Zastoji neizbežni, delež tovornega prometa pa še raste

Dars je predstavil svoj pogled in predvidene ukrepe, s katerimi naj bi na slovenskih avtocestah poskrbeli za večjo varnost in pretočnost. S temi ukrepi želijo predvsem povečati prepustnost, upravljanje prometnih tokov in seveda tudi izvajati redna obnovitvena dela.

Obnovitvena dela na odseku primorske in gorenjske avtoceste

Kot so pojasnili so v lanskem letu obnovili dobrih 20 kilometrov avtocest, v predoru Karavanke pa so uspeli postavili sistem za videonadzor prometa. V predoru Podmilj so obnovili LED smernike, v letošnjem letu pa planirajo obnovo še 40 kilometrov avtocest. Za povečanje pretoka so letos pri Darsu tudi uspeli dograditi hitro cesto Koper-Izola s predorom Markovec, poleg tega pa so izbrali tudi izvajalca del za gradnjo odseka avtoceste Draženci-mednarodni mejni prehod Gruškovje. Dars je letos za obnovitvena dela na avtocestah in gradnjo novih priključkov porabil od 80 do 90 milijonov evrov.

Za povečanje pretočnosti pa pri Darsu opozarjajo, da je posebej pomembno pravilno razvrščanje vozil ob zastojih in postavljanje zapor v nočnem času. Na žalost pa so zastoji neizbežni, saj je ceste potrebno vzdrževati in obnavljati. V lanskem letu so v prometno-informacijskem centru prejeli 145.000 klicev, medtem ko jih za letos pričakujejo okoli 170.000.

Da bi še povečali pretočnost v letošnjem letu nadgrajujejo sistem Kažipot, posodabljajo elektro in strojno opremo v predorih, pripravljajo pa tudi prenovo pravilnika o vzdrževanju cest v nočnem času. Po njihovih ocenah je delež tovornega prometa na avtocestah 22-odstoten, ta promet pa vsako leto raste, zato so zastoji v bodoče neizbežni.