MAN povezal Verono in Ljubljano

Dva električna mestna avtobusa MAN Lion's City E sta opravila 1.255 kilometrov dolgo razdaljo med Verono in Ljubljano in pri tem, kljub avtocestni vožnji, dosegla povprečno porabo le 0,71 kWh/km.

MAN Lion's City E
MAN Lion | Foto: MAN Truck & Bus

12 metrski solo in 18-metrski zglobni avtobus sta brez težav prevozila bistveno drugačno pot od običajne v mestnih središčih. Potovanje z odkrivanjem krajev, tradicij in kultur, ki so v preteklih letih doživeli tudi zelo zapletene zgodovinske trenutke, z željo po ponovni potrditvi bližine in močne vezi, ki povezuje oba naroda. S to pobudo MAN ni želel pokazati le svoje zavezanosti trajnostni mobilnosti, temveč tudi konkretno partnerstvo med svojimi podružnicami na tem območju, ki ob tej priložnosti ponovno poudarjajo pomen sodelovanja tudi na evropski ravni.

MAN Lion

Sodelovanje Italije in Slovenije

Ideja o projektu je prišla s strani Marca Martineza, generalnega direktorja MAN Truck & Bus Italia in predsednika regije MAN Adriatik, da bi svojo vlogo uresničil z ustvarjanjem resnične zveze med italijanskim trgom in sosednjim slovenskim trgom, s karavano, sestavljeno iz dveh MAN Lion's City E avtobusov: klasičnega 12-metrskega in zglobnega 18-metrskega, katera sta iz Verone, sedeža MAN Truck & Bus Italia, prišla vse do Ljubljane, kjer ima sedež MAN Truck & Bus Slovenija. 

Turneja je bila tudi dodatna priložnost za ponovno predstavitev 'Avtobusa leta 2023'. Skoraj odveč je poudarjati veliko zanimanje, ki sta ga avtobusa MAN Lion's City E vzbudila v vseh fazah svoje poti, še posebej med prevozniki, ki s katerimi sta se srečevala na poti, med njimi italijanski APT Gorizia in slovenski Nomago.

MAN Lion

Pripravljeni na mestne izzive

»Trajnost je v središču naše zavezanosti kot vodilnega proizvajalca vozil za prevoz blaga in ljudi,« pravi Marc Martinez, generalni direktor MAN Italia. »Naši 100-odstotno električni avtobusi že zdaj predstavljajo najbolj konkretno rešitev proti onesnaževanju in izboljšanju kakovosti življenja v mestih. S to turnejo želimo dokazati, da so se naša vozila sposobna soočiti z različnimi vrstami uporabe in zahvaljujoč veliki zmogljivosti obnavljanja energije lahko ponudijo raven avtonomije, ki lahko zadovolji večino potreb javnega prevoza. V simboličnem mostu med Verono in Ljubljano želim poudariti pomen sodelovanja tudi na mednarodni ravni za soočanje in skupno premagovanje izzivov energetske tranzicije.«

“MAN Electric Tour je najboljša predstavitev naše organizacije v evropskem območju Adriatik in nadaljnja spodbuda k elektrifikaciji javnega prometa”, pravi Jan Löwhagen, generalni direktor MAN Slovenija. »Fantastično je proslaviti to partnerstvo s prehodom naših električnih avtobusov iz Gorice v Novo Gorico, ki ju ne povezuje le zgodovina, temveč tudi nedavna nominacija za Evropsko prestolnico kulture leta 2025. Dva avtobusa MAN Lions City E predstavljata tisto najsodobnejše pri prehodu na javni prevoz brez emisij in ponosen sem, da jih lahko predstavim lokalnim oblastem in medijem.«

MAN Lion

1.255 prevoženih kilometrov 

Skupaj sta avtobusa prevozila 1.255 km s povprečno porabo 0,71 kWh/km, pri tem sta rekuperirala 175 kilovatov, kar predstavlja več kot 16 odstotkov celotne porabljene energije. Izjemni rezultati ne samo za netipično uporabo vozil na dolgih avtocestnih odsekih pri najvišji možni hitrosti in naklonih do 8 odstotkov, temveč tudi za ekstremne vremenske razmere, ki so se pojavljale vzdolž celotne poti z močnimi nevihtami na eni strani in temperaturami nad 35 stopinj na drugi strani.

MAN Lion

En ali dva elektromotorja

Glavna igralca brezogljične italijansko-slovenske turneje sta MAN Lion's City E , 12-metrski dvoosni mestni avtobus, opremljen z elektromotorjem z največjo močjo 240 kilovatov in šestimi na streho nameščenimi baterijskimi sklopi s skupno kapaciteto 480 kWh ter zglobni 18-metrski Lion's City E, s tremi osmi, ter z dvema centralnima elektro motorjema, enim na zadnji osi in enim na srednji osi z največjo skupno močjo 400 kilovatov, ki ju poganja osem baterijskih sklopov kapacitete 640 kWh. 

Poleg standardnih asistenčnih sistemov pri vožnji k večji varnosti prispeva tudi vgrajen sistem MAN OptiView, to je sistem kamer, ki nadomešča klasična zunanja vzvratna ogledala in zagotavlja širše in boljše vidno polje v vseh vremenskih in svetlobnih razmerah. Dodatno varnost pa zagotavlja še MAN Turn Assist, asistent za zavijanje z aktivnim opozorilom za prepoznavanje pešcev in drugih udeležencev v prometu na obeh straneh. 

MAN Lion

Kratka izvedba K

Za zagotovitev brezogličnega prevoza potnikov tudi v ožjih mestnih jedrih je bila družina MAN Lion's City E pred kratkim razširjena še z različico dolžine 10,50 metra, ki je z majhnim obračalnim krogom idealna rešitev za tesne mestne ulice v mestnih središčih. S tremi dolžinskimi različicami tako Lion’s City E lahko poskrbi za različne zahteve prevoznikov.

MAN Lion

Fotogalerija