Pnevmatika s 70-odstotno vsebnostjo trajnostnih materialov
Goodyear je predstavil demonstracijsko pnevmatiko s 70-odstotno vsebnostjo trajnostnih materialov in z vodilnimi inovacijami v industriji.
Goodyear je predstavil demonstracijsko pnevmatiko s 70 odstotno vsebnostjo trajnostnih materialov.
V letu 2020 so si v podjetju zastavili ambiciozen cilj: v desetih letih razviti pnevmatiko, ki je 100-odstotno izdelana iz trajnostnih materialov, čemur so se zelo približali. Danes predstavljena pnevmatika je izdelana iz 70 odstotkov trajnostnih materialov in vsebuje 13 posebnih sestavin v devetih različnih komponentah, vključno s spodaj opisanimi. Kazalniki uspešnosti podjetja so pokazali, da lastnosti teh komponent na splošno zelo povečujejo zmogljivost pnevmatik.
Za utrditev zmesi in daljšo življenjsko dobo pnevmatike vsebujejo saje, ki se tradicionalno proizvajajo s sežiganjem različnih vrst naftnih derivatov. Goodyearova nova pnevmatika se ponaša s tremi različnimi vrstami saj, ki se proizvajajo iz metana, ogljikovega dioksida in rastlinskega olja. Prve ocene življenjskega cikla kažejo tri prednosti za okolje: zmanjšanje ogljikovih emisij v primerjavi s sedanjimi metodami proizvodnje saj, uporaba virov na biološki osnovi ali uporaba virov iz odpadnih surovin.
Uporaba sojinega olja v pnevmatikah je pomembna Goodyearova inovacija, ki ohranja prožnost zmesi pnevmatike pri spreminjajočih se temperaturah. Sojino olje je biološki vir, ki zmanjšuje porabo proizvodov iz naftnih derivatov. Medtem ko se skoraj 100 odstotkov sojinih proteinov uporabi za proizvodnjo živil in živalske krme, pri izdelavi sojinih izdelkov ostaja precejšen presežek olja, ki je na voljo za uporabo v industriji.
Silika je sestavina, ki se v pnevmatikah pogosto uporablja za boljši oprijem in zmanjšanje porabe goriva. Goodyearova nova pnevmatika vsebuje edinstveno vrsto silike, izdelano iz pepela riževih plev, stranskega proizvoda predelave riža, ki se največkrat zavrže in pristane na odlagališčih odpadkov. Iz navedenega odpadnega pepela se izdeluje visokokakovostna silika.
Poliester se reciklira iz plastenk in drugih plastičnih odpadkov tako, da se ga najprej pretvori nazaj v njegove osnovne kemikalije, ki se jih nato preoblikuje v poliester tehnične kakovosti, ki se lahko uporablja za korde v pnevmatikah.
A5, Pince - Maribor, pred izvozom Turnišče v smeri Murske Sobote, okvara vozila, zaprt vozni pas.
A3-E70, E61, razcep Gabrk - Fernetiči: Ovire
A3, razcep Gabrk - Fernetiči, pred počivališčem Povir v smeri Fernetičev, Italije, promet preusmerjen skozi počivališče.
R2-428, Radmirje - Luče: Ovire
R2-428, Radmirje - Luče, v Ljubnem ob Savinji, kratkotrajne popolne zapore (do 15 minut), izvedbe prireditve »Svetovni pokal v smučarskih skokih za ženske«, do 16:00.
H4 , Nova Gorica - Razdrto: Vreme
H4, Nova Gorica - Razdrto, priključek Selo - razcep Nanos, burja, prepoved za počitniške prikolice, hladilnike in vozila s ponjavami do 8 ton.
H4 , Razdrto - Nova Gorica: Vreme
H4, Razdrto - Nova Gorica, razcep Nanos - priključek Selo, burja, prepoved za počitniške prikolice, hladilnike in vozila s ponjavami do 8 ton.
R1-206, Vršič - Trenta: Vreme
R1-206, Bovec - Trenta - Vršič - Kranjska Gora, prelaz Vršič, sneg, prevozen samo za osebna vozila z verigami.
LC--680476, Cesta IX. korpusa: Delo
Solkan - mejni prehod z Italijo, Cesta IX. korpusa, dela, popolna zapora.
NK-999990, Obvoznica Žiri: Delo
R2-408, Logatec - Žiri, Žiri, Logaška cesta, popolna zapora, obnova cestišča, do 14. 3. 2025. Obvoz: obvoz po novi obvoznici.
LZ-212570, Jurčkova cesta: Delo
Ljubljana, krožišče Jurčkova cesta, Betettova cesta in Lorenzova cesta, dela, popolna zapora, do 21. 4. 2025.
LZ-212570, Jurčkova cesta: Delo
Ljubljana, Jurčkova cesta, med Peruzzijevo ulico in Lorenzovo cesto, dela, popolna zapora, do 21. 4. 2025.