Prodaja gospodarskih vozil znamke Volkswagen v letu 2020

Leto 2020 so tudi pri znamki Volkswagen Gospodarska vozila (VW GV) zaznamovali potek pandemije covida-19 ter z njim povezana gospodarska krčenja in omejitve v družbenem življenju. Skupno so pri VW GV v letu 2020 končnim kupcem prodali 371.700 vozil oz. 24,4 odstotka manj kot leto prej.

foto-presseportal

Med letom je bilo gibanje prodaje vzpored­no gibanju koronapandemije: v prvem četrtletju so bili rezultati le za malenkost nižji kot 2019, sledil je velik padec v drugem četrtletju med prvo ustavitvijo javnega življenja z zaprtjem tovarn pri VW GV in večtedenskim mirovanjem proizvodnje. Čez poletje se je prodaja potem spet opazno izboljšala in je v septembru kot edinem mesecu leta 2020 za 13,3 odstotka presegla vrednosti iz predhodnega leta. Ta pozitivni razvoj pa se do konca leta ni več nadaljeval, ker se je spet začelo zviševati število okuženih in so ponovno začele veljati omejitve v gospodarstvu.

Prodaja po regijah

Zahodna Evropa: Tukaj je znamka prodala skupno 264.900 vozil (2019: 338.600; –21,8 %). Najmočnejši trg za VW GV ostaja Nemčija s 101.000 vozili (2019: 126.600; –20,2 %), sledita ji Velika Britanija s 36.500 vozili (2019: 48.200;  –24,3 %) in Francija s skupno 15.900 prodanimi vozili (2019: 20.300; –21,5 %).

Vzhodna Evropa: V Vzhodni Evropi je znamka VW GV prodala 33.800 vozil (2019: 47.600; –29,0 %). Najmočnejši posamični trg ostaja Poljska z 9.600 vozili (2019: 14.200; –32,1 %).

Severna in Južna Amerika: V Mehiki, na edinem trgu, kjer je v Severni Ameriki prisotna znamka VW GV, je bilo prodanih 7.000 vozil (2019: 11.300; –38,0 %). V Južni Ameriki je slika deljena: medtem ko se je prodaja v celotni regiji zmanjšala za 25,7 odstotka in je znašala 28.200 vozil, pa je koronapandemija še posebej močno vplivala na situacijo v Braziliji, kjer je prodaja padla za 43,8 odstotka, na 10.600 vozil. Na drugi strani pa so v Argentini zabeležili rahlo rast v višini 1,9 odstotka glede na predhodno leto; prodanih je bilo 12.900 vozil (2019: 12.700).

Azija/Pacifik: V pacifiškem prostoru ostaja za VW GV najmočnejši trg Avstralija z 10.500 prodanimi vozili (2019: 13.900; –24,5 %). V celotni regiji je bila v letu 2020 prodaja s 15.300 vozili v primerjavi s predhodnim letom slabša za 34,0 odstotka. Na kitajskem trgu znamka VW GV ni aktivna, tako da tamkajšnje hitro okrevanje trga ni imelo vpliva na njene rezultate.

Afrika: Padec prodaje na 7.700 vozil je bil v Afriki na nizkem izhodiščnem nivoju z 62,7 odstotka v primerjavi z letom poprej (20.700) procentualno zelo izrazit.Najmočnejši posamični trg ostaja Južnoafriška republika s 4.300 vozili (–48,3 % v primerjavi z 2019).


Prodaja VW GV končnim kupcem v letu 2020 – svet po regijah. 

Bližnji vzhod: Bližnji vzhod je edina regija, kjer je znamka VW GV v preteklem letu zabeležila skupno rast, in sicer 20,9 odstotka glede na predhodno leto. Ta rezultat gre pripisati pozitivnemu razvoju trga v Turčiji, kjer so se po velikem upadu prodaje v letu 2019 z 12.500 prodanimi vozili in rastjo v višini 31,7 odstotka v letu 2020 uspeli vrniti na prejšnji nivo.

Prodaja po modelskih serijah

V letu 2020 so pri VW GV predstavili novo generacijo modela Caddy, ki so ga ob  koncu leta že začeli dobavljati prvim trgovcem v Nemčiji in izbranih evropskih državah. Prvi testi, ki so jih opravili pri specializiranih revijah, potrjujejo, da je novi Caddy s svojimi voznimi lastnostmi in varnostno opremo merilo svojega segmenta. Sredi leta 2020 so v tovarni Hannover prenehali proizvajati Amarok. Nova generacija Volkswagnovega pick-upa bo premierno predstavljena leta 2022. Izdelana bo na osnovi že dogovorjenega sodelovanja z znamko Ford. Koronapandemija je spodbudila tudi nov trend kampiranja, kar se je poznalo tudi na prodaji modelov California: v primerjavi z letom poprej se je obseg naročil za oba modela (na osnovi serije T in na osnovi Crafterja) povečal in je znašal skupno 27.400 vozil oz. 60,8 odstotka več kot 2019. S skupno 1.100 prodanimi e-Crafterji se je delež popolnoma električnih vozil znamke VW GV povečal na skupno 2.700 vozil (+167,4 %). Z novim Multivanom bo že v tem letu predstavljena nova generacija modela T s priključnohibridnimi pogoni, v nas­lednjem letu pa bo VW GV predstavil popolnoma električni model ID. BUZZ, elektrificirano reinterpretacijo legendarnega Bullija.

Serija T

145.000

(–24,7 %)

Caddy

112.700

(–27,3 %)

Amarok

52.100

 (–28,1 %)

Crafter

61.700

  (–13,0 %)

Električni modeli            2.700       (+167,4 %)