TEST: Ford Grand Tourneo Connect

Ford Grand Tourneo Connect Active je zelo praktičen enoprostorec z do sedmimi sedeži in izredno prostorno notranjostjo. Petsedežna različica Active, ki smo jo preizkusili, pa mu doda še pridih aktivnega življenjskega sloga.

ford-tourneo-connect-active-2

Ford Grand Tourneo Connect Active je impresivno prostoren avtomobil v vedno bolj izumirajočem segmentu enoprostorcev. Uporabnika navduši s petimi sedeži (opcijsko je na voljo tudi tretja vrsta sedežev) in velikim prtljažnim prostorom, ki se ga ne bi sramovale niti furgonske različice dostavnikov.Morda ni tako eleganten kot številni enako veliki enoprostorci, vendar tudi stane manj. Ford Grand Tourneo Connect Active nudi (tako v predelu nog kot tudi v predelu glave) dovolj prostora, zato se v njem tudi visoke osebe ne počutijo utesnjene. Podobna zgodba je tudi v drugi vrsti sedežev. Tla so popolnoma ravna, široka karoserija pa nudi zadosti prostora, da se tri odrasle osebe, ki sedijo druga ob drugi, ne prepirajo okoli prostora za komolce. Domiselno razporeditev sedežev dopolnjuje Fordov sistem za plosko zlaganje, s čimer lahko preprosto prilagodite notranjost vozila in zagotovite prostor za potnike, prtljago, zajetne ali dolge predmete ali kombinacijo vsega naštetega.V 5-sedežnem Grand Tourneu Connect je druga vrsta sedežev deljena v razmerju 60 : 40. Če naslonjala poravnate s sediščem, lahko celoten sedež preklopite naprej in zagotovite kar največ prostora za prtljago in prevažate težke in zajetne predmete. 

Enormnih 2.761 litrov prostora

Prtljažni prostor med kolesnima obodoma v širino meri 1.193 milimetrov in v višino 1.078 milimetrov, medtem ko znaša prostornina 1.529 litrov. Če poklopite drugo vrsto sedežev, se prostornina poveča na zajetnih 2.761 litrov. Zavoljo prilagodljivosti boste tako brez težav vanj postavili tako gorsko kolo kot tudi pralni stroj. 

V dodatno pomoč pri tem bodo tudi pritrdilna mesta na dnu prtljažnega prostora. Sama zasnova notranjosti morda ni čisto v skladu z zadnjimi oblikovalskimi trendi, vendar je prostorna. Odlagalnih površin je dovolj, v sredinski konzoli sta vgrajena dva USB-priklopa, poleg njiju tudi 12-voltna vtičnica. Na armaturni plošči svoje delo dobro opravlja že preverjeni sistem Ford SYNC 3 (barvni zaslon na dotik z diagonalo 15,2 cm), ki omogoča povezavo s pametnim telefonom in preko katerega lahko upravljate vse od telefonskih klicev, sporočil, pretočnih vsebin in navigacije. 

Še lažje upravljanje omogočajo tipke na volanskem obroču, obvolanske tipke na levi strani pa so namenjene upravljanju inteligentnega omejevalnika hitrosti s prepoznavanjem prometnih znakov. Ta zaznava hitrostne omejitve, vključno z omejitvami na digitalnih znakih, in jih vozniku posreduje preko osrednjega merilnika. 

Bogat nabor varnostne opreme

Varnost pri Fordu nikoli ni bila vprašljiva in to velja tudi za model, ki smo ga preizkusili. Testno vozilo je imelo namreč bogat nabor varnostne opreme, večina izmed te je tudi že del serijske opreme. Za večjo varnost šibkejših udeležencev v prometu je tu sistem, ki preprečuje trčenje z zaznavanjem vozil in pešcev na cesti pred vozilom. V primeru, da voznik na opozorila ne reagira ta začne samodejno zavirati. Tehnologija je zasnovana tako, da prepreči nezgodo ali zmanjša stopnjo trčenja, če se mu ni možno izogniti, in deluje do hitrosti 80 km/h. Sistem za ohranjanje voznega pasu s pomočjo naprej usmerjene kamere zaznava nenamerno vožnjo iz voznega pasu, voznika pa opozori s tresenjem volana in grafičnim prikazom, na koncu pa tudi opravi manever vračila vozila na vozni pas, če je to potrebno. Za varno manevriranje je vozilo opremljeno s parkirnimi senzorji spredaj in zadaj, poleg tega varnost ob vzvratni vožnji povečuje tudi na zadku nameščena kamera, ki sliko dogajanja projicira na osrednji zaslon. V dodatno pomoč so tudi izredno velika stranska stekla in nizka bočna linija ter ravno pravšnja vzvratna ogledala. Le pri parkiranju vozila je treba biti pozoren, da na zadnjem delu pustite dovolj prostora za enormna dvižna prtljažna vrata. 

Tudi za slabše terene 

Generalno gledano je vožnja udobna, ne slabši podlagi malce glasnejša. Ker vozilo v višino meri malce več kot 1,8 metra, je v hitreje odpeljanih ovinkih sicer zaznati nekoliko več bočnega nagibanja. Deloma tudi zaradi večje oddaljenosti od tal, ki pri različicah Active znaša 24 milimetrov spredaj in 9 milimetrov zadaj. Dodaten odmik od tal je vsekakor prednost pri vožnji po brezpotjih, opcijsko pa lahko izberete tudi diferencial z mehansko omejenim zdrsom – mLSD. Mi smo njegovo delovanje preizkusili v blatnem terenu in izkazal se je kot resnično dober približek štirikolesnega pogona. Seveda ima njegovo delovanje določene omejitve, toda če obstanete na terenu s slabšim oprijemom, lahko njegova uporabnost predstavlja ločnico med tem, ali boste pot nadaljevali ali se boste morali ustaviti.

Ravno dovolj močan motor

Za pogon skoraj 1,8-tonskega vozila je skrbel 1,5-litrski dizelski motor Ford EcoBlue z 88 kW (120 KM), ki je tudi edina motorna opcija pri omenjenem modelu. Moč se na sprednji kolesni par prenaša preko šeststopenjskega ročnega menjalnika (8-stopenjski samodejni menjalnik žal za ta model ni na voljo), pretikanje med prestavami je natančno. Čeprav se na prvi pogled morda zdi, da je motor nekoliko podhranjen, 270 Nm navora in ustrezna prestavna razmerja zadostijo potrebe povprečnega voznika. Nič kaj pretirana ni tudi poraba goriva. Ta je na testu znašala 7,5-litra na 100 prevoženih kilometrov. 

Torej, če iščete vozilo, pri katerem boste lahko v drugo vrsto sedežev brez težav postavili tri otroške sedeže, ob tem pa vam bo v prtljažnem prostoru ostalo dovolj prostora za recimo pralni stroj, potem je Ford Grand Tourneo Connect prava izbira za vas. Prav tako je prava izbira za vse tiste z aktivnejšim življenjskim slogom, saj se z nekaj improvizacije lahko tovorni prostor spremeni v udobno ležišče ali pa ga uporabite za prevoz športne opreme. Seveda, pa je tudi prava izbira za vse tiste, ki opravljajo dejavnosti na terenu in potrebujejo veliko tovornega prostora, ob tem pa občasno zapeljejo tudi na brezpotja. Tam pa svoje odlike izkažeta diferencial z mehansko omejenim zdrsom in višja oddaljenost vozila od tal. 

Fotogalerija