Varen nadzor nad okolico vozila

Avtobusi Mercedes-Benz in Setra so od sedaj naprej lahko opcijsko opremljeni s sistemom kamer, ki okolico vozila pokrivajo v obsegu 360- ali 270 stopinj. Ne glede na izbiro je v obeh primerih cilj enak – doseči najboljšo možno vidljivost in s tem največjo stopnjo varnosti, saj sistem zaznava pešce in kolesarje, tudi ko niso v neposrednem voznikovem vidnem polju ali niso vidni v zunanjih vzvratnih ogledalih.

mercedes-benz-bus-kamera-2

360-stopnjski pregled nad okolico vozila

Novost pri vozilih Daimler Bus je opcijski sistem s kamero in 360-stopinjskim pogledom nad okolico za solo turistične, medkrajevne in rednolinijske avtobuse znamke Mercedes-Benz in Setra ter sistem z 270-stopinjskim pogledom za zgibne avtobuse Mercedes-Benz Citaro. Na solo vozilu omogočajo vsestranski pogled na okolico (360 stopinj) štiri kamere, pri zgibnem avtobusu pa zaradi različnih kotov med sprednjim in zadnjim delom dajejo kamere bočni pregled levo in desno od zadnjega dela in pregled nad zadkom vozila (270 stopinj).

Nov sistem kamer in zaslonov izboljša pogled voznika avtobusa 


Odvisno od modela je lahko sprednja kamera nameščena pod ali nad vetrobranskim steklom, obe bočni kameri pa nad stranskimi stekli. Tako kot pri namestitvi običajne vzvratne kamere, je tudi tu nameščena v bližini zadnjega stekla. Zaradi tega sistema je mogoče pešce, kolesarje in ovire opaziti tudi na območjih, ki sicer vozniku ne bi bili vidni. Sistem poveča varnost v cestnem prometu, saj je mogoče pravočasno zaznati morebitno trčenje in preprečiti nesrečo. Ko se vozilo začne premikati, se sistem kamer samodejno aktivira in deluje do hitrosti 35 km/h. Aktiven je tudi pri višjih hitrostih v primeru, da voznik aktivira smernik. Ko se hitrost zmanjša, se sistem samodejno vklopi pri hitrosti 32 km/h. Na desetpalčnem razdeljenem zaslonu vidi voznik avtobus iz ptičje perspektive. Druga slika na zaslonu je odvisna od vozne situacije: odvisno od tega, kateri smernik je aktiviran ali vklopljena vzvratna prestava, sistem pa samodejno preklopi na ustrezno stran. Skupaj je na voljo pet pogledov. Po potrebi lahko voznik ročno preklaplja med prikazi. Za to je na zaslonu na voljo ustrezen meni. Voznik lahko tega uporabi tudi za ročni vklop ali izklop monitorja. Oznake za označevanje sprednjega in zadnjega dela avtobusa ter predvidena vozna pot olajšajo orientacijo. Slike zagotavljajo vidno polje za razdalje od pet do šest metrov, kar zagotavlja, da je pokrit tudi sosednji pas.


Kmalu na voljo za številne serije modelov Mercedes-Benz in Setra

Novi sistemi kamer in zaslonov naj bi bil na voljo od prvega četrtletja 2022 dalje, in sicer za naslednje modele: za celotno ponudbo nizkopodnih modelov Mercedes-Benz Citaro, vključno z eCitaro in Citaro Ü, za novi Mercedes-Benz Intouro medmestni avtobus in visokopodni Tourismo, novi Tourrider za Severno Ameriko in dvonadstropni avtobus Setra TopClass S 531 DT.

 Ptičja perspektiva in 360-stopinjski pogled

Avtobusi, ki vpeljujejo nove varnostne sisteme

 Z vpeljavo tega sistema avtobusi Mercedes-Benz in Setra še enkrat poudarjajo svojo vodilno vlogo na področju varnostnih sistemov vozil: naj gre za sistem za nadzor mrtvega kota ob zavijanju Sideguard Assist, sistem ABA za zaviranje v sili za medmestne avtobuse in potovalne avtobuse ali sistem aktivne pomoči pri zaviranju mestnih avtobusov, elektronski stabilizacijski program ESP … Avtobusi Daimler Buses tako veljajo za pionirje na področju varnosti in asistenčnih sistemov. To velja tudi za področje pasivne varnosti, če se kljub vsem previdnostnim ukrepom zgodi kaj nepričakovanega. Pri Daimler Buses že deset let prostovoljno izpolnjujejo direktivo UN ECE-R 29 za vse na novo razvite avtobuse obeh znamk. Direktiva, ki se je prvotno uporabljala za tovorna vozila, se nanaša na prostor za preživetje voznika v primeru čelnega trka in je preizkušena s preskusnim trkom. Ukrepi za zaščito voznika v primeru trčenja vključujejo zaščitni element v sprednjem delu vozila pri vseh različicah Citaro in pasivni varnostni sistem Front Collision Guard (FCG) za turistične avtobuse. Ta skupaj z ojačeno konstrukcijo okvirja preusmerja sile udarca v spodnji del konstrukcije vozila. Prav tako so v vseh avtobusih zaradi toge strukture okvirja dobro zaščiteni tudi potniki.