TEST: Vsakič boljši - Dacia Duster

Duster zadnje generacije uporablja enako platformo kot predhodna generacija, kar je razvidno iz podobnih dimenzij vozila, enake medosne razdalje in višine vozila. Kljub temu so oblikovalci naredili odlično delo, ko so že znano (in preverjeno) opremo zapakirali tako, da mislite, da gre za povsem nov model.

TEST: Vsakič boljši - Dacia Duster
Z vsem delom, ki so ga pri Dacii vložili v razvoj novega modela, bo Dusterje še težje premagati kot prej.

In to izredno privlačen model. Ni dvoma, da je novi Duster iz vseh zornih kotov videti bolje kot njegov predhodnik. Vozilo deluje sveže in sodobnejše, kljub temu pa ga ljudje še vedno prepoznajo kot Dusterja – kar je le še nadaljnja pohvala za oblikovalsko ekipo. 


Živahen motor, prilagojen za vožnjo po brezpotjih

Če je bila prejšnja Dacia Duster mali terenec, ki je zmogel velike napore, to velja tudi za novi model. Ta ohranja vse terenske zmožnosti in jih ponuja v kompaktnih merah. Testno različico je poganjal najzmogljivejši 1,5-litrski dizelski dCi agregat, ki razvije 80 kW (110 KM) in 260 Nm navora pri skromnih 2.000 vrtljajih v minuti. V kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom je vožnja prijetna, saj je motor dovolj prožen, prav tako mu skoraj nikoli ne zmanjka moči. Med vožnjo po terenu smo pogrešali le 4-kolesni pogon. Z oddaljenostjo od tal, ki znaša 21 centimetrov, in visokimi previsi (spredaj 84,2 cm in zadaj 82,6 cm) je Duster okretno terensko vozilo, katerega vrline cenijo tudi pri slovenski gorsko-reševalni službi. 


Izboljšave

V primerjavi s predhodnim modelom je izboljšano udobje in lega na cesti. K temu pripomorejo okrepljena karoserija z novima vzdolžnima nosilcema, strukturne okrepitve prednjih stebričkov in vzdolžnih nosilcev v podu. Kljub dodatnim izboljšavam se Duster v zavojih še vedno preveč nagiba. Najbolj zmoti izguba občutka, kaj se z vozilom dogaja med hitrejšimi vijuganji po cesti. K temu morda pripomore tudi zamenjava predhodnega hidravličnega sistema krmiljenja z električnim. Ta se sicer izkaže kot boljša alternativa pri mestni vožnji, saj lahko volan sukate hitreje in enostavneje, pri višjih hitrostih pa ne prenaša dovolj informacij vozniku. Pri vožnji ob višjih hitrostih ima manj prostega hoda, kar povečuje občutek varnosti. Vsekakor pa se Duster najbolje počuti zunaj urejenih podlag. To je njegov pravi dom in takrat začne voznik ceniti njegove prednosti. Ker je razmerje prvih dveh prestav sorazmerno kratko, je to le njegova dodatna prednost. Če ga opremite z ustreznimi pnevmatikami, je Duster pravi mali »plezalec«, zagotovo pa veliko bolj zmogljiv kot konkurenčni SUV-ji njegove velikosti in primerljivih cen. 


Dobro, a žal še vedno ne odlično

In ker je treba sklepati kompromise, je tako kot predhodni Duster, tudi novi Duster na varnostnem testu Euro NCAP prejel le 3 zvezdice. So pa za izboljšanje varnosti potnikov poleg prednjih varnostnih vreč, dodali še dve stranski ter zategovalnike z omejevalniki zatezne sile spredaj in zadaj. Med dodatne varnostne pripomočke spada tudi opozorilnik za mrtve kote (Blind Spot Warning), ki svojo nalogo dobro opravlja. Sistem deluje pri hitrosti 30 do 140 km/h.


To, kar je manjkalo predhodniku

Še največ sprememb je bila deležna notranjost vozila. Armaturna plošča je pregledna, k vozniku usmerjen zaslon naprave MediaNav Evolution je sedaj nameščen višje. Delovanje klimatske naprave ponuja opcijo avtomatskega delovanja. Udobno se v roke poda debelejši volanski obroč, ki si ga lahko nastavite tako po višini kot tudi globini. Tipke za upravljanje posameznih funkcij so simpatično nameščene nad upravljalnikom klimatske naprave. Prvič je pri Dacii na voljo tudi zagon motorja brez ključa in pametna kartica za odklepanje in zaklepanje vozila. Občutno izboljšano je tudi sedenje na sedežih, ki sedaj z gostejšo peno nudijo več stranske podpore. Sedalni del je 20 milimetrov daljši, kar nudi boljšo oporo stegnom. Trije ugrezljivi zglavniki zadaj vozniku omogočajo boljšo preglednost nazaj, kadar tam ni potnikov. Novi Duster ima za 27,2 litra odlagalnih in shranjevalnih mest, med katerimi je tudi novi 2,8-litrski predal pod sovoznikovim sedežem.

Z vsem delom, ki so ga pri Dacii vložili v razvoj novega modela, bo Dusterje še težje premagati kot prej. Na trgu namreč ni SUV-ja enake velikosti in s podobnimi terenskimi zmogljivostmi in opremo, katerega cena z vsemi možnimi dodatki ne preseže 22 tisočakov. 

Fotogalerija