TEST: MAN TGX 18.510 z novim D26 motorjem

O novem MAN motorju D26 Euro VI D smo že pisali, ko smo poročali o vzporednem dogajanju na avgustovskem Truck trialu v Pivki. Takrat smo si novi motor lahko le ogledali, sedaj pa smo vozilo dobili na preizkus.

TEST: MAN TGX 18.510 z novim D26 motorjem
Dodatna moč in navor sta na voljo pri enakih vrtljajih kot pri predhodnem motorju. Navedeno je posledica optimizacije izgorevalnega prostora, povišane kompresije, posodobljenega sistema vbrizgavanja goriva in še več posegov.

Normi Euro VI D prilagojeni motor je doživel vrsto sprememb. Njegova moč sedaj znaša 510 KM, kar predstavlja povečanje za 2 odstotka. Pomembneje pa je, da so navor povišali za 100 Nm, kar pomeni 4 odstotke več od različice Euro VI C. Dodatna moč in navor sta na voljo pri enakih vrtljajih kot pri predhodnem motorju. Navedeno je posledica optimizacije izgorevalnega prostora, povišane kompresije, posodobljenega sistema vbrizgavanja goriva in še več posegov. 

Mehaniki so veseli, ker je okoli novega motorja več prostora.Mehaniki so veseli, ker je okoli novega motorja več prostora.

Pri vožnji se to pozna pri daljšem vztrajanju v višji prestavi. Občasno avtomatika pelje navzgor tudi z 900 vrt./min., preden pretakne prestavo nižje. 14-stopenjski menjalnik po potrebi preskakuje prestave in ima funkcijo Dp, kjer p pomeni performance – zmogljivost. Ta pride prav predvsem pri vožnji skozi križišča po naseljih, kjer tovornjak zaradi tega bolje pospešuje. Pri vožnji po avtocesti pa potrebe po uporabi tega programa nismo čutili. Pogonska os ima sedaj daljše prestavno razmerje, pri menjalniku pa je 14. prestava direktna (1:1).Voznikov delovni prostor je urejen, z dovolj prostora za odlaganje drobnih predmetov in dokumentov.

ACC odličnodeluje – zlasti v najvišji, 5. stopnji programa ECO, ki dovoljuje odstopanja navzgor in navzdol za 9 km/h. Na ta način vozilo dosti jadra, kar se pozna pri porabi goriva, pri tem pa povprečna hitrost ostaja dokaj visoka. Tovornjak je bil bogato opremljen, izpostaviti pa velja ACC Stop&Go, ki poskrbi za ustavljanje in speljevanje med zastoji, Lane Return Assist za vračanje vozila na vozni pas, ter Continuous Damping Control – ta delovanje amortizerjev avtomatsko prilagaja stanju ceste in načinu vožnje.
V urbanih okoljih pride prav progam pretikanja Dp (Performance).

Vozilo je bilo opremljeno s kabino XLX, ki ima motorni tunel oziroma pod nad motorjem dvignjen za 120 mm. Pod strešno loputo, ki je že kar sončna streha, pa lahko brez težav stoji tudi 190 cm visoka oseba. Kabina je bila opremljena z dvema posteljama in veliko pripomočki, ki voznikoma lajšajo življenje. 

Celovit test si lahko preberete v oktobrski številki revije Transport & Logistika.


Fotogalerija