Trajnost na področju nadgradenj

Kaj si lahko obetamo v bližnji prihodnosti na področju nadgradenj gospodarskih vozil za prevoz občutljivega oziroma hlajenega tovora? V AMK Servisu sledijo razvoju in spremembam na tem področju in jih implementirajo v rešitve za svoje stranke.

AMK Servis nadgradnje
AMK Servis nadgradnje | Foto: AMK Servis

Marko Krmavnar, AMK servisMarko Krmavnar, direktor in ustanovitelj podjetja.Podjetje AMK Servis izstopa kot zanesljiv partner v svetu nadgradenj za tovorna in dostavna vozila. Specializirani so za izdelavo in montažo funkcionalnih ter trpežnih nadgradenj in vgradnjo hidravličnih nakladalnih ploščadi, s poudarkom na rešitvah po meri naročnika. Njihov cilj je jasen – prevoznim podjetjem omogočiti varno, hitro in učinkovito delo, ne glede na zahtevnost terena ali pogojev dostave.

Poleg tega je AMK Servis mlado in ambicij polno podjetje, ki na področju razvoja nadgradenj in hidravličnih nakladalnih ploščadi stopa v korak s časom in trendi. Direktor in ustanovitelj podjetja Marko Krmavnar nam je predstavil aktualne trende na področju razvoja trajnostnih nadgradenj.


Uporaba obnovljivih virov energije za napajanje

Solarni paneli, nameščeni na nadgradnjo vozila, zagotavljajo napajanje hladilne enote, kar pomeni krajši čas delovanja dizelskega motorja oziroma agregata. Primer: Thermo King ThermoLite sistemi na ECS hladilnih prikolicah so po izkušnjah uporabnikov prihranili do 1.000 litrov goriva letno na enoto. Podobne prihranke so potrdili tudi v Južni Afriki s prihrankom 4,8 l goriva na dan in povračilno dobo investicije le 1,4 leta.

Paneli preprečujejo globoko praznjenje baterij, kar zmanjša potrebo po zagonu s pomočjo povezovalnih kablov in zamenjavah baterij, saj se podaljšuje njihova življenjska doba. Pri tipični uporabi je mogoče s paneli pokriti kar 65–100 odstotkov energijskih potreb hladilnega agregata, kar zagotavlja veliko stopnjo avtonomnosti.

AMK Servis nadgradnjeNovi trend, ki se pojavlja, je uporaba recikliranega aluminija (npr. Hydro CIRCAL, z do 75 odstotki reciklirane sestave).

Izboljšanje obstoječih in reciklaža že uporabljenih materialov za izdelavo nadgradnje

Za nadgradnje tovornih vozil se v veliki večini trenutno uporabljajo materiali: 

  • aluminij (za stene, strehe, okvirje),
  • jeklo (nosilni deli, šasija nadgradnje),
  • izolacijski paneli (poliuretan, XPS, sendvič plošče),
  • kompoziti (vlakna, plastika),
  • obloge in talne površine (les, guma, smole).

Trenutno stanje možnosti recikliranja

Material

Sedanja praksa reciklaže

Ovire / izzivi

Aluminij

90–95 % možno reciklirati brez izgube kakovosti

Morda je delno kontaminiran (barve, pena)

Jeklo

Visoko reciklabilno, ena izmed najbolj krožnih kovin

Več CO₂ pri taljenju; ločevanje vrst

PU pena / XPS

Skoraj ničelna reciklaža – sežig ali odlaganje

Kompleksna kemična struktura

Sendvič paneli

Težko ločljivi – pogosto se zavržejo kot celota

Lepljeni materiali

Plastike / GFRP

Lahko se mehansko reciklirajo, a izgubijo lastnosti

Omejena infrastruktura za termično obdelavo

Talne obloge

Lesne plošče, smole – težko reciklabilno

Kombinacija organskih in anorganskih delov

Prihodnost: trajnostni materiali in reciklažne poti

Aluminij in jeklo

Ta dva materiala ostajata hrbtenica nadgradenj, ker imata dolgo življenjsko dobo, sta 100 % reciklabilna brez degradacije in imata visoko vrednost na trgu sekundarnih surovin. Novi trend, ki se pojavlja, je uporaba recikliranega aluminija (npr. Hydro CIRCAL, z do 75 odstotki reciklirane sestave).

Rešitev predstavlja modularno sestavljanje z mehanskimi spoji (ne lepljenje), kar omogoča enostavno razstavljanje ob koncu življenjske dobe. Ta način je že danes v uporabi pri aluminijastih nadgradnjah s ponjavo.

Sendvič paneli (PU pena, XPS, laminati)

Trenutni problem predstavljajo neločljivi materiali: pena + aluminij/laminat = skoraj nereciklabilno. V duhu trajnosti bi lahko bil evropski cilj paneli z označenimi sloji, QR-kodami za sestavo in povratno logistiko do reciklažnega centra.

 AMK Servis nadgradnjeTudi na področju nadgradenj so prisotni trendi uporabe trajnostnih materialov.

Rešitve v razvoju

Tehnologija

Kako deluje

Status

Kemična reciklaža PU

Razgradnja na izvorne monomere

Eksperimentalno

Ločljivi paneli (snap-fit)

Pena vstavljena brez lepila ali s topljivimi vezivi

V razvoju

Bio izolacije (konoplja, pluta)

Organski materiali, biorazgradljivi

Komercialno v malem obsegu

 

Kompoziti (steklena/karbonska vlakna, smole)

Kompoziti so odporni in lahki ter zato odlični za nadgradnje. Njihova slaba stran je, da jih je težko reciklirati – večinoma se sežigajo ali sekajo v 'regrind'. Prihajajo novi materiali, kot so reciklabilne termoplastične smole (namesto epoksi) in naravna vlakna (lan, juta, konoplja).

Dva primera tovrstnega razvoja kompozitov sta podjetje EconCore, ki razvija sataste panele iz recikliranega PP (polipropilen), ki so lažji, ločljivi in delno biorazgradljivi ter podjetje Liderkit, ki razvija Ecopanele.

AMK Servis nadgradnjePodjetje AMK Servis izstopa kot zanesljiv partner v svetu nadgradenj za tovorna in dostavna vozila.

Talni materiali

Trenutno se pri materialih za pod uporabljajo smole, lesene plošče (npr. poliuretanski estrihi in vodoodporen vezan les). Novost predstavljajo rešetkaste talne obloge iz 100 odstotkov recikliranega polietilena ter bio smole iz rastlinskih olj ali živilske odpadne mase.

Z izbiro kakovostnega nadgraditelja se prevozniško podjetje lahko poda na pot trajnosti, morda za začetek tudi že z izbiro lahke izvedbe nadgradnje, ki zmanjša maso vozila in posledično porabo goriva ter izpuste CO2.

AMK Servis

Fotogalerija

Protected by reCAPTCHA, Google Privacy Policy and Terms of Service apply.