Napoved tovornjaka na vodik

Pri Volu že preizkušajo vlačilec za prevoze na dolge razdalje, ki ga pogon uporablja vodik, serijski proizvod pa naj bi na ceste zapeljal v drugi polovici tega desetletja.

Volvo FH Fuel Cell
Volvo FH Fuel Cell


Volvo Trucks že ponuja modele z dvema vrstama alternativnih pogonov: prvi je bioplin drugi pa so seveda električni tovornjaki. Sedaj so napovedali še tretjo opcijo - to so gorivne celice, v katerih se iz vodika ustvarja elektrika, edini stranski produkt pri tem pa je vodna para.


Znano je, da Volvo Trucks in Daimler Truck skupaj razvijata vodikove pogonske sisteme (gorivne celice), sodelovanje pa je osredotočeno samo za sistem gorivnih celic (za katerega Volvo navaja moč 300 kW), medtem ko bo vsak proizvajalec razvil lastne druge komponente pogona in vozila.


Moč vodikovih celic seveda ne predstavlja največje moči pogona, saj imajo takšna vozila tudi baterije, iz katerih je mogoče pri največji obremenitvi črpati dodatno energijo. Pri Volvu poudarjajo, da bodo to modeli z največjo dovoljeno maso do 65 ton in dosegom okoli tisoč kilometrov, iz česar lahko sklepamo, da načrtujejo uporabo utekočinjenega vodika.


Fotogalerija