TEST: Nissan e-NV 200 combi

Na trgu ni ravno veliko enoprostorcev, ki bi bili registrirani za prevoz sedmih oseb, obenem pa bi za njihovo premikanje skrbel izključno električen pogonski sklop. Eno izmed teh vozil je tudi Nissan e-NV200, ki smo ga preizkusili tudi mi.

nissan-e-nv-200-13

Ko je Nissan model e-NV200 leta 2014 predstavil prvič, je bil ta videti le kot Nissan Leaf, preoblečen v karoserijo dostavnika. Toda kompaktni »električar« ima kar nekaj skritih atributov. Nekonvencionalna velikost e-NV200 – višji je od večine drugih majhnih dostavnih vozil – pomeni, da je primernejši za podjetja, ki želijo povečati tovorno zmogljivost dostavnika, ki obenem ne izpušča lokalnih emisij. In čeprav je bil trg električnih vozil ob premierni predstavitvi še razmeroma nezrel, se je e-NV200 v zadnjih letih na evropskih trgih znašel veliko bolje, kot so mu sprva napovedovali.


Dobil je večjo baterijo

Prvi modeli so bili opremljeni s 24 kWh baterijskim paketom, ki je zagotavljal 90 do 100 kilometrov dosega v običajnem prometu. Toda leta 2018 so e-NV200 bolje energijsko opremili – tokrat s 40 kWh baterijo, ki je doseg vozila povečala na približno 200 realnih kilometrov. Čeprav se to morda še vedno ne sliši veliko, zadostuje za dnevne medkrajevne prevoze/migracije. Še bolje kot tam, pa se električni »sedemsedežnik« zaradi svojih kompaktnih mer znajde v mestnem vrvežu. V dolžino meri slabih 4,6- in širino 1,75 metra, nudi odlično preglednost na vse strani, ima zadovoljivo velik prtljažni prostor (dodatna sedeža v tretji vrsti sta namreč zložljiva) in majhen obračalni krog, zato je prava izbira za mestne transferje, taksi službo ali dostavo.

Odziven in okreten

Vožnja z e-NV 200 je prijetna, vozilo je okretno (obračalni krog 11,1 metra), medtem ko je elektromotor (kot se za električno vozilo spodobi) zelo odziven. Groba strukturna zasnova e-NV 200 prihaja od že dobro znanega modela NV 200, medtem ko je pogonski sklop vzet iz modela Nissan Leaf. Elektromotor razvije 109 konjskih moči in uporabnih 254 Nm navora. Zaradi zveznega pospeševanja vozilo hitro doseže želeno hitrost, najbolje pa se boste za volanskim obročem počutili pri hitrostih do 90 kilometrov na uro. Nad to hitrostjo namreč vožnja postane nekoliko glasnejša, prav tako pa se tudi občutno poveča poraba električne energije. K temu seveda doprinese dokaj položen sprednji del vozila in višja silhueta (1,85 metra).


Rekuperacija energije občutno poveča doseg

Nam je po mestnih ulicah uspelo z rekuperacijo električne energije povrniti do 24 odstotkov za pogon porabljene energije. Stopnjo vračanja energije ob zaviranju ali zmanjševanju hitrosti vozila lahko nadzirate na dva načina. In sicer v primeru, da imate vklopljen ECO način vožnje, je stopnja regeneracije ob spuščeni stopalki za plin maksimalna. V normalnem voznem režimu (D) pa lahko s pomočjo premika prestavne ročice levo ali desno preklapljate med načinoma D (drive) in B (brake). Slednji način učinkovito zavira vozilo in obenem dobro nadomešča običajen zavorni sistem, po katerem boste v primeru predvidevanja poteka prometa posegli le, ko boste želeli vozilo popolnoma ali hitro ustaviti.

Kako daleč lahko grem? 

