Pnevmatika s 70-odstotno vsebnostjo trajnostnih materialov
Goodyear je predstavil demonstracijsko pnevmatiko s 70-odstotno vsebnostjo trajnostnih materialov in z vodilnimi inovacijami v industriji.
Goodyear je predstavil demonstracijsko pnevmatiko s 70 odstotno vsebnostjo trajnostnih materialov.
V letu 2020 so si v podjetju zastavili ambiciozen cilj: v desetih letih razviti pnevmatiko, ki je 100-odstotno izdelana iz trajnostnih materialov, čemur so se zelo približali. Danes predstavljena pnevmatika je izdelana iz 70 odstotkov trajnostnih materialov in vsebuje 13 posebnih sestavin v devetih različnih komponentah, vključno s spodaj opisanimi. Kazalniki uspešnosti podjetja so pokazali, da lastnosti teh komponent na splošno zelo povečujejo zmogljivost pnevmatik.
Za utrditev zmesi in daljšo življenjsko dobo pnevmatike vsebujejo saje, ki se tradicionalno proizvajajo s sežiganjem različnih vrst naftnih derivatov. Goodyearova nova pnevmatika se ponaša s tremi različnimi vrstami saj, ki se proizvajajo iz metana, ogljikovega dioksida in rastlinskega olja. Prve ocene življenjskega cikla kažejo tri prednosti za okolje: zmanjšanje ogljikovih emisij v primerjavi s sedanjimi metodami proizvodnje saj, uporaba virov na biološki osnovi ali uporaba virov iz odpadnih surovin.
Uporaba sojinega olja v pnevmatikah je pomembna Goodyearova inovacija, ki ohranja prožnost zmesi pnevmatike pri spreminjajočih se temperaturah. Sojino olje je biološki vir, ki zmanjšuje porabo proizvodov iz naftnih derivatov. Medtem ko se skoraj 100 odstotkov sojinih proteinov uporabi za proizvodnjo živil in živalske krme, pri izdelavi sojinih izdelkov ostaja precejšen presežek olja, ki je na voljo za uporabo v industriji.
Silika je sestavina, ki se v pnevmatikah pogosto uporablja za boljši oprijem in zmanjšanje porabe goriva. Goodyearova nova pnevmatika vsebuje edinstveno vrsto silike, izdelano iz pepela riževih plev, stranskega proizvoda predelave riža, ki se največkrat zavrže in pristane na odlagališčih odpadkov. Iz navedenega odpadnega pepela se izdeluje visokokakovostna silika.
Poliester se reciklira iz plastenk in drugih plastičnih odpadkov tako, da se ga najprej pretvori nazaj v njegove osnovne kemikalije, ki se jih nato preoblikuje v poliester tehnične kakovosti, ki se lahko uporablja za korde v pnevmatikah.
A1, Ljubljana - vzhodna obvoznica, razcep Zadobrova iz smeri Zaloške proti Sneberjam, prometna nesreča, zaprt vozni pas.
A1-E61, E70, Ljubljana - Koper: Okvara vozila
A1, Ljubljana - Koper, priključek Divača - priključek Kozina v smeri Kopra, okvara vozila, zaprt počasni pas.
A2-E70, Obrežje - Ljubljana: Okvara vozila
A2, Obrežje - Ljubljana, pred predorom Mali Vrh v smeri Ljubljane, okvara vozila, oviran promet.
A1-E57, Ljubljana - vzh. obvoznica: Zastoj
A1, Ljubljana - vzhodna obvoznica, razcep Zadobrova iz smeri Zaloške proti Sneberjam, zastoj, zamuda: 2 min, dolžina: 500 m.
A1-E57, Ljubljana - Maribor: Zastoj
A1, Ljubljana - Maribor, razcep Zadobrova - priključek Ljubljana Šentjakob v smeri Celja, zastoj, zamuda: 5 min, dolžina: 1 km in 500 m.
A1-E57, Ljubljana - Maribor: Ovire
A1, Ljubljana - Maribor, priključek Ljubljana Sneberje - priključek Ljubljana Šentjakob v smeri Celja, zaprt vozni pas, razsut pesek.
A1-E57, Ljubljana - vzh. obvoznica: Zastoj
A1, Ljubljana - vzhodna obvoznica, priključek Ljubljana vzhod - priključek Ljubljana Bizovik v smeri Malenc, zastoj, zamuda: 3 min, dolžina: 800 m.
R3-683, Lesično - Golobinjek: Delo
R3-683, Lesično - Golobinjek, pri Virštanju, popolna zapora, vzdrževalna dela na nivojskem prehodu, do 1. 10. 2023, do 19. ure. Obvoz: za osebna vozila bo po lokalnih cestah skozi Šentjur, za ostala vozila pa Šentjur - Šmarje pri Jelšah - Podčetrtek - Golobinjek.
A1-E57, Maribor - Ljubljana: Delo
A1, Maribor - Ljubljana, uvoz Sl. Konjice v smeri Ljubljane, dela, popolna zapora, Obvoz po državni cesti Slov. Konjice-Vojnik-Celje.
A1-E70, Ljubljana - juž. obvoznica: Delo
A1, Ljubljana - južna obvoznica, izvoz 35 Ljubljana zahod iz smeri Malenc, dela, popolna zapora.