35 let podjetja Cordia
12.12.2024 Podjetje Cordia d.o.o. bo v letu 2025 praznovalo 35 let svojega obstoja in 30 let sodelovanja s podjetjem DAF Trucks ...
Ford Transit Custom je najbolje prodajan dostavnik v Evropi v segmentu vozil z nosilnostjo okoli ene tone. Z novo generacijo, ki združuje vse vrste pogona in širi ponudbo konfiguracij, bo ohranjanje prvega mesta postalo še lažje.
Prvo mesto v segmentu zaseda Transit Custom neprekinjeno že vse od leta 2015, medtem ko je leta 2013 in 2020 osvojil tudi naziv mednarodnega dostavnika leta.
Pri novi generaciji gre za povsem novo vozilo, novo podvozje ima prvo os pomaknjeno bolj naprej, s čimer se je povečal prostor v potniški kabini, zadnja kolesa pa so posamično vpeta, kar oboje močno izboljšuje vozne lastnosti in udobje. Že v začetni fazi razvoja so predvideli vse oblike pogona, zato je vozilo temu optimalno prilagojeno – dizelskim motorjem se pridružuje izvedba s priključnim hibridom ter povsem električni pogon, pri tem pa so zunanjo višino vozila ohranili pod dvema metroma, s čimer mu je omogočen dostop v večino parkirnih garaž.
Vozilo je od predhodnika dobrih sto kilogramov lažje, istočasno pa je karoserija za več kot trideset odstotkov trdnejša. Zračni upor se je zmanjšal za velikih 13 odstotkov, zmanjšana pa je tudi oddaljenost tovornega poda od tal, kar olajša nakladanje in razkladanje tovora. To je inženirjem uspelo, kljub temu da je v tovornem podu predviden prostor za vgradnjo baterij pri električni izvedbi, ki bo na ceste zapeljala prihodnje leto.
Osnovna, in vsaj še nekaj let najbolje prodajana pogonska izvedba, temelji na dvolitrskem štirivaljnem turbodizelskem motorju EcoBlue. Ta je na voljo v štirih izvedbah največje moči 110, 136, 150 in 170 konjskih moči. Šibkejše tri so na voljo z ročnim šeststopenjskim menjalnikom ter sprednjim pogonom z opcijsko zaporo diferenciala mLSD. Motorja s 136 in 170 konjskimi močmi sta na voljo tudi z novim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom ter sprednjim ali vsekolesnim pogonom, kar je novost pri Transitu Custom.
Druga pogonska izbira je priključni hibrid – tega poganja 2,5-litrski bencinski motor, ki deluje po Atkinsonovem procesu in z baterijo uporabne kapacitete 11,8 kWh nudi do 56 kilometrov dosega izključno z električnim pogonom. Skupna sistemska moč hibrida znaša kar 232 konjskih moči.
V skladu s trenutnimi trendi je logično tretja izbira povsem električna. Ta ima vgrajene baterije s 64 kWh uporabne kapacitete z možnostjo hitrega polnjenja moči do 125 kilovatov in dosegom do 337 kilometrov. Vozila bodo opremljena s toplotno črpalko, ter sistemom Pro Power Onoboard za pogon električnega orodja moči do 2,3 kilovate. Posebnost je, da bo eTransit Custom na voljo z dvema različnima močema – s 100 ali 160 kilovati moči, ki jo nudi elektromotor za poganjanje zadnjih koles.
Z že omenjenim pomikom prve osi bolj naprej je postala prostornejša vozniška kabina – voznik ima predvsem občutno več prostora za noge. Naprej je pomaknjena celotna armaturna plošča, vozniški sedež pa nameščen nižje, s čimer nudi več možnosti nastavljanja. Pod v kabini je po celotni širini raven, brez dvignjenega tunela na sredini. Analogne merilnike nadomešča digitalni LCD-zaslon, ki ga že poznamo iz nekaterih drugih Fordov, osrednji zaslon infotainment sistema je postal večji – diagonale 13 palcev in je serijski v vseh izvedbah. Pametni ključ omogoča samodejno odklepanje in zaklepanje vozila, ter zagon motorja s pritiskom na gumb.
