
Arriva prevzela prvih 30 od skupno 48 avtobusov MAN
02.07.2025 Skupina Arriva Slovenija je nabavila 48 novih medkrajevnih avtobusov znamke MAN, kar po besedah direktorja Aleša Šif...
Mednarodno združenje cestnih prevoznikov (IRU) je objavilo novo poročilo o svetovnem pomanjkanju voznikov tovornjakov za leto 2024. Po podatkih IRU je v zadnjem letu ostalo nezasedenih približno 3,6 milijona delovnih mest voznikov tovornjakov (kar je približno enako kot v letu 2023).
Poročilo tako ponovno potrjuje, da je pomanjkanje voznikov tovornjakov dolgoročen problem, ki obstaja v vseh regijah sveta. Od 5.100 transportnih podjetij, vključenih v raziskavo leta 2024, se do 70 % podjetij v nekaterih državah sooča z resnim ali zelo resnim pomanjkanjem voznikov.
IRU opozarja tudi na vedno večji prepad med mlajšimi in starejšimi vozniki. Mladi vozniki do 25 let predstavljajo 6,5 % vseh voznikov tovornih vozil. Nekatere države imajo kritično nizke stopnje mladih voznikov, npr. Italija in Nemčija z 2,2 % oziroma 2,6 %. Nič bolje ne kažeta niti Poljska in Španija, vsaka s 3 %. Na žalost je tu prisoten trend padanja, saj se je odstotek mladih voznikov tovornih vozil v primerjavi s skupnim številom od leta 2023 do 2024 zmanjšal za 5,8 %.
Na drugi strani je delež voznikov tovornih vozil, starejših od 55 let, 31,6 %. Države z zelo visokim odstotkom starejših voznikov vključujejo Španijo s 50 %, Avstralijo s 47 % in Italijo s 45 %. Povprečna starost voznikov tovornjakov po vsem svetu se je zdaj povečala na 44,5 leta.
Poročilo napoveduje, da se bo v naslednjih petih letih v proučevanih državah upokojilo 3,4 milijona voznikov tovornjakov. V Avstraliji se bo do leta 2029 upokojilo 21 % trenutnih voznikov, na Kitajskem 18 %, v Evropi pa 17 %.