35 let podjetja Cordia
12.12.2024 Podjetje Cordia d.o.o. bo v letu 2025 praznovalo 35 let svojega obstoja in 30 let sodelovanja s podjetjem DAF Trucks ...
Predstavitev prvega povsem električnega dirkalnega tovornjaka na svetu pomeni še en pomemben mejnik v trajnostni preobrazbi evropskega prvenstva Goodyear FIA ETRC.
Konec junija 2022 je FIA World Motorsport Council ratificiral tehnične predpise za Goodyear FIA ETRC 2023, ki poleg trenutne generacije dirkalnih tovornjakov z motorjem z notranjim zgorevanjem dovoljujejo tudi povsem električne in hibridne pogonske sklope. Nekaj več kot leto dni kasneje je bil prvi popolnoma električni dirkalni tovornjak na svetu razkrit v spektakularnem okolju vrhunskega dogodka sezone, ADAC Truck Grand Prix na Nürburgringu.
Šestkratni evropski prvak v dirkanju tovornjakov Jochen Hahn je skupaj s svojo ekipo in partnerji zadnjih devet mesecev intenzivno delal na projektu, da bi eTruck pripravil na svoj prvenec. "Po zadnji dirki leta 2022 smo tovornjak začeli oblikovati iz nič," je dejal Hahn. "Karoserija je bila zasnovana, izdelali smo šasijo in seveda tehnologijo, ki je pod njo."
Lansiranje prvega popolnoma električnega dirkalnega tovornjaka na svetu je še en pomemben korak pri trajnostni preobrazbi Goodyear FIA ETRC, da bi dirke s tovornjaki naredile še bolj trajnostne in zmanjšale ogljični odtis serije. "Najprej velike čestitke Jochenu in njegovi celotni ekipi ter partnerjem, ki so vključeni v projekt eTruck, za uspešno soočenje s tem izzivom," je dejal generalni direktor ETRA Georg Fuchs. "IVECO je eden od naših dolgoletnih, cenjenih partnerjev in proizvajalcev, zato je čudovito videti njihovo močno zavezanost spodbujanju trajnostne preobrazbe, ne samo v transportni industriji, ampak tudi v motošportu. Če lahko dokažemo, da novi razvoj in tehnologije zanesljivo delujejo v ekstremnih pogojih motošporta, bo to pomagalo pri razumevanju in sprejemanju novih tehnologij pri vsakodnevni uporabi v prometu."
Skupaj s FIA si ETRA že nekaj let prizadeva za utiranje poti alternativnim pogonskim sklopom v dirkah tovornjakov, kar omogoča, da vsaka tehnologija in oblika energije, pa naj gre za sintetično gorivo, hibrid ali elektriko, tekmuje na istem nivoju. Strokovnjaki FIA se že ukvarjajo z zagotavljanjem potrebne oskrbe z energijo na dirkališčih za ustrezno in hitro napajanje nove generacije dirkalnih tovornjakov.