Prvih dvesto tovornjakov na vodik

MAN bo prvi evropski proizvajalec tovornjakov, ki bo trgu ponudil majhno serijo tovornjakov z motorjem z notranjim zgorevanjem na vodik. Prvotno načrtovana majhna serija okoli dvesto tovornjakov naj bi bila dobavljena kupcem v Nemčiji, na Nizozemskem, Norveškem, Islandiji in v izbranih neevropskih državah.

MAN hTGX
MAN hTGX | Foto: MAN Truck & Bus

MAN hTGX, kot se bo tovornjak imenoval, ponuja alternativno različico brezemisijskega pogona za posebne aplikacije, na primer za prevoz težkih tovorov, gradbeništvo, gozdarstvo, ali prevoze s cisternami. Vodikov tovornjak je lahko tudi okolju prijazna alternativa baterijskim električnim tovornjakom za uporabo na območjih brez zadostne polnilne infrastrukture ali za trge, kjer je že na voljo dovolj vodika. Prve dobave vozil naj bi se zgodile že letos, glavnina pa je predvidena za prihodnje leto.

 MAN hTGX

Osnova je preizkušen motor D38

Bavarci se še naprej osredotočajo na baterijska električna vozila za razogljičenje cestnega tovornega prometa, vendar pa so tovornjaki, ki jih poganjajo motorji z notranjim zgorevanjem na vodik, uporaben dodatek za posebne aplikacije in trge. Predvidevajo, da bodo večino potreb še vedno zadostili tovornjaki na baterijski pogon.

Motor z notranjim zgorevanjem na vodik H45 temelji na preizkušenem dizelskem motorju D38 in se proizvaja v tovarni motorjev in baterij v Nürnbergu. Uporaba znane tehnologije omogoča vstop na trg že v zgodnji fazi in tako zagotavlja odločilen zagon za nadgradnjo vodikove infrastrukture.

 MAN hTGX

Idealen za posebne naloge

Pogon na vodik je še posebej primeren za posebne transportne naloge, ki zahtevajo posebno konfiguracijo osi ali kjer na šasiji ni prostora za baterije zaradi posebne nadgradnje tovornjaka. MAN hTGX ponuja visoke nosilnosti in največji doseg do 600 kilometrov in bo sprva na voljo v konfiguracijah 6x2 in 6x4.

Uporabljeni motor z notranjim zgorevanjem na vodik H45 ima največjo moč 383 kilovatov ali 520 konjskih moči in navor 2.500 Nm pri 900 do 1.300 vrtljajih na minuto. Neposredno vbrizgavanje vodika v motor zagotavlja dobe zmogljivosti. Z vodikom, stisnjenim na 700 barov (CG H2) in kapaciteto rezervoarja 56 kilogramov, je mogoče rezervoarje napolniti v manj kot 15 minutah. Z izpustom manj kot en gram CO2/tkm bo MAN hTGX izpolnjeval merila za 'vozilo brez emisij' v skladu z novo načrtovano zakonodajo EU o izpustih CO2.

Tako kot pri e-mobilnosti MAN ne poudarja le razvoja in proizvodnje vozil na vodikov pogon, temveč tudi podpira stranke s celovitimi storitvami in svetovalnimi ponudbami pri prehodu z dizelskih na brezemisijska vozila.

MAN hTGX

MAN in vodik – dolgoletna zgodovina

MAN ima dolgo zgodovino s pogoni na vodik, podjetje jih raziskuje že desetletja. Na sejmu v Hannovru leta 1996 so predstavil prvi avtobus s pogonom na vodik – mestni avtobus SL 202 je poganjal motor na zemeljski plin, ki je bil prilagojen za delovanje na vodik. Po sejmu je vozilo zaključilo testno fazo v Erlangnu, in jo leta 1997 nadaljevalo v münchenskem javnem prometu. Temu so leta 1998 sledili trije zgibni avtobusi za münchensko letališče, ki so bili v uporabi do leta 2008, in nadaljnjih 14 avtobusov na vodikov pogon med letoma 2006 in 2009.

Poleg cestnih vozil MAN razvija in preizkuša motor na vodik tudi za širok spekter drugih aplikacij, kot so pogon plovil, vlakov in gradbene mehanizacije. Smiselna je tudi uporaba v soproizvodnji, če je možno poleg električne energije izkoristiti tudi proizvedeno toploto.

Fotogalerija