Preizkusili smo novi MAN-ov motor D15

Pri MAN-u so že na lanskem Hannovrskem IAA pokazali olajšani model TGS 18.400, ki je po »shujševalni kuri« za 375 kg lažji. Potem so ga razstavili na BAUMI in tudi pri nas so ga pokazali na Celjskem sejmu v okviru sejma gospodarskih vozil.

Preizkusili smo novi MAN-ov motor D15
Ne gre za skoraj 400 kg lažjo različico, ampak normalno opremljena vozila, ki zaradi novih motorjev ponujajo skoraj 300 kg večjo nosilnost.

Sedaj avtomobilske novinarje vabijo v Muenchen, kjer lahko novi model preizkusijo tudi v praksi. Ne gre za skoraj 400 kg lažjo različico, ampak normalno opremljena vozila, ki zaradi novih motorjev ponujajo skoraj 300 kg večjo nosilnost. Pri eni vožnji se to ne pozna, če pa vsak dan pri vsaki vožnji tovornjak prepelje po 300 kg več tovora pa to pomeni dodatni zaslužek. Motor s 400 KM (294 kW) v TGS_u, 3-osni prekucnik in motorna zavora Turbo EVBec.

Motorji D15 se sedaj vrtijo malo počasneje kot pred posodobitvijo in v najmočnejši različici ponujajo 400 »konj« (294 kW) ter 1.800 Nm navora. Ob motorjih so pripravili še številne druge novosti.
Za preizkus so ponudili praktično polno naloženi prekucnik (triosni polpriklopnik) z dvoosnim vlačilcem skupne mase 39 t. Skupina vozil je prazna tehtala slabih 11,5 tone, torej je tovor predstavljal kar 27,5 tone. Drugi je bil prav tako dvoosni vlačilec z dvoosno prikolico za distribucijo, skupne teže 28,16 t, tretji pa dvoosni kamion z zaprtim zabojem in polno naložen (18 t skupne mase). Vlačilca je poganjal motor s 294 kW, »solo« kamion pa najšibkejši D15 s 330 KM oziroma 243 kW moči.Vlačilec z dvoosno polprikolico je namenjen distribuciji, na levi je dvoosni solo kamion s zaprtim zabojem.
Kljub zgolj 9-litrski prostornini motorji ne delujejo podhranjeno in so odlično usklajeni z 12-stopenjskimi robotiziranimi menjalniki ter s pogonskimi osmi z različnimi prenosnimi razmerji (2,71 in 4,00). Poleg tega smo v praksi preizkusili osnovno motorno zavoro EVBec z 200 kW zavornega učinka, Turbo EVBec s 350 kW učinka in kombinacijo EVBec motorne zavore ter intarderja.Pri 85 km/h se motor pri prekucniku vrti s približno 1.300 vrt/min.
Zelo pomembna novost, ki smo jo prvič »dobili v roke« na skoraj 200-kilometrski testni vožnji v vsakdanjem prometu, je MAN Lane Return Assist, (LRA) ki poskrbi, da vozilo ostaja med črtama, ki omejujeta vozni pas in je na voljo za doplačilo. Druga novost je MAN ConfortSteering, kjer elektromotor, ki sicer skrbi za usmerjanje volana pri LRA, pomaga vozniku vrteti volan pri preciznem manevriranju, pri višjih hitrostih pa je vrtenje trše. Če voznik približno pol minute ne drži volana, se ob ostrem pisku pojavi napis: prevzemite volan.
To še zdaleč niso vse pridobitve, ki jih prinaša TGS z novimi D15 motorji. Dosti izčrpnejše poročilo bomo pripravili za septembrsko številko revije Transport & Logistika.

Ker prekucnik spada med gradbena vozila ima robotizirani menjalnik dodaten terenski program Dx, menjalniki pa so dobili še program Dp – o tem v reviji.