Volkswagen in Argo AI začenjata s testiranjem za avtonomno vožnjo

Razvoj se je že začel, letos poleti bodo v okolici Münchna testirali prve samovozeče prototipe, izdelane na osnovi prihodnjega modela ID. BUZZ. Gre za mejnik v mednarodnem sodelovanju koncerna, v okviru katerega znamka Volkswagen Gospodarska vozila (VW GV) uresničuje razvoj avtonomne vožnje 4. stopnje za samovozeče dostavnike in kombije za prevoz oseb.

Volkswagen_Argo
Volkswagen Gospodarska vozila je za razvoj avtonomne vožnje oblikoval posebno poslovno področje in se je za integracijo te tehnologije v popolnoma električni model ID. BUZZ AD povezal s podjetjem Argo AI iz ZDA.

Lahka gospodarska vozila so prvo, logično mesto za avtonomni prevoz oseb in blaga. "Naš cilj je, da s samovozečo različico modela ID. BUZZ z letom 2025 omogočimo komercialno rabo ponudnikom storitev za prevoz oseb in dostavo blaga," je na digitalni tiskovni konferenci povedal Christian Senger, vodja področja avtonomne vožnje pri VW Gospodarska vozila. "Uporabniki se bodo potem v izbranih mestih do svojega cilja lahko varno pripeljali s samovozečimi vozili. Tudi dostavljavci pri paketnih podjetjih bodo zaradi avtonomne vožnje dosti manj obremenjeni."

Volkswagen Gospodarska vozila je za razvoj avtonomne vožnje oblikoval posebno poslovno področje in se je za integracijo te tehnologije v popolnoma električni model ID. BUZZ AD povezal s podjetjem Argo AI iz ZDA, ki razvija t. i. samovozeči sistem (Self-Driving-System oz. SDS). Spomladi je Argo z njim že opremil prvi prototip in ga prvič preizkuša tudi v Nemčiji. "Argov program testiranja je največji za vožnjo znotraj mest, saj samo v ZDA poteka na šestih lokacijah," je na tiskovni konferenci povedal izvršni direktor Arga Bryan Salesky. "Veseli nas, da bomo zdaj na osnovi našega razvojnega dela lahko na naši lokaciji v Münchnu opravljali testiranja za uporabo te tehnologije v evropskem prometu. V ta namen smo ravno uredili testni poligon v neposredni bližini münchenskega letališča."

V obeh družbah, Volkswagen Gospodarska vozila in Argo AI, so mnenja, da je kombi­nirana uporaba senzorjev in sistemov kamer v vozilu nujno potrebna. Argo AI je pred kratkih predstavil LiDAR skener (Light detection and ranging), ki za razliko od radarskega sistema uporablja svetlobno valovanje in lahko zazna objekte iz razdalje do 400 metrov. Njegov patentirani Geigerjev režim je sposo­ben zaznati tudi najmanjše delce (foton), tako da sistem lahko zazna tudi objekte, ki imajo zelo šibak odboj svetlobe, kar omogoča zelo natančno ponazoritev okolice. "To tehnologijo uporabljamo tudi pri vozilih znamke Volkswagen Gospodarska vozila," je povedal Salesky.

Konkretne načrte za komercialno rabo prihodnje tehnologije imajo tudi pri ponudnikih storitev prevoza. Leta 2025 bo MOIA, hčerinsko podjetje koncerna Volkswagen, postala prvi uporabnik samovozečega modela ID. BUZZ AD. "V podjetju MOIA imamo veliko izkušenj s področja mobilnostnih storitev in upravljanja voznih parkov. V zelo kratkem času smo vzpostavili največjo evropsko storitev sopotništva z izključno električnimi vozili in prepeljali smo že na milijone potnikov. To naše strokovno znanje prinašamo v sodelovanje z družbama Volkswagen Gospodarska vozila in Argo AI. Hamburg bo kot prvo mesto ponudil storitev sopotništva s samovozečim vozilom ID. BUZZ," je povedal direktor Robert Henrich. MOIA je ponudnik souporabe vozil, ki v Hamburgu pokriva največjo površino in ima trenutno 1.200 zaposlenih. Avtonomna vožnja je za podjetje pomemben korak na poti vzpostavljanja tega novega poslovnega področja.