Pnevmatika s 70-odstotno vsebnostjo trajnostnih materialov
Goodyear je predstavil demonstracijsko pnevmatiko s 70-odstotno vsebnostjo trajnostnih materialov in z vodilnimi inovacijami v industriji.
Goodyear je predstavil demonstracijsko pnevmatiko s 70 odstotno vsebnostjo trajnostnih materialov.
V letu 2020 so si v podjetju zastavili ambiciozen cilj: v desetih letih razviti pnevmatiko, ki je 100-odstotno izdelana iz trajnostnih materialov, čemur so se zelo približali. Danes predstavljena pnevmatika je izdelana iz 70 odstotkov trajnostnih materialov in vsebuje 13 posebnih sestavin v devetih različnih komponentah, vključno s spodaj opisanimi. Kazalniki uspešnosti podjetja so pokazali, da lastnosti teh komponent na splošno zelo povečujejo zmogljivost pnevmatik.
Za utrditev zmesi in daljšo življenjsko dobo pnevmatike vsebujejo saje, ki se tradicionalno proizvajajo s sežiganjem različnih vrst naftnih derivatov. Goodyearova nova pnevmatika se ponaša s tremi različnimi vrstami saj, ki se proizvajajo iz metana, ogljikovega dioksida in rastlinskega olja. Prve ocene življenjskega cikla kažejo tri prednosti za okolje: zmanjšanje ogljikovih emisij v primerjavi s sedanjimi metodami proizvodnje saj, uporaba virov na biološki osnovi ali uporaba virov iz odpadnih surovin.
Uporaba sojinega olja v pnevmatikah je pomembna Goodyearova inovacija, ki ohranja prožnost zmesi pnevmatike pri spreminjajočih se temperaturah. Sojino olje je biološki vir, ki zmanjšuje porabo proizvodov iz naftnih derivatov. Medtem ko se skoraj 100 odstotkov sojinih proteinov uporabi za proizvodnjo živil in živalske krme, pri izdelavi sojinih izdelkov ostaja precejšen presežek olja, ki je na voljo za uporabo v industriji.
Silika je sestavina, ki se v pnevmatikah pogosto uporablja za boljši oprijem in zmanjšanje porabe goriva. Goodyearova nova pnevmatika vsebuje edinstveno vrsto silike, izdelano iz pepela riževih plev, stranskega proizvoda predelave riža, ki se največkrat zavrže in pristane na odlagališčih odpadkov. Iz navedenega odpadnega pepela se izdeluje visokokakovostna silika.
Poliester se reciklira iz plastenk in drugih plastičnih odpadkov tako, da se ga najprej pretvori nazaj v njegove osnovne kemikalije, ki se jih nato preoblikuje v poliester tehnične kakovosti, ki se lahko uporablja za korde v pnevmatikah.
A1, Koper - Ljubljana, priključek Razdrto - počivališče Studenec v smeri Ljubljane, okvara vozila, oviran promet.
LG-211260, Zoisova cesta: Ovire
Ljubljana, Zoisova cesta in Hieronimova ulica, popolna zapora, prireditev, do 6. 7. 2025, do 00.30.
A1-E70, Ljubljana - juž. obvoznica: Nesreča
A1, Ljubljana - južna obvoznica, pred uvozom Ljubljana Rudnik v smeri Malenc, prometna nesreča, oviran promet.
R3-633, Jereka - Jezero: Ovire
R3-633, Jereka - Jezero, v Stari Fužini, popolna zapora, do polnoči. Obvoz: po lokalni cesti.
NK-681, Laško - Breze - Šentjur: Ovire
R3-681, Laško - Breze - Šentjur, v Laškem na Trubarjevem nabrežju, popolna zapora, prireditev, do 13. 7. 2025.
LK-214500, Vodovodna C.: Delo
Ljubljana, Vodovodna cesta, med Voko in železnico, popolna zapora, obnova cestišča, do 10. 8. 2025.
R1-210, Trebija - Sovodenj: Delo
R1-210, Trebija - Sovodenj, pri Fužinah, popolna zapora, sanacija zidov in brežin ter asfaltiranja vozišča, do 31. 8. 2025. Obvoz: za osebna vozila po državnih in občinskih cestah. Za tovorna vozila na relaciji Žiri - Logatec - Idrija - Cerkno - Svobodenj in obratno.
R3-647, Mlačevo - Rašica: Delo
R3-647, Mlačevo - Rašica, Mala Račna - Velika Račna, popolna zapora, rekonstrukcija ceste z ukrepi za dvoživke, do 31. 8. 2025.
A1-E57, Maribor - Ljubljana: Delo
A1, Maribor - Ljubljana, uvoz Sl. Konjice v smeri Ljubljane, dela, popolna zapora.
A2-E61, Karavanke - Ljubljana: Delo
A2, Karavanke - Ljubljana, priključek Ljubljana, Šentvid, dela, popolna zapora.