Renault kangoo ze

Renault že dolgo časa razvija vozila na električni pogon. Njegova paleta modelov je precej dolga, v njej pa najdemo tudi dostavno izvedenko kangoo, kateri so k imenu dodali dve črki »ZE«, kar pomeni zero emission.

Kangoo ze

Renault je električnega kangooja predstavil konec leta 2010, že naslednje leto pa ga je bilo mogoče kupiti v redni prodaji. To leto je osvojil tudi naslov mednarodni dostavnik leta. V času, ko je na trgu, se je dobro uveljavil predvsem v Franciji, postal je najbolje prodajan električni dostavnik in že predstavlja 10 % vseh prodanih kangoojev. Kar 95 % lastnikov električnih kangoojev trdi, da so zelo zadovoljni z razmerjem med ceno in praktičnostjo, udobjem, voznimi lastnostmi, veliko močjo že od samega speljevanja, odsotnostjo hrupa, tovornim prostorom in ničnim izpustom.

Kangoo Z.E. je prepoznaven po večjem odbijaču. V sredini je velik logotip znamke, za katerim se skriva utor za polnjenje baterij.

Električna izvedenka je po dimenzijah povsem enaka osnovnemu modelu, zahvaljujoč baterijskemu sklopu, ki je nameščen v podu vozila, pa so na voljo tudi vse praktične vrednosti. Še vedno je njegov prtljažni prostor velik 3 m³ in ima nosilnost 650 kg.

Kangoo Z.E. za pogon uporablja 44 kW močan sinhroni elektromotor z rotorjem, ki se »vrti« na 10.500 vrt./min. in ves čas nudi 226 Nm navora. Moč prihaja iz baterijskega sklopa s kapaciteto 22 kWh, ki se lahko polni preko klasične hišne vtičnice (16 A – 220 V). Za popolno polnjenje je potrebnih od šest do devet ur. Z enkratnim polnjenjem lahko kangoo prevozi do 160 kilometrov ob elektronsko omejeni najvišji hitrosti 130 km/h. Do 50 km/h potrebuje 5 sekund. Ko voznik pritisne na stopalko za plin, litij-ionska baterija začne napajati elektromotor. Ta električno energijo pretvori v mehansko energijo, ki se prenaša na pogonski kolesi. Med pojemki hitrosti in zaviranjem se baterija ponovno polni. Ko voznik spusti stopalko za plin, elektromotor pretvarja kinetično energijo vozila v električno in z njo polni baterijo.

Posebni merilniki

Tudi notranjost ni nič drugačna kot pri osnovni izvedenki, le v plošči z merilniki ni merilnika vrtljajev, temveč je tam merilnik, ki kaže raven napolnjenosti baterije, poseben merilnik »ekonometer« vozniku kaže raven porabe energije, potovalni računalnik pa je prilagojen električnemu pogonu vozila ter kaže preostali doseg in preostanek kWh ter povprečno in trenutno porabo energije.

 

Fotogalerija