Nov član družine

Ford posodablja svojo ponudbo v segmentu malih dostavnikov s povsem novim modelom Courier, ki je postal občutno večji, tako da sedaj lahko sprejme dve evro paleti in bo na voljo s stremi vrstami pogona – poleg bencina in dizla, prihaja prihodnje leto tudi električna izvedba.

Ford Transit Courier
Ford Transit Courier | Foto: Boštjan Paušer

Mali dostavniki so se praktično pri vseh proizvajalcih že poslovili iz ponudbe, Ford je edini ki, ne le da še vztraja z njimi, ampak na trg pošilja tudi popolnoma novo generacijo in to tako v potniški (Tourneo Courier) kot tudi tovorni verziji (Transit Courier). 

Ford Courier

Večje dimenzije

Glavna novost so zagotovo večje dimenzije vozila – Courier je občutno zrastel praktično v vse smeri, dolžino, širino in višino, povečana pa je tudi medosna razdalja. To prinaša največje prednosti pri tovornem prostoru, ki sedaj lahko sprejme dve evro paleti in se s tem dobesedno že spogleduje z razred višje postavljenim modelom Connect. Ravno to dimenzijsko povečanje se zdi, da je ključni faktor za preživetje malega dostavnika, čeprav se njegova ponudba s tem delno že prekriva z večjim bratom. Drugi razlog, zakaj so se pri Fordu odločili, da model ohranijo, pa predvidevamo, da je njegova platforma, ki bo, kot že omenjeno, prihodnje leto ponudila električno verzijo, medtem ko malce večji Connect te možnosti ne bo ponujal.

Povečanje dimenzij je seveda povečalo tudi prostornost tovornega prostora in sicer za 25 odstotkov na skupno 2,9 m3, predelna stena z odprtino za prevoz dolgih tovorov pa omogoča prevoz predmetov do dolžine 2,6 metra. Prav tako se je močno povečala nosilnost – na voljo sta dve izvedbi – standarda (680 kilogramov) in s povečano nosilnostjo (845 kilogramov), pri tem gre za 45-odstotno povečanje v primerjavi s predhodnim modelom.

Ford Courier

Samosvoj izgled

Pri snovanju novega modela so aktivno sodelovali vsi Fordovi evropski oddelki, tako Köln in Dunton, medtem ko je vodilno vlogo igral Ford Otosan v Istanbulu, proizvodnja pa se odvija v romunski tovarni Craiova, v prenovo katere so investirali 490 milijonov evrov. 

Oblika novinca je povsem samosvoja, z veliko pokončno masko ter vertikalno postavljenimi žarometi. Pri strehi in zadku, za doseganje maksimalne prostornosti, prevladujejo ravne linije. Pokončne zadnje luči so nameščene v robove vozila, celoten zadnji del – tako zaključki bokov kot strehe, pa so aerodinamično optimizirani, za zmanjševanje vrtinčenja zraka za vozilom in posledično manjšega zračnega upora.

Atraktiven izgled vozila je možno pri modelu Tourneo Courier še dodatno povečati z dvobarvnimi kombinacijami in priznati moram da vozilo izgleda zelo atraktivno ter se za njim celo obračajo mimoidoči. S svojim izgledom nekoliko spominja na legendarnega Defenderja.

Ford Courier

Prostornejša in sodobna notranjost

Potniški prostor je bil zasnovan povsem na novo, vozniku prinaša dva LCD zaslona, osrednjega ki nadomešča analogne merilnike ter desnega namenjenega informacijsko-zabavnemu sistemu. Med obema zaslonoma se nahaja vdolbina namenjena namestitvi nosilca za mobilne telefone ali tablice, s čimer se še povečuje praktičnost, saj bodo uporabniki tako imeli svojo napravo ne le na dosegu ampak tudi na očeh.

