Najmočnejši brat

Volvo FH 16 750 predstavlja najmočnejši serijski tovornjak in obenem predstavlja vrhunec ponudbe tega švedskega proizvajalca tovornjakov. Zastavo noša ali admiralska ladja, navdušil bo vsakega, ki bo imel priložnost sesti za njegov volan.

volvo

Izgled je prepoznaven in v skladu z novimi oblikovalskimi smernicami. Opazimo pa lahko posebno satasto masko, ki se po navedbah proizvajalca sama čisti, kar pomeni, da v njej ne ostaja mrčes, blato ali druga umazanija. Aerodinamična linija z mehkimi prehodi in prilegajočimi se deflektorji zmanjšuje zračni upor, s tem pa tudi porabo goriva. Ko ga opazimo na cesti, izgleda zares mogočno in agresivno.

Srce tovornjaka je novi D16K motor, vrstnim šestvaljnik z dvostopenjskim turbopolnilnikom, zgoraj ležečo odmično gredjo, štirimi ventili na valj in vbrizgavanjem goriva s skupnim vodom. Motor je težak in velik kot osebni avtomobil (1300 kg), za omogočanje visoke moči in za zadovoljevanje ekoloških norm Euro 6 pa je bilo na njem izvedenih kar nekaj izboljšav. Volvovi inženirji so tako uporabili kombinacijo EGR sistema s hlajenjem in čiščenjem izpušnih plinov. Novi dvostopenjski turbopolnilnik pomaga poganjati obtok plinov v zanki EGR in povečuje moč motorja. Motor je opremljen s sistemom predvbrizgavanja, kar pomeni, da se v valj predvbrizga majhna količina goriva, kar zagotovi enakomernejši dvig tlaka in mehkejši zvok motorja. Končni rezultat so do 50 odstotkov manjši izpusti trdnih delcev (PM) in 80 odstotkov manjši izpusti dušikovih oksidov (NOx) v primerjavi z različico Euro 5.

Za aktivno zaviranje ob nožni zavori skrbi tudi motorna zavora Volvo VEB +. Najvišja zavorna moč 470 kW se ustvarja pri 2200 vrtljajih, kar zmanjšuje potrebo po uporabi retarderja.

Volvo Globetroter XL kabina je v notranjosti enaka glede na klasični model FH, je pa veliko bolj komfortna. Vsi materiali so prijetni na otip in pogled. To velja tudi za volanski obroč, ki je oblečen v usnje in zašit z rumeno nitjo. Enako je s preostalo opremo, ki je barvno usklajena v sivi in rumeni barvi, rumeno pa je obarvana tudi ročica menjalnika. Armaturna plošča je obrnjena proti vozniku, s čimer so mu na dosegu roke prav vsa stikala in ročice. Osrednji merilnik kaže hitrost, v njegovem podnožju je merilnik vrtljajev, levo in desno pa se v posebnih displejih izpisujejo sekundarne informacije, povezane z vožnjo in delovanjem motorja.

Voznikov sedež je izdatno nastavljiv s pomočjo elektrike in nudi odlično bočno oporo. Izdatno pa je nastavljiv tudi volanski obroč, ki ga lahko nagnete skoraj kot pri osebnem avtomobilu. Tako voznik še lažje najde ergonomičen in sproščujoč položaj za volanom.

FH16 ni le najmočnejši Volvov tovornjak, temveč tudi najvarnejši. Opremljen je s številnimi inovativnimi varnostnimi sistemi. Med njimi je tudi sistem s samodejnim merjenjem oddaljenosti od objekta pred vozilom in sistem uravnavanja hitrosti. Izpopolnjen je EBS (Electronically controlled Brake System), ki deluje s pomočjo radarja in kamere, nameščene na vetrobranskem steklu. Ko sistem zazna nevarnost, začne na to opozarjati voznika z opozorilnim tonom in rdečo lučjo, ki se projicira na vetrobransko steklo pred voznikom. Če sistem presodi, da voznik ni odreagiral sam, aktivira zaviranje v sili. Sistem je zmožen popolnoma ustaviti tovornjak pri polni potovalni hitrosti. Tu je tudi sistem za opozarjanje pri nenamerni menjavi voznega pasu, pa sistem za nadzorovanje mrtvih kotov in še veliko drugega.

Vožnja takšnega mogotca je povsem preprosta. Na avtocesti si nastaviš tempomat in vse, kar moraš delati, je vrtenje volana, saj vozilo samo pospešuje, samo vzdržuje razdaljo do vozila pred nami in samo zavira. S tem tovornjakom se dosega višja povprečna hitrost, ko se vozi pod polno obremenitvijo, ter ko vozite po hribovitih cestah, kar skrajšuje potovalni čas in zvišuje produktivnost, še posebej, če vozite kakšno hitro pokvarljivo blago.

FH16 bo najverjetneje ostal le želja večine voznikov, saj se mora ogromna moč nekje poznati. Pozna pa se najprej na ceni nato, pa še pri porabi.

3550 Nm navora lahko na kolesa prenese le avtomatizirani 12-stopenjski I-Shift menjalnik. Menjalnik združuje moč ročnega menjalnika z udobjem samodejnega. I-Shift je v osnovi elektronsko nadzorovan mehanski menjalnik z 12 prestavami. Nova generacija je precej lažja, predvsem pa tudi tišja. Menjalnik je med vožnjo izredno učinkovit in natančno preračunan. Ob speljevanju samodejno prestavlja prestave v najbolj optimalnem področju, brez izgube moči, saj svoje delo opravi izredno hitro in brez nepotrebnega zaganjanja. Po želji lahko prestavljate tudi sami s pritiskom na tipke + za višjo in – za nižjo prestavo. Zadnja os ima diferencialno zaporo, kar omogoča lažje speljevanje na spolzkih površinah.