
DAF izdelal 125.000 tovornjakov nove generacije
30.04.2025 Nizozemski proizvajalec je praznoval mejnik - 125.000 proizvedenih tovornjakov nove generacije.
Mednarodno združenje cestnih prevoznikov (IRU) je objavilo novo poročilo o svetovnem pomanjkanju voznikov tovornjakov za leto 2024. Po podatkih IRU je v zadnjem letu ostalo nezasedenih približno 3,6 milijona delovnih mest voznikov tovornjakov (kar je približno enako kot v letu 2023).
Poročilo tako ponovno potrjuje, da je pomanjkanje voznikov tovornjakov dolgoročen problem, ki obstaja v vseh regijah sveta. Od 5.100 transportnih podjetij, vključenih v raziskavo leta 2024, se do 70 % podjetij v nekaterih državah sooča z resnim ali zelo resnim pomanjkanjem voznikov.
IRU opozarja tudi na vedno večji prepad med mlajšimi in starejšimi vozniki. Mladi vozniki do 25 let predstavljajo 6,5 % vseh voznikov tovornih vozil. Nekatere države imajo kritično nizke stopnje mladih voznikov, npr. Italija in Nemčija z 2,2 % oziroma 2,6 %. Nič bolje ne kažeta niti Poljska in Španija, vsaka s 3 %. Na žalost je tu prisoten trend padanja, saj se je odstotek mladih voznikov tovornih vozil v primerjavi s skupnim številom od leta 2023 do 2024 zmanjšal za 5,8 %.
Na drugi strani je delež voznikov tovornih vozil, starejših od 55 let, 31,6 %. Države z zelo visokim odstotkom starejših voznikov vključujejo Španijo s 50 %, Avstralijo s 47 % in Italijo s 45 %. Povprečna starost voznikov tovornjakov po vsem svetu se je zdaj povečala na 44,5 leta.
Poročilo napoveduje, da se bo v naslednjih petih letih v proučevanih državah upokojilo 3,4 milijona voznikov tovornjakov. V Avstraliji se bo do leta 2029 upokojilo 21 % trenutnih voznikov, na Kitajskem 18 %, v Evropi pa 17 %.