Večina funkcij se nastavlja preko desnega osem palčnega zaslona, hitremu dostopu do najbolj pogosto uporabljenih funkcij pa so namenjena klasična stikala pod njim. Povečano je bilo število odlagalnih predalov, ki med drugim vključuje tudi odlagalno mesto za mobilni telefon v sredinskem delu armature. To velja tudi za potniškega Tournea Courier, ki nudi udobnejše sedenje za pet potnikov z več prostora za glavo in ramena v drugi sedežni vrsti. Ter odlagalnimi mesti v drsnih vratih. V njegovem prtljažniku je še nov predal namenjen odlaganju drobnarij ali umazanih predmetov – na primer obutve. Predal se lahko preprosto odstrani iz vozila in tako v njem naložena vsebina odnese v stanovanje ter po potrebi nato tudi umije. Prtljažni prostor je povečan za 44 odstotkov, je daljši in širši, naslonjala zadnjih sedežev se lahko zložijo v razmerju 60:40, prtljažna vrata pa so enodelna in dvižna.

Ford Courier

Zaenkrat bencin in dizel

Sprva bo Courier na voljo z bencinskimi in dizelskimi motorji, drugo leto pa prihaja v ponudbo še njegova električna izvedba. Za tovornega Transita je na voljo 1,5 litrski dizelski štirivaljnik EcoBlue s sto konjskimi močmi in ročnim šest-stopenjskim menjalnikom. Ta je namenjen predvsem poslovnim uporabnikom, ki z vozilom prevozijo več kilometrov. 

Bencinska ponudba zajema Fordov odličen litrski trivaljnik EcoBoost s sto ali 125 konjskimi močmi, ki se kombinira z ročnim šest-stopenjskim menjalnikom ali samodejnim sedem-stopenjskim z dvojno sklopko. Pri potniškem Tourneu je na voljo le najzmogljivejši bencinski motor, kupci pa lahko izbirajo med ročnim in samodejnim menjalnikom.

Ford Courier

Sodobna povezljivost

Novi Transit Courier je v celoti integriran s platformo Ford Pro, ki s programsko opremo in povezanimi storitvami spodbuja učinkovito delovanje tako posameznih uporabnikov kot upraviteljev velikih voznih parkov – vključno z orodji za upravljanje programske opreme Ford Pro Software za večji čas dostopnosti vozila in storitvami Ford Pro Service za zmanjšanje stroškov lastništva.

V pomoč lastnikom malih podjetij, ki sami upravljajo s svojimi vozili, je na voljo mobilna aplikacija Ford Pro. Brezplačna aplikacija za pametni telefon, ki zaenkrat v Sloveniji sicer še ni na voljo, uporabnikom omogoča, da na daljavo zaklenejo in odklenejo svoje vozilo, preverijo njegovo lokacijo, spremljajo porabo goriva ter prejemajo opozorila o stanju tekočin, tlaku v pnevmatikah, življenjski dobi olja in stanju zavor ter tako preprečijo drage okvare.

Ford Courier

Platinasta nagrada za varnost

Novi Courier je s strani evropske organizacije, ki ocenjuje varnost vozil Euro NCAP, prejel platinasto priznanje za vgrajene asistenčne sisteme, ki povečujejo varnost med vožnjo. Zbral je največje število točk odkar podeljujejo to priznanje.


Že naprodaj

V vožnji se novi Ford izkaže z zelo udobnim vzmetenjem ter močno zmanjšanim obračalnim krogom, kar je predvsem dobrodošlo pri manevriranju na tesnih mestnih ulicah. Tako bencinski kot dizelski motor nudita dovolj moči za udobno vožnjo – bencinski glede na svojo skromno prostornino in trivaljno zasnovo navduši z zmogljivostmi in mirnim delovanjem. Ročni menjalnik je zelo natančen, a bi sam vseeno priporočal izbiro samodejnem z dvojno sklopko, ki naredi vožnjo še bolj prijetno.

Transit je na voljo v povsem tovorni izvedbi Cargo Van ali pri obrtnikih zelo priljubljeni kombinirani s petimi sedeži in ločenim tovornim delom Double Cab Van. Izbirati je moč med štirimi paketi opreme: Base, Trend in Limited, Active pa dodaja tudi spremenjen izgled s plastičnimi obrobami blatnikov. Tourneo nudi tri pakete opreme: Trend, Titanium in Active, odločiti pa se je moč tudi za zelo atraktivno dvobarvno izvedbo, pri kateri je streha bele barve.

Prodaja novih modelov je že stekla, cene v Sloveniji se za Transita Courier Trend začenjajo pri 21.250 evrih, za Tournea Courier Titanium pa pri 24.610 evrih (DDV vključen).

Ford Courier

Fotogalerija