Spremembe mer in mas za brezemisijske tovornjake

14. februarja so člani odbora za promet in turizem Evropskega parlamenta nadaljevali z revizijo pravil o masah in dimenzijah v cestnem prometu, da bi tovorni promet postal bolj trajnosten.

Milence polnilnica Venlo
Milence polnilnica Venlo | Foto: Milence

Predlog je bil potrjen s 26 glasovi za, 11 proti in enim vzdržanim glasom. S tem ukrepom evropski poslanci predlagajo povečanje mase za 4 tone in dolžine brezemisijskih tovornjakov, da bi nadomestili prostor in maso, ki sta potrebna za namestitev baterij ali gorivnih celic.

Ta posodobitev bi morala delovati kot spodbuda za prevoznike, da preidejo na vozila brez emisij. Evropski poslanci tudi poudarjajo, da namestitev brezemisijskih tehnologij ne bi smela priti na račun zadostnega prostora v kabini ali zmanjšati udobja voznika.

Evropska komisija je prav tako potrdila nadaljnji promet daljših in težjih dizelskih vozil (EuroCombi kompozicije), vendar je postavila nekaj pogojev: če želijo države članice dodati nove ceste za delovanje teh vozil, morajo opraviti predhodno oceno vpliva na varnost v cestnem prometu, infrastrukturo, intermodalnost in okolje. Poleg tega evropski poslanci za lažjo prepoznavnost teh vozil predlagajo oblikovanje enotne evropske oznake za njihovo dolžino. Evropska komisija bi morala vzpostaviti tudi spletni portal z informacijami o omejitvah teže in dolžine, ki veljajo v vsaki državi EU, in o tem, katere ceste so namenjene za EuroCombi kompozicije.

EuroCombi

Odbor za promet in turizem prav tako poziva k strožjemu uveljavljanju pravil EU in predlaga, da države članice vzdolž glavnih cest v Uniji vzpostavijo samodejne nadzorne sisteme, da preverijo, ali tovornjaki in avtobusi izpolnjujejo omejitve mase in velikosti. Evropski poslanci pozivajo tudi k uporabi digitalnih orodij, kot je tako imenovana politika inteligentnega dostopa, ki bi omogočila, da pravo vozilo s pravo obremenitvijo deluje na pravi cesti ob pravem času in tako zagotovi minimalen vpliv na okolje, infrastrukturo, zdravje in varnost ljudi.

O tem predhodnem stališču bodo vsi evropski poslanci glasovali na prihodnjem plenarnem zasedanju, ki bi lahko potekalo že marca. Nato bo tem vprašanju sledil Evropski parlament v novi zasedbi po evropskih volitvah 6. in 9. junija 2024.