Zelo dober je nov volan s prirezanim spodnjim in zgornjim delom, s čimer je še olajšano vstopanje v vozilo ter povečana vidljivost na merilnike. Na voljo pa bo tudi rešitev, pri kateri se volan preklopi naprej in spremeni v delovno mizico.
Med praktičnimi rešitvami moramo poudariti še ročico samodejnega menjalnika, ki je nameščena kot obvolanska ročica s podobnim principom delovanja, kot jo poznamo iz Mercedesovih osebnih in dostavnih vozil – poteg navzdol za smer vožnje naprej, navzgor za vzvratno smer in pritisk gumba proti volanu za parkirni položaj. Druga inovativna rešitev pa je namestitev sopotnikove zračne blazine v strop kabine nad vetrobransko steklo, s čimer se je v armaturni plošči sprostil prostor za dodaten zelo globok predal, v katerem je prostora tudi za dokumente velikosti A4.
Dostavniki so serijsko opremljeni tudi s 5G modemom za komunikacijo in online posodobitve, prav tako je vozilo opremljeno z Googlovim pomočnikom Alexa.
Tovorni prostor je nižji, opremljen z največjimi bočnimi drsnimi vrati v razredu z odprtino 1.030 × 1.301 milimetrov, ki so opcijsko lahko opremljena z električnim pogonom ter z novo stransko vstopno stopnico. Poleg izboljšanega dostopa v tovorni prostor je tu še nova zmogljiva LED-osvetlitev, z možnostjo prižiga dodatne LED-svetilke na zadnjem delu za osvetlitev okolice naklada. V notranjosti so že predpripravljena mesta za vgradnjo dodatne opreme ali nadgradnje, obrtnikom in servisnim ekipam pa je, pri električni in hibridni izvedbi, lahko opcijsko na voljo tudi električni priključek za napajanje delovnega orodja, ki ga potrebujejo pri svojem delu.
Volumen tovornega prostora pri osnovni izvedbi L1H1 znaša 5,8 kubičnega metra, s podaljšano L2 izvedbo je ob pomoči odprtine v steni moč prevažati predmete do dolžine 3,45 metra, medtem ko je največja možna nosilnost do 1.327 kilogramov.
Pri zasnovi tovornega in potniškega prostora uvaja Ford novost imenovano MultiCab – gre za kombinacijo vozila s štirimi potniškimi sedeži – dva spredaj in dva v drugi vrsti, ter tovornega prostora, ki v obliki črke L sega tudi v drugo sedežno vrsto, tja, kjer bi bil sicer tretji sedež. To omogoča prevoz daljših tovorov in še vedno nudi prostor štirim osebam.
Dostavljavci poštnih pošiljk morajo zelo pogosto zapustiti vozilo in odpreti ter zapreti tovorni prostor. Da bi jim olajšal delo, prihranil čas, povečal varnost in zmanjšal verjetnost poškodb, je Ford razvil paket rešitev, ki zajemajo samodejno aktiviranje parkirne zavore, izklop motorja, zapiranje stranskih oken, vklop varnostnih utripalk in zaklepanje vozila, ko se voznik oddalji od vozila. Točne funkcije si lahko vsak uporabnik individualno nastavi in tako prilagodi svojim potrebam in delu.
Prvi kilometri za volanom novega Customa, ki smo jih naredili po belgijskih in nizozemskih cestah, so nas navdušili. Dostavnik naredi odličen vtis z izredno natančnim krmiljenjem in voznimi lastnostmi, ki se po udobju povsem približajo osebnim avtomobilom. Vožnja je tiha, preglednost zelo dobra, motor se je s štiristo kilogrami tovora spopadel z lahkoto, tako da voznik sploh nima občutka, da je vozilo obremenjeno. Tokrat smo preizkušali vozila z ročnim menjalnikom, ki je zelo natančen, verjetno pa se bo vse več uporabnikov odločalo za samodejnega osemstopenjskega, ki naredi vožnjo še bolj udobno.