Sora - avtobus na vodik

Toyota je predstavila svoj prvi avtobus na gorivne celice. Za potrebe olimpijskih in paraolimpijskih iger, ki bodo leta 2020 potekale v Tokiu bodo proizvedli 100 avtobusov.

Toyotin avtobus na vodik

Model s pomenljivim imenom Sora, pooseblja štiri pojme – nebo, ocean, reke in zrak. To pa je tudi ciklus premikanja vode in s tem tudi predstavlja tehnologijo gorivnih celic. Vodik se namreč v prihodnosti opisuje kot pomemben izvor energije, ki pa mu sedaj še ne namenjamo tolikšne pozornosti. Sistem, ki ga uporablja avtobus Sora, je podoben tistemu v limuzini Mirai.

Avtobus Sora prinaša tri japonske inovacije:

-upravljanje pospeševanja; avtobus zvezno in bolj mirno pospešuje v primerjavi s tradicionalnimi avtobusi z avtomatskim menjalnikom

- avtomatsko preklopni sedeži; ti se ko niso v uporabi zložijo, s čimer je več prostora za potnike, ki potujejo z otroškimi vozički ali osebe z invalidskimi vozički

-videonadzor okolice avtobusa; osem kamer visoke ločljivosti snema okolico, z namenom boljšega pregleda nad pešci in kolesarji, ki se nahajajo v mrtvem kotu zaustavljenega vozila

Toyota Sora v dolžino meri 10.530 mm, širino 2490 mm in višino 3350 mm. Kapaciteta avtobusa 78 potnikov (22 sedežev in 56 stojišč), maksimalna moč motorja je 226 kW (308 KM) in maksimalni navor 670 Nm. Vozilo ima doseg več kot 200 kilometrov.