TEST: Ford Tourneo Custom

Čeprav je Ford Tourneo Custom v osnovi kombinirano vozilo za prevoz tovora, je transformacija v vozilo za prevažanje potnikov impresivna. Prenovljeni Custom namreč ponuja dobre vozne lastnostni, okretnost in tudi zmerno porabo goriva.

Pripravljen na konkurenco

Pripravljen na konkurenco

Je idealna izbira za malce večje družine ali vse tiste, ki se ne želijo odpovedati lastnostim osebnega vozila, obenem pa si želijo nekoliko več prostora in svobode. S testno različico, ki je imela v drugi in tretji vrsti šest ločenih sedežev, spredaj pa dva, smo se zapeljali na daljše potovanje. Otroci so bili nad postavitvijo sedežev navdušeni, voznik pa nad udobjem voznikovega delovnega prostora, preglednostjo in tudi odzivnostjo prenovljenega pogonskega sklopa. Da ne omenjamo številnih odlagalnih površin, ki so se s časom potovanja vedno bolj polnile, in USB-vtičnic, ki so napajale vedno več naprav.

Pri izdelavi so bili uporabljeni boljši materiali.

Že prvi pogled v notranjost vozila razkriva, da so bili pri izdelavi uporabljeni izboljšani materiali, veliko pozornosti je namenjeno dobremu občutku med vožnjo, prav tako tudi razporeditvi številnih odlagalnih površin. 

Novi avdiosistem Sync 3 z 8-palčnim zaslonom na dotik deluje hitro, je odziven, zvok pa predvaja preko 10 zvočnikov. Za napajanje s pretočnimi vsebinami sta na voljo 2 USB-priključka in povezava Bluetooth, upravljate pa ga lahko tudi z obvolanskimi ročicami. Omogoča tudi glasovno upravljanje.

Kot bi sedeli v osebnem vozilu

Sedenje na vozniškem sedežu je udobno, pregled nad okolico je dober, vzvratna ogledala dovolj velika. Na malce višji vstop v kabino se je treba navaditi, priročna lučka na stopnici pa prijazno osvetli pot nogam. Vsekakor so pri Fordu z izbiro materialov in premišljeno izdelavo začrtali smernice, s katerimi bodo prepričali marsikaterega kupca, pa naj bo to podjetje, ki se ukvarja s prevozom ljudi ali nekoliko večjo družino, ki si želi malce več prostora.

Nastavljivi in poklopljivi sedeži v drugi in tretji vrsti ponujajo veliko možnosti. Ker jih je možno tudi obračati, lahko postane Tourneo Custom prostor za sestanek ali zgolj prijazno kramljanje.

K temu pripomoreta tudi boljša zvočna izolacija kabine in povečano udobje v primerjavi s predhodnim modelom. Za boljše počutje je na voljo ločena klimatska naprava v drugi in tretji vrsti, za zagotavljanje zasebnosti pa temnjena stekla in dodatne notranje zavese. Dobrodošla so tudi drsna vrata na obeh straneh, ki bistveno olajšajo vstop tam, kjer je pomanjkanje prostora.

Varčen in dovolj zmogljiv

Testnega Customa je poganjal novi dizelski 2-litrski motor TDCi, ki je zamenjal precej glasno 2,2-litrsko različico. S 125 kW moči ponuja pravo izbiro za daljša potovanja in nekoliko večje obremenitve. Čeprav bi mu v spodnjem območju vrtljajev očitali neodzivnost, se, generalno gledano, izkaže za odlično izbiro. Ponuja dovolj moči, poleg tega ni pretirano požrešen. Na daljših relacijah je porabil okoli 8 litrov goriva, in to pri hitrostih, višjih od predpisanih. Pri Fordu trdijo, da novi motor prinaša do 13-odstotne prihranke pri porabi goriva in temu lahko pritrdimo. Vseeno pa bi se mu morda prilegel avtomatizirani šeststopenjski menjalnik SelectShift. Testna različica je imela vgrajen ročni šeststopenjski menjalnik, ki je natančen in s pravo razporeditvijo prestavnih razmerij.

Prostora ne zmanjka

Na voljo sta dve medosni razdalji in dolžini vozili. Mi smo preizkusili krajšo različico, ki v dolžino meri 4972 mm, s čimer vozilo ni preveliko za mestne manevre, prav tako pripomore k dobri legi vozila na cesti. Ta med vožnjo ne poskakuje, obenem se v ovinkih ne nagiba pretirano. Kot že rečeno, še ena vzporednica z osebnimi vozili, iz katerih tudi Fordov gospodarski program črpa znanje in izkušnje ter seveda tehnologijo.

Na voljo je obilo asistenčnih sistemov, med katere spadajo senzorji za pomoč pri parkiranju, sistem za speljevanje v klancu HSA, sistem za preprečevanje prevračanja vozila ROM, malce pa smo pogrešali vzvratno kamero in navigacijsko napravo, ki je na voljo za doplačilo.

Pri krajši različici je za tretjo vrsto sedežev na voljo še 665 litrov prostora, kar je dovolj za krajša potovanja. Veliko sicer manjše prtljage je možno pospraviti tudi med in pod sedeže. Skratka, bojazen, da bi zmanjkalo odlagalnega prostora, je odveč.

Ford je s predstavitvijo novega modela Tourneo Custom naredil odločen korak naprej. Ne toliko v smislu, da bi bili predhodni modeli tehnološko in oblikovno »nedohranjeni«, daleč od tega, saj prodajane številke v Evropi in svetu povedo svoje. Bolj v smislu odločnega koraka naprej, in to v razredu, kjer je konkurenca neizprosna. Izbira dobrih materialov, veliko odlagalnih površin, izredno privlačen zunanji videz, okretnost in uglajen pogonski agregat so lastnosti, ki mu bodo pri prodaji zagotovo v korist.