Mercedes atego in antos

Distribucija blaga med kraji ali po samem mestu z manjšimi tovornjaki ni nič manj pomembna kot meddržavni prevoz z velikimi vlačilci. Slednji težko pridejo v sam mestni center, kjer se veliko bolje znajdejo manjša vozila. Vsi proizvajalci temu segmentu posvečajo veliko pozornosti, nekateri imajo v ponudbi celo več različnih vozil z različno velikostjo in nosilnostjo.

Mercedes

Okretnost v mestu

Mercedes v razredu distribucijskih vozil ponuja kar dva modela. Najmanjši je atego, nekoliko večji pa antos. Slednji je povsem novo vozilo, ki je bilo predstavljeno pred letom in pol, medtem ko je atego aprila lani prejel obsežen facelift ter seveda nove Euro 6 motorje.

Atego spada v razred srednje težkih dostavnih tovornjakov. Oblikovno je zasnovan tako, da nas z novim odbijačem, masko in integriranimi lučmi takoj opozori, da se uvršča v novo družino Mercedes-Benzovih tovornjakov.

Tudi notranjost kabine ponuja popolnoma novo voznikovo delovno okolje z armaturno ploščo, ki v pogledu funkcionalnosti in oblike nič ne zaostaja za tistimi v večjih bratih. Osrednji inštrumenti z velikim grafičnim zaslonom, nov sedež in multifunkcijski volanski obroč z novim krmilnim sistemom ategu omogočajo, da se lahko pohvali z odlično ergonomijo, vozno dinamiko, varnostjo in udobjem. Povsem nova sta zadnje vzmetenje in postavitev kabine. Za še lažje spopadanje z vsakodnevnimi opravili v svetu dostave je novega atega možno opremiti z različnimi multimedijskimi napravami, na voljo pa je tudi fleetboard. Novost predstavlja atego v izvedbi 1530, ki ga je možno naročiti tudi s kabino big space. Ta ponuja notranjo višino 1,91 metra, izza sedežev pa je nameščena tudi postelja.

Mercedes je atega razvijal v tesnem sodelovanju z izdelovalci nadgradenj, zato je šasija prilagojena različnim potrebam in možnostim. Na voljo je 42 različnih modelov, med katerimi je možno izbirati med različnimi medosnimi razdaljami ter tremi velikostmi kabin.

 

Sedem motorjev

Atega poganjata dva BlueEFFICIENCY Euro 6 motorja. 4-valjni motor s prostornino 5,1 litra ponuja razpon moči od 115 kW (156 KM) do 170 kW (231 KM), močnejši 6-valjnik s prostornino 7,7 litra pa ima moč od 175 kW (238 KM) do 220 kW (299 KM). Oba motorja si delita veliko skupnih delov, s čimer so pri Mercedesu še dodatno znižali stroške razvoja. Motorja sta bolj optimirana in varčna, saj po podatkih proizvajalca porabita do 2 % manj goriva. Ali to drži, nismo uspeli preizkusiti, lahko pa zagotovimo, da motorje odlikuje visok navor že pri nizkih vrtljajih, kar omogoča odlično odzivnost brez večkratnih posegov po ročici menjalnika.

Pri šibkejšem motorju je serijsko na voljo 6-stopenjski samodejni menjalnik PowerShift 3, pri močnejšem pa 8-stopenjski. Še vedno je na voljo tudi ročni menjalnik, ki deluje s pomočjo ojačevalnika moči, s čimer je tudi ročno pretikanje postalo izredno enostavno in lahko. Prestavna ročica ročnega menjalnika je nameščena na armaturni plošči, zaradi česar je tudi lažje dostopna, na njej pa si lahko spočijemo desno roko.

Atego ima v serijski opremi še veliko dodatnih varnostnih sistemov, najpomembnejši pa je vsekakor ESP, sistem za nadzor stabilnosti. Za učinkovito zaustavljanje so na vseh kolesih nameščene kolutne zavore, v pomoč pa sta lahko motorna zavora ali permanentni retarder.

Motorji:

4-valjni OM 934

moč

navor

115 kW (156 KM) pri 2.200 vrt./min

650 Nm pri 1.200–1.600 vrt./min

130 kW (177 HP) pri 2.200 vrt./min

750 Nm pri 1.200–1.600 vrt./min

155 kW (211 KM) pri 2.200 vrt./min

850 Nm pri 1.200–1.600 vrt./min

170 kW (231 KM) pri 2.200 vrt./min

900 Nm pri 1.200–1.600 vrt./min

6-valjni OM 936

moč

navor

175 kW (238 KM) pri 2.200 vrt./min

1.000 pri 1.200–1.600 vrt./min

200 kW (272 KM) pri 2.200 vrt./min

1.100 pri 1.200–1.600 vrt./min

220 kW (299 KM) pri 2.200 vrt./min

1.200 pri 1.200–1.600 vrt./min

Antos za težje naloge

Če je atego zadolžen za prevoze blaga od 6,5 do 18 ton, bo antos zadovoljil potrebe v razponu od 18 do 26 ton, kot posebna izvedba vlačilca pa lahko prepelje tudi kompozicijo do 40 ton. Da je prilagojen vožnji tudi po mestu, pove podatek, da je kabina široka le 2,3 metra. Kljub temu je v njej dovolj prostora za dobro voznikovo počutje, ergonomija je na visokem nivoju, vsi merilniki in stikala so jasno postavljeni in pregledni.

 

 

Fotogalerija