In ker gre za električno vozilo, je seveda treba podati tudi kakšen komentar glede samega dosega, polnjenja in porabe električne energije. V primeru, da je 360-voltna večslojna litij-ionska baterija vozila napolnjena na 100 odstotkov, boste z vozilom v realnem prometu, predvidevanjem poteka prometa in z odsotnostjo vožnje po avtocesti (kjer bi vas zaradi vašega zniževanja porabe električne energije vozniki tovornjakov, seveda tam kjer je to dovoljeno, prehitevali in verjetno tudi prekleli) dosegli približno 200 kilometrov. Seveda ob idealnih vremenskih razmerah. Če si zaželite, da bi bilo v vozilu topleje ali hladneje in vklopite bodisi klimatsko napravo ali gretje, se doseg vozila zmanjša za približno 20 do 30 odstotkov. To pa pri vožnji na nekoliko daljše razdalje že lahko predstavlja mejnik, ali boste do cilja prišli z vmesnim polnjenjem ali brez njega. Zelo priročno je predhodno nastavljivo hlajenje ali ogrevanje vozila, medtem ko se ta polni. Za priklop na električno polnilnico lahko uporabljate vozilu priložen 6-metrski polnilec s priključkom Type 2, ki omogoča polnjenje do 6,6 kW na običajni 220-voltni vtičnici. Za hitro polnjenje, ki traja približno 1 uro, pa priporočamo uporabo 50 kW Chademo priključka za hitro polnjenje. Polnilna priključka se nahajata na nosu vozila.


Notranjost vozila 

Višina vozila je ravno pravšnja, zato vstop vanj ni kombijevsko naravnan. Voznikov in sovoznikov prostor nudita dovolj prostora tudi višjeraslim, pogrešali pa smo več odlagalnih površin in zaprtih predalov. Prav tako bi bila lahko kakovost izbranih materialov na nekoliko višji ravni. Med vožnjo smo pogrešali tudi radarski tempomat, medtem ko je uporabniški vmesnik dovolj pregleden in ponuja vse potrebne informacije. Vstop k drugi vrsti sedežev je preko stranskih drsnih vrat, ki nudijo dovolj veliko vstopno odprtino in tudi zapirajo se otrokom prijazno – brez pretiranega loputanja. Nekoliko več težav boste imeli tisti, ki boste želeli na drugo vrsto sedežev pritrditi otroške sedeže. Ti sicer nudijo ISOFIX pritrdišča, vendar je po njihovi namestitvi zapenjanje običajnega varnostnega pasu prava mala umetnost.


Kaj pa prevoz tovora? 

Širina tovornega prostora meri 1,5 metra, tovor pa bo treba dvigniti do višine 52,4 centimetra, kolikor znaša višina nakladalnega praga. V zadnjem delu lahko izrabite višino 1,36 metra, skupaj pa lahko vozilo obremenite s 631 kilogrami tovora (odvisno od izvedbe).

Za povečanje tovornega prostora lahko dva sedeža v tretji vrsti zložite proti notranjosti avtomobila. Sedežno klop za tri osebe v drugi vrsti je možno prav tako zložiti in prekucniti naprej, s čimer se še poveča tovorni prostor. Pri Nissanu pravijo, da lahko ob taki konfiguraciji sedežev v prtljažni prostor spravite do tri odrasla kolesa, ne da bi z njih odstranili sprednje obroče. No, mi tega nismo preizkusili, smo pa vanj brez problema pokončno zložili tri kartonske škatle od električnih koles, kar ob predpostavki, da so škatle po navadi še večje od vsebine, še dodatno pritrjuje.


Za Nissan e-NV 200 bi lahko dejal, da je izredno uporaben potniški kombi, ki ima zaradi kompaktnih dimenzij in popolnoma električnega pogona pred konkurenco kar nekaj prednosti. Vsekakor bo njegovo poslanstvo 100-odstotno izpolnjeno, ko bodo mestna središča postala dostopna le vozilom brez lokalnih emisij, bo pa treba na tej točki tudi še uskladiti ceno in njeno ekonomsko upravičenost. Za takšno vozilo je namreč treba odšteti skoraj 45 tisoč evrov.