35 let podjetja Cordia
12.12.2024 Podjetje Cordia d.o.o. bo v letu 2025 praznovalo 35 let svojega obstoja in 30 let sodelovanja s podjetjem DAF Trucks ...
Po vzoru električnega eActrosa 600 je Mercedes-Benz predstavil tudi novo kabino za dizelsko gnane modele Actros L ProCabin. Aerodinamično izboljšana kabina prinaša do tri odstotke prihranka, naročila se začenjajo z aprilom, prve dobave vozil pa so predvidene za letošnji december.
Model Actros L je bil, kot premium različica uveljavljenega Actrosa z večjim udobjem za voznike, predstavljen junija 2021. Zdaj pa Mercedes uspešnega predstavnika v segmentu tovornjakov za prevoze na dolge razdalje, dviga na novo raven – s futuristično zasnovo kabine, optimizirano aerodinamiko, številnimi funkcijami za udobje, varčnimi motorji, visoko vozno dinamiko in najnovejšimi asistenčnimi sistemi.
Povsem nova zunanja podoba Actrosa L pritegne pozornost že na prvi pogled. Celotna oblika kabine ProCabin, ki je bila prvič predstavljena na svetovni premieri vozila eActros 600 z baterijskim električnim pogonom oktobra lani, je bila zasnovana za učinkovito aerodinamiko. Za to med drugim skrbijo manjši predspojler na strehi pred strešnim spojlerjem, usmerjevalniki zraka okoli stebrička A v območju vetrobranskega stekla in zapolnjena ter zaobljena maska kabine do optimiziranega odbijača z minimalnimi odprtinami za dovod zraka za hlajenje in novih oblog šasije na spodnji strani vozila.
Zračni upor, ki nastane pri vožnji, se tako sreča z aerodinamično ugodnim sprednjim delom vozila, ki je podaljšan za 80 milimetrov, in se kar najbolj optimalno usmerja okoli vozila. Za to poskrbijo aerodinamično oblikovani spodnji del vstopnih stopnic, obloka kolotekov in optimizirani bočni usmerjevalci zraka. Spojev in rež skoraj ni, kar omogoča optimalen pretok zraka. Podaljšani zadnji usmerniki zraka v obliki jadra skrbijo za dober prehod med vlečnim vozilom in polpriklopnikom. Uporaba različnih tesnil, ki ločijo motorni prostor od zunanjega zračnega toka, dopolnjuje aerodinamični koncept. Tako novi Actros L ProCabin prihrani do tri odstotke goriva.
S futuristično preoblikovano kabino znamka Mercedes-Benz Trucks priznava, da imajo pri nakupu vozila poleg učinkovitosti in gospodarnosti pomembno vlogo tudi vidiki, kot sta privlačna zunanjost in udobje v voznikovi kabini. Pri tem na zunaj izstopajo podrobnosti, kot so celotno lakiranje vozila in napisi v temni krom barvi. Vse luči vozila so izvedene v LED-tehnologiji. To velja tako za glavne žaromete in smernike kot tudi za bočne in zadnje luči. Kot dodatna oprema so na voljo matrični LED žarometi za kar največjo vidljivost in varnost pri nočni vožnji.
V notranjosti kabina ProCabin, ki je na voljo v treh različicah (Stream, Big ali Giga Space), ponuja številne funkcije za udobje, na primer optimizirano ogrevanje sedeža, novo premium sedežno prevleko iz tekstila ali postelje s kakovostnim letvenim dnom in novo debelo premium vzmetnico. Novost so tudi razširjeni obseg funkcij upravljalnih površin ob posteljah ter ambientna osvetlitev in dodatne upogljive LED luči za branje. Poleg tega so na voljo drugi elementi opreme, na primer dodatne vtičnice USB C v stranskih stenah, visokokakovostna zavesa v dveh barvah, dodatni hladilnik, 230-voltna vtičnica ali koncept SoloStar, ki je zdaj dobavljiv v dveh novih različicah sedežne prevleke. Od aprila 2025 bo na voljo tudi interaktivni multimedijski kokpit Multimedia Cockpit Interactive 2 z na novo zasnovanimi meniji, glasovnim upravljanjem, še boljšo povezljivostjo in novimi aplikacijami, kot je Connected Traffic Warnings.
