Pnevmatika s 70-odstotno vsebnostjo trajnostnih materialov
Goodyear je predstavil demonstracijsko pnevmatiko s 70-odstotno vsebnostjo trajnostnih materialov in z vodilnimi inovacijami v industriji.
Goodyear je predstavil demonstracijsko pnevmatiko s 70 odstotno vsebnostjo trajnostnih materialov.
V letu 2020 so si v podjetju zastavili ambiciozen cilj: v desetih letih razviti pnevmatiko, ki je 100-odstotno izdelana iz trajnostnih materialov, čemur so se zelo približali. Danes predstavljena pnevmatika je izdelana iz 70 odstotkov trajnostnih materialov in vsebuje 13 posebnih sestavin v devetih različnih komponentah, vključno s spodaj opisanimi. Kazalniki uspešnosti podjetja so pokazali, da lastnosti teh komponent na splošno zelo povečujejo zmogljivost pnevmatik.
Za utrditev zmesi in daljšo življenjsko dobo pnevmatike vsebujejo saje, ki se tradicionalno proizvajajo s sežiganjem različnih vrst naftnih derivatov. Goodyearova nova pnevmatika se ponaša s tremi različnimi vrstami saj, ki se proizvajajo iz metana, ogljikovega dioksida in rastlinskega olja. Prve ocene življenjskega cikla kažejo tri prednosti za okolje: zmanjšanje ogljikovih emisij v primerjavi s sedanjimi metodami proizvodnje saj, uporaba virov na biološki osnovi ali uporaba virov iz odpadnih surovin.
Uporaba sojinega olja v pnevmatikah je pomembna Goodyearova inovacija, ki ohranja prožnost zmesi pnevmatike pri spreminjajočih se temperaturah. Sojino olje je biološki vir, ki zmanjšuje porabo proizvodov iz naftnih derivatov. Medtem ko se skoraj 100 odstotkov sojinih proteinov uporabi za proizvodnjo živil in živalske krme, pri izdelavi sojinih izdelkov ostaja precejšen presežek olja, ki je na voljo za uporabo v industriji.
Silika je sestavina, ki se v pnevmatikah pogosto uporablja za boljši oprijem in zmanjšanje porabe goriva. Goodyearova nova pnevmatika vsebuje edinstveno vrsto silike, izdelano iz pepela riževih plev, stranskega proizvoda predelave riža, ki se največkrat zavrže in pristane na odlagališčih odpadkov. Iz navedenega odpadnega pepela se izdeluje visokokakovostna silika.
Poliester se reciklira iz plastenk in drugih plastičnih odpadkov tako, da se ga najprej pretvori nazaj v njegove osnovne kemikalije, ki se jih nato preoblikuje v poliester tehnične kakovosti, ki se lahko uporablja za korde v pnevmatikah.
A1, Maribor - vzhodna obvoznica, izvoz Rogoza - razcep Slivnica v smeri Ljubljane, zastoj, dolžina: 300 m.
R3-711, Rače - Kidričevo: Zastoj
R3-711, Rače - Kidričevo, zastoj, dolžina: 1 km in 700 m.
A2-E70, Ljubljana - Obrežje: Zastoj
A2, Ljubljana - Obrežje, priključek Grosuplje vzhod - priključek Višnja Gora v smeri Novega mesta, zastoj, zamuda: 4 min, dolžina: 1 km in 300 m.
R3-711, Kidričevo - Rače: Zastoj
R3-711, Kidričevo - Rače, zastoj, dolžina: 1 km in 100 m.
A1-E57, Maribor - vzhodna obvoznica: Zastoj
A1, Maribor - vzhodna obvoznica, uvoz Maribor center - uvoz Rogoza v smeri Ljubljane, zastoj, zamuda: 5 min, dolžina: 2 km in 300 m.
A2-E61, Ljubljana - Karavanke: Zastoj
A2, Ljubljana - Karavanke, pred predorom Karavanke v smeri Karavank, Avstrije, zastoj tovornih vozil, dolžina: 1 km.
H4 , Razdrto - Nova Gorica: Delo
H4, Razdrto - Nova Gorica, uvoz Vipava v smeri Nanosa, dela, popolna zapora.
H4 , Nova Gorica - Razdrto: Delo
H4, Nova Gorica - Razdrto, priključek Vipava - razcep Nanos v smeri Razdrtega, dela, popolna zapora.
R3-645, Zadvor - Šmartno Pri Litiji: Delo
R3-645, Ljubljana (Litijska cesta) - Šmartno pri Litiji, v Sostrem, popolna zapora, izgradnja kanalizacije, do 25. 12. 2025. Obvoz: za osebna in tovorna vozila do 7,5t bo potekal po državnih in lokalnih cestah na relaciji Zg. Besnica – Javor – Podlipoglav – Sostro in obratno ter obvoz za tovorna vozila nad 7,5t po državnih cestah na relaciji Zadvor – Šentjakob – Litija – Šmartno pri Litiji – Trebeljevo – Besnica in obratno.
LG-211220, Rondo Žale: Delo
Ljubljana, krožišče Žale, popolna zapora, rekonstrukcija krožišča, do 22. 9. 2025. Popolna zapora Pokopališke in Flajšmanove ceste. Oviran promet na Štajerski cesti. V krožišču prevozen le del med Savsko in Linhartovo in Štajersko cesto.