MercedesNajbolj luksuzen Unimog
18.12.2025 Ob praznovanju 80. obletnice prihodnje leto se je podjetje Mercedes-Benz Special Trucks lotilo posebnega izziva: v so...
Scania in LKAB poglabljata sodelovanje za nadaljnjo elektrifikacijo rudarskega prometa. V rudniku LKAB v Malmbergetu na severu Švedske je začel obratovati nov, popolnoma električni težki prekucnik 8x4 z dvema krmiljenima sprednjima osema – gre za prvo takšno Scanio na svetu.

Vozilo, poimenovano 'Sleipner' po Odinovem legendarnem osemnogem konju, simbolizira moč, inovativnost in zanesljivost. Je tudi prvi Scaniin električni tovornjak, opremljen z dvema krmiljenima sprednjima osema, razvit na modularni električni platformi podjetja, ki zagotavlja večjo zmogljivost prevoza težkih tovorov in stabilnost na zahtevnih rudniških cestah. »Če bo delovalo po pričakovanjih, bomo imeli popolnoma brezfosilno rešitev za prevoz jalovine v resnično zahtevnih rudarskih operacijah,« pravi Peter Gustavsson, vodja projekta za elektrifikacijo mobilnih strojev pri LKAB. Glede na to, da LKAB letno prepelje več kot 5 milijonov ton jalovine, bodo prihranki CO₂ znatni.

Sleipner je zasnovan za komunalni in rudniški segment, saj prevaža jalovino iz nakladalne postaje do mesta zasipavanja v Tingvallskulleju – pot je dolga približno 5 kilometrov z višinsko razliko 250 metrov. Polno naložen tovornjak tehta 60 ton, od tega je 38 ton tovora.
Vozilo, ki ga poganjata dva baterijska sklopa MP20 s skupno nameščeno kapaciteto 416 kWh in 400 kilovatni elektromotor EM C 1-4, v celoti nadomešča svoj dizelski ekvivalent z notranjim zgorevanjem. Dokazuje, kako lahko preizkušena električna tehnologija zdaj izpolnjuje ekstremne zahteve težkih rudarskih aplikacij.

Novo vozilo gradi na izkušnjah s popolnoma električnim težkim prekucnikom Scania 6x4, ki v Malmbergetu uspešno obratuje od leta 2022. Stranke, ki so pripravljene preizkusiti inovativne rešitve, kot je LKAB, tesno sodelujejo s Scanio pri testiranju in izpopolnjevanju novih elektrificiranih rešitev v realnih pogojih uporabe.