Mercedes, poleg ukrepov za optimiziranje aerodinamike, še povečuje učinkovitost novega vozila Actros L v kombinaciji s tretjo generacijo 12,8-litrskega dizelskega motorja OM 471. OM 471, ki je na voljo poleg preverjenih dizelskih motorjev OM 470 in OM 473, je zasnovan za zmanjšanje skupnih stroškov lastništva, kar zadeva manjšo porabo goriva pri vožnji, manjše emisije CO2, manjše stroške obratovanja in večje donose, ne da bi bili pri tem ogroženi zmogljivost, vozna dinamika ali udobje pri vožnji.
S tretjo generacijo vrstnega šestvaljnega motorja OM 471 je Mercedes-Benz Trucks predstavil dva nova turbopolnilnika, ki sta prilagojena različnim potrebam strank. Pri izvedbi, ki je namenjena za daljinski promet, je poudarek na čim manjši porabi goriva. V kombinaciji z izpopolnjenim sistemom za čiščenje izpušnih plinov omogoča ta turbopolnilnik prihranek goriva do štiri odstotke glede na prejšnjo generacijo.
Proizvajalec svoj položaj kot enega od pionirjev v panogi utrjuje tudi z varnostnimi funkcijami, ki se uporabljajo v novem tovornjaku. Pri tem sistemi v nekaterih primerih znatno presegajo stroge standarde uredbe o splošni varnosti, ki bo veljala od julija 2024 in s katero bo vrsta sistemov za pomoč vozniku postala obvezna, da bi še povečali varnost v cestnem prometu za vse udeležence.
Opremljenost vozil s kamerami in senzorji je bistvenega pomena za učinkovitost takšnih sistemov. Za še večji prispevek k preprečevanju nezgod so v podjetju Daimler Truck razvili novo elektronsko platformo, ki s tako imenovanim spajanjem podatkov radarjev in kamer zagotavlja še obsežnejši pogled na območja pred vozilom in ob straneh. Elektronska platforma omogoča 20-krat hitrejšo obdelavo podatkov, skupno šest vgrajenih senzorjev – štirje radarji kratkega dosega spredaj in zadaj na desni in levi strani, radar dolgega dosega spredaj na sredini in večfunkcijska kamera v vetrobranskem steklu – pa lahko zdaj pokriva kot 270 stopinj okoli vozila. Zaradi bistveno večjega kota lahko vgrajeni asistenčni sistemi še bolje izkoristijo svoje moči.
Najnovejši asistent za zaviranje v sili, v svoji šesti generaciji, lahko izvede samodejno zaviranje v sili do mirovanja pri hitrosti do 60 km/h tudi pred udeleženci v prometu, ki tovornjaku prečkajo pot, prihajajo naproti ali vozijo po voznem pasu, čeprav uredba o splošni varnosti zahteva razširjeni odziv na pešce in kolesarje za nova tovorna vozila in avtobuse šele od 1. julija 2026.
Pred stoječimi vozili lahko sistem izvede zaviranje s polno silo do mirovanja pri hitrosti do 80 km/h (kot že do zdaj). Še ena dodana vrednost sistema Active Brake Assist 6 je nadzor več vzporednih prometnih pasov pri oddaljenosti do 250 metrov za še boljše zaznavanje nevarnosti.
Druga generacija sistema Active Sideguard Assist (ASGA) prav tako dokazuje, v kolikšni meri opremljenost vozil s šestimi senzorji in s tem povezanim širšim nadzornim kotom povečuje prometno varnost. Sistem ASGA 2 spremlja promet na voznikovi in sovoznikovi strani in lahko s svojim dvostopenjskim opozorilnim sistemom opozori voznike na morebitne nevarnosti, tako da lahko s pravočasnim ukrepanjem preprečijo kritične prometne situacije. Opozarjanje je aktivno pri hitrosti do največ 30 km/h, in sicer 30 metrov za vozilom in sedem metrov pred vozilom. Do lastne hitrosti pri zavijanju, ki ne presega 20 km/h, lahko sistem v območju rdečega opozorila aktivira tudi samodejno zaviranje do zaustavitve vozila, če se voznik prej ni odzval na zvočno in vizualno opozorilo. Tudi s to funkcijo sistem presega zahteve uredbe o splošni varnosti, ki predpisuje le, da mora asistent za zavijanje po potrebi aktivirati opozorilo. Poleg tega ima sistem ASGA 2 inteligentni koncept opozarjanja pri menjavi voznega pasu glede na položaj vozila na voznem pasu.
