TEST: Volvo FH 460 I-Save 4×2 Tractor

Februarja lani smo vam predstavili novo generacijo Volvovih težkih tovornjakov. Takrat so pokazali prenovljene linije FH, FH 16, FM in FMX. Tokrat smo novi model FX lahko v živo preizkusili pri nas. Poganjal ga je 13-litrski motor z močjo 338 kW (460 KM) s paketom I-Save, pri katerem za višji navor skrbi turbo compound.

img5926

Kabina je glede na prejšnji model opazno spremenjena – predvsem zaradi novih luči in spremenjene maske. Pri Volvu povedo, da so njihovi novinci prva težka tovorna vozila na svetu s prilagodljivimi dolgimi žarometi. Ko kamera in radar zaznata druga vozila ali ko kamera zazna spremembe v količini svetlobe okoli tovornega vozila, sistem samodejno izklopi izbrane segmente dolgega svetlobnega snopa LED. Spet nova funkcija, ki razbremenjuje voznika. 


Poleg tega z modelom FH pri Volvu ponujajo kar pet različnih kabin. Začenjajo z nizko spalno kabino, sledi spalna kabina in nato kabina Globetrotter v treh velikostih (običajna, XL in XXL). Slednja je tako velika, da zmanjšuje tovorni prostor in ne računajo, da bi jih pri nas lahko kaj dosti prodali. Drugače je na primer na Švedskem, kjer je dovoljena dolžina kompozicije 24 m. 


Pri Volvu niso edini, ki so novi motor predstavili v odhajajočem modelu – z njim smo se spoznali leta 2019 v Göteborgu. Na ta način zmanjšajo možnost »otroških bolezni« pri novem vozilu. Pri 13-litrskem motorju so turbini na izpušne pline dodali še dodatno – turbo compound (TC). Ta skozi sistem zobnikov, med katerimi je viskozna sklopka, pomaga obračati glavno gred motorja. Pri tem se ob nespremenjeni moči poveča navor in razširi območje največjega navora. V testnem vozilu je zmogel »le« 338 kW (460 KM), a razvajal z 2.600 Nm navora

Celoten test si lahko preberete v januarsko-feburarski številki revije Transport & Logistika. 

Fotogalerija