Vozim v tujino, potekla pa sta mi zavarovanje in registracija vozila

V našem uredništvu beležimo številne klice in sporočila glede odloka vlade o začasni prepovedi izvajanja tehničnih pregledov in drugih postopkov v zvezi z registracijo motornih vozil. Bralci nas sprašujejo kako ravnati v tujini, če je registracija vozila potekla in na koga se obrniti v primeru težav.

Napotki Sekcije za promet glede transporta v/iz Italije
Napotki Sekcije za promet glede transporta v/iz Italije

Kot je že znano je vlada z Odlokom začasno prepovedala izvajanje tehničnih pregledov in drugih postopkov v zvezi z registracijo motornih vozil ter delo v tahografskih delavnicah v Republiki Sloveniji zaradi zajezitve in obvladovanja epidemije COVID-19. Prepoved velja do 16. aprila 2020, veljavnost prometnih dovoljenj, vključno z zavarovanjem motornih vozil, pa se podaljša do 16. maja 2020.

Za dodatna pojasnila smo se obrnili na g. Bogdana Potokarja, vodjo Sektorja za cestni promet in logistiko pri Ministrstvu za infrastrukturo. 

Kako ravnati sedaj, ko je registracija vozila potekla? 
Vlada je z odlokom za določeno časovno obdobje prepovedala izvajanje tehničnih pregledov in drugih postopkov v zvezi z registracijo motornih vozil in tudi njihovih zavarovanj. Za čas, ko teh storitev ni mogoče opraviti, se veljavnost prometnih dovoljenj in tudi zavarovanj motornih vozil podaljša do najmanj 16. maja 2020. V primeru, da bo vlada sprejela dodatne ukrepe ali podaljšala omenjeno prepoved, ki velja do 16. aprila 2020, se bodo ti roki seveda ustrezno podaljšali. 

Številni vozniki in lastniki tovornih vozil se na nas obračajo z vprašanji ali morajo kaj storiti, pridobiti kakšna dodatna potrdila v primeru pretečenega roka registracije vozila in zavarovanja če vozijo tudi v tujini?
Ker se tehničnih pregledov vozil v Sloveniji trenutno ne da opraviti in s tem posledično tudi vseh ostalih postopkov, smo v sodelovanju za Ministrstvom za zunanje zadeve o nastali problematiki obvestili vse države članice Evropske unije. In ker se tudi v kar nekaj ostalih državah članicah EU (v Italiji so na primer ustanove za izvajanje tehničnih pregledov zaprli za kar 60 dni) ubadajo s podobnimi problemi glede zajezitve širitve koronavirusa, pričakujemo, da do kakšnih večjih zapletov v primeru kontrole prometa ne bi smelo prihajati. 

Kaj pa če vseeno pride do težav v tujini, na koga naj se vozniki obrnejo?
V primeru kakršnihkoli zapletov glede omenjene tematike, svetujemo, da se obrnete na Ministrstvo za zunanje zadeve in njihova lokalna predstavništva, saj so oni odgovorni za reševanje nastalih težav slovenskih državljanov v tujini. 

Kako je z transportom v države, ki niso članice Evropske unije?
Ker se razmere spreminjajo iz ure v uro, svetujemo, da transport z državami, ki niso članice EU začasno prekinete, če to res ni nujno. Prav tako se odsvetuje tudi transportni promet v Srbijo, seveda z izjemo humanitarnih konvojev. Poleg že omenjenega odsvetujemo tudi prevoze v Rusijo. 

Bi želeli še kaj poudariti, dodati? 
Zavedamo se, da omenjeni ukrepi vsekakor niso prijetni za nikogar od nas in da povzročajo številne težave. Vendar je na tej točki potrebno razumeti, da je njihovo spoštovanje in uveljavljanje v tem trenutku žal nujno, če želimo obdobje v katerem se nahajamo kar se da skrajšati. Obenem pa tudi apeliram na vse, da teh ukrepov ne zlorabljajo. Kajti v primeru, da vozilo ni tehnično brezhibno se odgovornost glede tega prenaša na lastnika tako osebnega, kot tudi tovornega vozila. Za konec bi rad še dodal, da se najprej osredotočimo na trenutno situacijo, čas po njej pa izkoristimo za ukvarjanje s težavami, ki jih je/bo prinesla. Vsem želim veliko varnih kilometrov in ostanite zdravi!