Nova serija tovornih pnevmatik FUELMAX PERFORMANCE

Nova serija tovornih pnevmatik, ki jih Goodyear predstavlja na sejmu gospodarskih vozil IAA 2018, lahko voznemu parku s stotimi vozili pri stroških za gorivo letno prihrani 290.000 evrov, proizvajalcem tovornih vozil pa pomaga izpolniti vse strožje zahteve glede emisij. Na sejmu sta predstavljeni tudi dve novi mobilni aplikaciji za Goodyear Proactive Solutions, ki prevoznikom prinašata še dodatne prednosti pri upravljanju pnevmatik.

Goodyear
FUELMAX PERFORMANCE

Goodyear na sejmu gospodarskih vozil IAA 2018, ki poteka med 20. in 27. septembrom v nemškem Hannovru, predstavlja FUELMAX PERFORMANCE, serijo Goodyearovih tovornih pnevmatik z najboljšim izkoristkom goriva doslej. Z njimi lahko vozni parki, ki opravljajo prevoze na velike razdalje, prihranijo pri gorivu, proizvajalci tovornih vozil pa izpolnijo vse strožje zahteve glede emisij CO2. Nove pnevmatike na oznaki EU za izkoristek goriva dosegajo razred A, za oprijem na mokri podlagi razred B, za zunanji kotalni hrup imajo en zvočni val, zimsko zmogljivost pa dokazuje oznaka 3PMSF. So tudi prve Goodyearove tovorne pnevmatike s tehnologijo zmesi s polno siliko, ključnim elementom za majhno porabo goriva in odličen oprijem v mokrem. Njihova zgradba zagotavlja tudi nadvse enakomerno porazdelitev pritiska naležne površine na podlago, kar vodi v pravilno obrabo in številne prevožene kilometre, ne glede na obremenitve, ki jih prinašajo prevozi na velike razdalje. 

Vozni park s stotimi vozili, ki opravlja prevoze na dolge proge, lahko s pnevmatikami FUELMAX PERFORMANCE za vodilno in pogonsko os v kombinaciji z obstoječimi pnevmatikami Goodyear FUELMAX T za prikolice – tudi te imajo razred A za izkoristek goriva – po Goodyearovih podatkih letno zmanjša izpuste CO2 do 557.000 kg in prihrani do 214.000 litrov dizelskega goriva ter tako pri stroških za gorivo prihrani 290.000 evrov[1]. Pnevmatike FUELMAX PERFORMANCE zaradi tega že prehitevajo EU zakonodajo, ki bo do leta 2025 za težka vozila predpisala zmanjšanje izpustov CO2 za 15 %, do leta 2030 pa za 30 %[2]

Serija FUELMAX PERFORMANCE vključuje dve dimenziji pnevmatik FUELMAX S PERFORMANCE za vodilno os in eno dimenzijo pnevmatik FUELMAX D PERFORMANCE za pogonsko os. Skupna značilnost te serije je tudi v vsako pnevmatiko vgrajena oznaka RFID, ki zaradi možnosti identifikacije z radijskimi frekvencami, omogoča povezavo s sistemi za upravljanje in sledenje pnevmatik.

FUELMAX S PERFORMANCE za vodilno os (na voljo sta dve dimenziji: 315/70R22.5 s petimi rebri in 385/55R22.5 s šestimi rebri) odlikuje tekalna plast, ki omogoča optimalno odvajanje vode in enakomerno obrabo, zavorna zmogljivost v mokrem pa se ohrani skozi celotno življenjsko dobo pnevmatike. 

FUELMAX D PERFORMANCE za pogonsko os (dimenzija 315/70R22.5) se ponaša tudi s tehnologijo IntelliMax Groove. Dezen tekalne plasti pripomore k oprijemu in čiščenju ter vsebuje skrite kanale, ki postanejo vidni pri 60-odstotni obrabi tekalne plasti. Kanali pnevmatiki omogočajo oprijem skozi celotno življenjsko dobo, številne prevožene kilometre in majhen kotalni upor. Tekalna plast vsebuje tudi 16 merilnih okenc, ki omogočajo, da je globina profila vidna na katerem koli mestu.

Novosti na področju upravljanja pnevmatik

Na sejmu sta predstavljeni tudi dve mobilni aplikaciji za Goodyearove proaktivne rešitve (Goodyear Proactive Solutions), ki zagotavljajo natančno spremljanje pnevmatik v realnem času in s tem omogočajo zmanjšanje porabe goriva in izpustov CO2, minimalen čas izpadov ter več prevoženih kilometrov in boljše možnosti obnavljanja. Goodyearove proaktivne rešitve trenutno vključujejo Goodyear TPMS (Tire Pressure Monitoring System oz. sistem za spremljanje tlaka v pnevmatikah) in Goodyear Drive-Over-Reader – tehnološko napredno talno ploščo, ki, ko voznik zapelje čez njo, v nekaj sekundah avtomatsko izmeri globino profila pnevmatike, tlak in osno obremenitev. Zadnji novosti sta nedavno uvedeni aplikaciji za mobilne telefone – ena je za vodje voznih parkov, ena pa za voznike. Slednji zagotavljata dostop do na minuto ažurnih podatkov o pnevmatikah. Za vodjo voznega parka to pomeni, da ima pregled nad vsemi vozili voznega parka in za vsako pnevmatiko na vsakem vozilu prejema poročila, vozniki pa so sproti obveščeni o pnevmatikah na svojih vozilih. V obeh primerih uporabnik prejme opozorilo takoj, ko se odkrije potencialna težava.

[1] Interna ocena, izdelana za 40-tonsko vlečno enoto 4x2 s triosno prikolico (s pnevmatikami za prikolice Goodyear FUELMAX T), ki opravlja prevoze na dolge proge, povprečno porabi 30 l goriva/100 km (za dizelsko gorivo je upoštevana cena 1,36 EUR/liter z DDV-jem) in letno prevozi 100.000 km – v primerjavi z istim tipom vozila, ki ima na vseh oseh pnevmatike z oznako srednjega razreda B.

Dejanski rezultati so odvisni od ceste in vremenskih razmer, načina vožnje, obrabe, dimenzije in polnilnega tlaka pnevmatik ter vzdrževanja vozila, vendar niso omejeni samo na to.

[2] Predlog uredbe Evropskega parlamenta in Sveta o določitvi standardov emisij CO2 za nova težka vozila (17. maj 2018).

Datoteke

Fotogalerija