MAN - vožnja bo še varnejša

MAN je že predstavil novo generacijo sistema za zaviranje v sili in sicer z združevanjem različnih tehnologij (Emergency brake assist EBA) in signala v sili (ESS). Istočasno bosta sistem EBA, kot tudi novi sistem za držanje smeri vožnje (Lane guard system LGS) spadala med serijsko opremo tistih vozil, pri katerih bo do novembra dalje ob prvi registraciji tovrstna oprema obvezna.

MAN: nova generacija varnostnih sistemov

Ta ukrep zajema večji del tovornih vozil podjetja MAN, avtobuse MAN in Neoplan, kot tudi MAN šasije za medkrajevne avtobuse.

Nova generacija sistem za zaviranje v sili EBA združuje informacije iz radarskega tipala v  nameščenega na sprednjem delu vozila in kamere, nameščene na vetrobranskem steklu. Z združitvijo informacij lahko sistem obdela kompleksne prometne scenarije in temu primerno tudi reagira. S tem je moč počasnejša vozila in stoječa vozila hitreje identificirati, posledično pa zagotavljati večjo varnost. Zaradi pravočasnega zaznanja ovire lahko sistem predčasno reagira in s tem »privarčuje« dragocene meter, ki lahko odločajo tudi o življenju ali smrti.

Signal zaviranja v sili ESS se aktivira pri intenzivnejšemu zaviranju, sproži pa zavore luči in vse utripalke na vozi, ki v tovrstnih primerih utripajo z višjo frekvenco kot običajno. S tem so zadaj vozeči vozniki opozorjeni na nevarnost, posledično pa se zaradi njegove uporabe tudi zmanjša število naletov v zadek vozila.

Novi Lane guard sistem (LGS) uporablja najnovejšo tehnologijo kamer, ki omogoča visoko natančnost pri razbiranju talnih označb, obenem pa zmanjšuje tudi število nepotrebnih obvestil o spremembi smeri vožnje. LGS sistem deluje nad hitrostjo 60 km/h in opozarja voznika, da je nekontrolirano zapustil svoj vozni pas. Z vpeljavo tovrstnih pripomočkov se vozniku olajša delo. Sistem deluje le, če so na cestišču na obeh straneh in sredini nameščene talne označbe. Poleg tega sistem opozarja na vožnjo preblizu roba, prav tako pa avtomatsko preklaplja med državami in smermi vožnje.