eActros dostavil pivo in preste
04.10.2024 V Münchnu se je 21. septembra začel Oktoberfest in kot vsako leto je v tem času povpraševanje po pivu še posebej veli...
Vpliv na mednarodni prevoz blaga se povečuje in ob trenutnem razvoju se poraja veliko vprašanj. Tukaj so za vas povzete najpomembnejše informacije.
Koronavirus je dosegel Evropo. Število okužb z virusom SARS-CoV-2/COVID19 trenutno narašča predvsem v Italiji. Tu lahko preverite, kaj naj bi ponudniki blaga, špediterji in prevozniki upoštevali pri naročilih prevozov v prizadete regije in iz njih ter kako lahko najbolje postopate v primeru nejasnosti*.
Po trenutnih informacijah trenutno obstajajo prepovedi vstopa in izstopa za nekatere kraje v pokrajinah Lodi in Padova v severni Italiji. Če niste prepričani glede razmer na kraju nakladanja ali na cilju, svetujemo, da se pozanimate o trenutnih omejitvah potovanj s strani pristojnih italijanskih institucij in se o tem nato posvetujete s svojim naročnikom.
Razmere in varnostni napotki se lahko hitro spremenijo.
Več informacij o tem najdete tukaj: https://www.gov.si/podrocja/zdravje/preventiva-in-skrb-za-zdravje/obvladovanje-nalezljivih-bolezni/koronavirus/
Če se prevoz še ni začel, je lahko pri trajnih zaporah podana tako imenovana objektivna nezmožnost. Prevozne pogodbe, ki jih v praksi ne more izpolniti nihče, na splošno veljajo kot nične. To pomeni, da takšna pogodba ne bi povzročila obveznosti. V tem primeru špediterju ali prevozniku ne bi bilo treba zagotoviti tovornega vozila, izvajalec naročila pa po drugi strani ne bi prejel nobenega nadomestila za izpadlo vožnjo.
Če je pred nalaganjem blaga znano, da naročnik ali prejemnik ne obratujeta zgolj zaradi previdnosti pred koronavirusom, bi moral breme tega izpada nositi naročnik, razen če je od uradnega organa prejel prepoved dela ali obratovanja.
V takšnem primeru priporočamo, da se že vnaprej stopite v stik s svojim naročnikom.
Če ste kot prevoznik ali špediter v sistemu pametne logistike (Smart Logistics System) sprejeli naročilo prevoza, na splošno velja pravno zavezujoča pogodba, ki ste jo sklenili s svojim naročnikom.
Če je prevoz iz regije ali v regijo, ki jo je prizadel koronavirus, že v teku, t.j. največkrat po začetku nakladanja, lahko zaradi uradnih ukrepov naletite na zapore dovoznih poti ali celotnih krajev, iz katerih ali v katere naj bi dostavili blago. V tem primeru je podana t. i. ovira pri prevozu. Tukaj veljajo člen 14 in sledeči členi konvencije CMR oziroma ustrezni predpisi nacionalnega transportnega prava. V tem primeru mora potrebna sprememba naročila prevoza obsegati navodilo naročnika, kako se naj zadevni prevoz po potrebi izvrši drugače, na primer z dogovorom alternativnega ciljnega kraja.
V takšnih primerih je prevoznik praviloma upravičen do povračila dodatnih stroškov, kot so na primer dodatni stroški vožnje zaradi podaljšane poti.
Šele če prevoznik tudi na poziv ne prejme nobenih navodil od naročnika ali če so prejeta navodila neizvedljiva, sme prevoznik končati prevoz. Toda pozor! V takšnem primeru je prevoznik dolžan zagotoviti ustrezno hrambo blaga. V nekaterih primerih, na primer pri pokvarljivem blagu, je treba razmisliti o nujni prodaji.
Enako velja, če je na primer obrat pošiljatelja ali prejemnika zaprt ali blokiran in nakladanje oziroma razkladanje tovornega vozila ni mogoče. V primeru dvoma mora prevoznik zagotoviti dokazila o blokadi oziroma zaprtju obrata.
Če kratkoročno iščete skladiščna mesta, lahko primerne ponudbe v sistemu pametne logistike najdete s TimoCom pametno aplikacijo Skladišča.
Če že vozite ali načrtujete prevoze v teh regijah ali iz njih, svetujemo, da pravočasno stopite v stik s svojim naročnikom in razjasnite situacijo, da se izognete poznejšim razpravam in nesporazumom.
Več informacij o trenutnih omejitvah tovornega prometa najdete tudi na www.truckban.info.
*Tukaj nudene informacije ne štejejo kot pravni nasvet. V konkretnem primeru se posvetujte s svojim odvetnikom, da boste lahko upoštevali vse posebnosti in nacionalne predpise in zakone.