Podjetji Shell Lubricants in AirFlow Truck Company sta združili moči pri razvoju novega visoko učinkovitega tovornjaka AirFlow Starship.

Cilj je bil ustvariti zmogljivo vlečno vozilo v kombinaciji z učinkovito in aerodinamično prikolico. Skupaj naj bi porabila čim manj goriva, v ozračje spustila čim manj CO2 emisij in to z uporabo konvencionalnih in že obstoječih tehnoloških rešitev.

Čeprav je šasija klasična, kovinska, konfiguracije 6 x 2, je karoserija v veliki meri narejena iz karbonskih vlaken, da so s tem znižali maso vozilo. Veliko pozornosti je namenjene aerodinamiki in zmanjšanju zračnega upora. Maska hladilnika je premična, ki se po potrebi odpira ali zapira, v skladu s potrebami po zadostni količini zraka za hlajenje motorja. Kot dirkalni avtomobili ima tudi ta tovornjak številne aerodinamične elemente in izrazite bočne panele, ki omogočajo boljši pretok zraka med vlečnim vozilom in prikolico.

Tovornjak poganja 6-valjni Cumminsov X15 motor delovne prostornine 15 litrov, moči 400 KM in 2.508 Nm navora. Moč se na podlago prenaša preko 18 stopenjskega Eaton avtomatiziranega menjalnika (AMT), ki je prilagojen za vožnjo tudi z nižjim številom vrtljajev. Na zadnji osi vlečnega vozila se nahaja generator/elektromotor, ki med zaviranjem izvaja rekuperacijo energije in polni baterijo napetosti 48 voltov. Ob speljevanju in pospeševanju pa pomaga običajnemu motorju.

Električni sistem je relativno kompleksen, saj je v osnovni napetost 48 voltov, za napajanje komponent pa je na voljo 12-voltni električni sistem. Za zagon motorja je namesto konvencionalnega akumulatorja vgrajen superkondenzator, za polnjenje baterij pa se uporablja poseben inverter/polnilec moči 6 kW. Prednje pnevmatike so dimenzij 295/75 R 22.5, in zadnje 445/50 R 22.5.

Fotogalerija