120 kW (163 KM). S svojo prožnostjo, 360 Nm pri 1400–2400 vrtljajih v minuti.

Ob vstopu v vozilo in prvih nekaj prevoženih kilometrih hitro postane jasno, zakaj je tako. Testni Sprinter z oznako 316 CDI je imel namreč dolg seznam dodatne opreme, ki vožnjo bistveno poenostavi in naredi varnejšo. V mislih imam predvsem sedemstopenjski menjalnik 7G-Tronic Plus, ki odločno prestavlja, in takrat, ko to od njega pričakujete. V kombinaciji z obvolanskimi ročicami za pretikanje med prestavami pa lahko hitro posežete v njegovo delovanje. Odlično usklajen je tudi s sistemom za samodejno ohranjanje varnostne razdalje Distronic Plus, s katerim je vožnja v zastojih in pri mestni distribuciji izredno olajšana. Sistem je namreč sposoben vozilo (če se pred vami vozeče vozilo ustavi) popolnoma ustaviti in nato ponovno speljati, pri čemer se je treba le narahlo dotakniti stopalke za plin in vozilo ponovno spelje ter sledi predhodno nastavljenim parametrom. Prav tako omenjeni sistem opozarja na prekratko varnostno razdaljo. Seveda pa je to le eden izmed številnih varnostnih sistemov, s katerimi je bil v srebrno barvo, ki so jo pri Mercedes-Benzu poimenovali iridijsko srebrna, opremljen. 


Vsekakor ne moremo zaobiti asistenčnega sistema za mrtvi kot, ki že pri večini proizvajalcev postaja stalnica. Ta pri Sprinterju opravlja še dodatno nalogo, tudi po tem, ko je vozilo že ustavljeno in parkirano. Voznika namreč opozarja na osebe, zlasti pa kolesarje na obeh bokih vozila, s čimer preprečuje nastanek pogostih nesreč, ki se zgodijo ob odprtju kabinskih vrat. Za boljše upoštevanje omejitev je tu tudi opozorilnik za prometne znake. Odlično svojo nalogo opravlja tudi asistenčni sistem za držanje smeri vožnje. Ta ne posega preveč grobo v smer vožnje, če vozilo le nekoliko skrene levo ali desno. Odločno pa nastopi v primeru, ko voznik v ovinku zapelje iz predvidene smeri. Z naglim zaviranjem vpliva na smer vožnje in vozilo hitro vrne na pravi vozni pas, kar bodo zlasti cenili tisti, ki so na cesti ponoči ali ki prevozijo veliko število kilometrov, pri čemer utrujenost lahko predstavlja ločnico med življenjem in smrtjo. 

Notranjost sedaj še udobnejša in trpežnejša

Kot smo že zapisali v preteklih številkah, so sedeži postali veliko bolj udobni in trpežni. Volan, ki je nastavljiv po višini in globini, je možno natančno prilagoditi svojim željam, za doplačilo je na voljo tudi usnjena različica. Nad armaturno ploščo so trije predali za odlaganje drobnarij, sredinski je opremljen tudi z dvema USB-vtičnicama. Za doplačilo si lahko omislite indukcijsko polnjenje mobilnega telefona. Zelo praktično je odlagališče pod sovoznikovima sedežema, ki je priročno za predmete, ki jih ne potrebujete prepogosto, medtem ko je drugih odlagalnih površin dovolj. 


Razred zase je vsekakor multimedijski sistem MBUX z 10,25-palčnim zaslonom na dotik. Ta združuje funkcije DAB-radia, navigacijo, prostoročno povezavo z mobilnim telefonom, nadzor nad pretočnimi vsebinami, Mercedes Pro in aplikacije, posamezne nastavitve ter podatke o vozilu. Med slednjimi si lahko v realnem času ogledate trenutno moč motorja in navor, in kar je morda bolj pomembno, tudi podatke o porabi goriva. Na voljo so interaktivna navodila za uporabo vozila. Seveda zaslon prikazuje tudi dogajanje okoli vozila. Sprinter je opremljen z več kamerami, ki pokrivajo okolico 360º, poleg tega za lažje manevriranje poskrbijo parkirni senzorji. Kljub 6967 milimetrov dolžine je vozilo izredno lahko vodljivo, stranski parkirni senzorji pa zaznavajo vsako malenkost, s katero bi lahko povzročili neželeno škodo na vozilu. Obračalni krog znaša dobrih 15 metrov. 

Koliko prostora ima?

Tovorni prostor s prostornino 14 m2 je prava izbira za prevoz tovora večjih dimenzij. Ker so stranska drsna desna vrata sorazmerno velika in težka, k lažjemu zapiranju pripomore električno pomagalo, za katero je treba odšteti slabih 370 evrov. Vsekakor priročno, če se želite izogniti loputanju z vrati. Zadnja vrata se odpirajo le do kota 180 stopinj, kar je nekoliko moteče, če ste omejeni s prostorom. Vsekakor pa je ob nakupu vredno razmisliti o notranjih oblogah tovornega prostora, letvah za privez v bočnih stenah in aluminijasti zaščiti za leseni pod pri zadnjih vratih. S tem bo notranjost tovornega prostora dobro zaščitena, obenem pa tudi pritrjevanje tovora olajšano. Tovorni prostor je dobro osvetljen. 


Sprinterja je možno dobiti v več kot 1700 različnih variantah – odvisno od vrste karoserije, pogonskega sistema, zasnove kabine, dolžine karoserije, nosilnosti, višine tovornega prostora in različic opreme. Testna različica je imela vgrajen preizkušen pogonski koncept s pogonom na zadnji kolesni par in 2,1-litrskim motorjem, ki razvije 120 kW (163 KM). S svojo prožnostjo, 360 Nm pri 1400–2400 vrtljajih v minuti, ima dovolj navora in moči, da tudi obtežen suvereno opravi z obtežitvijo, vanj pa lahko naložite do malo več kot tono tovora. Povprečna poraba znaša med 8 in 9 litri dizelskega goriva na 100 prevoženih kilometrov. 

Ena izmed novih in najpomembnejših funkcij so tudi omrežne storitve Mercedes PRO Connect v kombinaciji z multimedijskimi sistemi MBUX (Mercedes-Benz User Experience), ki zagotavljajo odlično osnovo za vse logistične in transportne zahteve. Tudi zaradi tega bo novi Sprinter najverjetneje našel marsikaterega kupca med upravljavci večjih voznih parkov. 

Fotogalerija