Novi sistem Front Guard Assist je lahko koristna funkcija za preprečevanje nezgod s pešci ali kolesarji, ki so morda med speljevanjem neposredno pred tovornjakom. Asistenčni sistem spremlja dogajanje pred vozilom in pomaga voznikom med mirovanjem vozila, pri speljevanju in v križiščih. Če sistem zazna nepremične ali premikajoče se predmete pred vozilom, pomaga voznikom v voznih situacijah pri hitrosti do 15 km/h tako, da jim prek dvostopenjskega opozorilnega sistema posreduje sporočila o nevarnosti. Pri tem tehnologija 270-stopinjskega kota nadzora pokriva mrtvi kot pred vozilom od 0,8 metra do približno štirih metrov v celotni širini vozila.
Pri vseh asistenčnih sistemih si podjetje Daimler Truck za celotno ponudbo izdelkov prizadeva, da bi voznikom v okviru sistemskih meja zagotovilo najboljšo možno podporo in razbremenitev med vožnjo. Vendar sistemi ne morejo premakniti meja fizike, ne glede na to, kako dobri so. Zato so vozniki ves čas v celoti odgovorni za varno vožnjo vozila, kot je določeno tudi z zakonom.
Poleg asistenčnih sistemov, ki so prilagojeni prometni varnosti, je za novi Actros L značilno dobro usklajeno delovanje funkcij, kot sta Active Drive Assist 3 (ADA) ter inteligentno predvidljivo krmiljenje motorja, menjalnika in tempomata Predictive Powertrain Control (PPC). Sistem ADA je že leta 2018 omogočil delno avtomatizirano vožnjo, zdaj pa bo lansiran na tržišče v tretji generaciji. Junija 2021 je bila druga generacija sistema ADA dopolnjena s funkcijo za zaustavitev v sili, sistem ADA 3 pa zdaj voznikom še bolj pomaga pri vzdolžnem in prečnem vodenju tovornjaka.
Sistem PPC bo od aprila 2025 upošteval tudi informacije o poti iz navigacijskega sistema, ki bodo omogočale boljše prepoznavanje dogodkov na poti, ki se jim tovornjak približuje. Tako ne bo treba po nepotrebnem zavirati, pospeševati in prestavljati – vse s ciljem doseganja čim manjše porabe goriva.
Mercedes-Benz Trucks ponuja upravljavcem voznih parkov številne digitalne rešitve in storitve za poenostavitev potekov in delovnih procesov, povezanih z novim vozilom Actros L. TruckLive ponuja brezplačen vstop v digitalne servisne rešitve, to vključuje različne storitve povezljivosti, ki jih je mogoče uporabljati prek obstoječih platform, kot je MyTruckPoint. Storitev Maintenance Management tako na primer skrbi za boljšo razpoložljivost vozil, Live Traffic pa z zagotavljanjem prometnih podatkov v realnem času prek navigacije pomaga pri načrtovanju poti. Nove povezane storitve, kot je brezžična posodobitev ali 24-urna pomoč Connected, je mogoče uporabljati že letos. Nadaljnje komponente pa so v fazi načrtovanja.
Z visoko dodano vrednostjo za dobičkonosno upravljanje voznega parka so povezane tudi storitve telematike FleetBoard. Mednje spada na primer analiza uporabe vozila, ki zajema tehnične podatke iz vozila. Na podlagi teh podatkov je mogoče oceniti in optimizirati vozne lastnosti. To pomaga optimizirati porabo goriva in zmanjšati obrabo ter povečati izkoriščenost vozila.
Poleg tega Mercedes-Benz Trucks Uptime z uporabo inteligentnega omrežja poveča razpoložljivost vozila. Sistem nenehno diagnosticira stanje vozila in zagotavlja posebna priporočila za ukrepanje. Na ta način je mogoče zgodaj ugotoviti potrebe po popravilu in tako zmanjšati število okvar. Mercedes-Benz Trucks svojim strankam ponuja tudi različne servisne pogodbe s predvidljivimi mesečnimi stroški, da bi povečali razpoložljivost vozil in zmanjšali število okvar.