Mednarodno tekmovanje v varčni vožnji

Renault Trucks je oktobra v španskem mestu Toledo že četrtič organiziral finale mednarodnega tekmovanja o varčni vožnji s tovornim vozilom Renault T 480 Optifuel. Slovenske barve je zastopal Tomaž Koblar iz podjetja Koblar Transport.

Mednarodno tekmovanje v varčni vožnji

Le peščica izmed 3000 voznikov

A pot do finala za slovenskega tekmovalca Tomaža Koblarja ni bila lahka. Ta se je skupaj z drugimi kolegi pomeril na regijskih tekmovanjih, ki so jih v Sloveniji priredili prvič. Poleg Slovenije so regijska tekmovanja organizirali tudi v drugih državah. Skupno se je za uvrstitev v finale potegovalo več kot 3000 voznikov iz 2300 transportnih podjetij iz 29 držav. Vsi zmagovalci na regijskih tekmovanjih so se uvrstili med 29 finalistov in se zavzemali za prestižno nagrado – tovornjak Renault T 480 Optifuel s 13-litrskim motorjem Euro 6C.

Z 32 tonami na plečih
Dan pred finalom so izžrebali skupine. Naš tekmovalec je bil v skupini skupaj s hrvaškim, slovaškim in bolgarskim finalistom. Finale v Toledu je potekal v dveh delih. Vozniki so morali najprej rešiti test. Na voljo so imeli 20 minut za 20 vprašanj, s katerimi so preverjali poznavanje varčne vožnje in zmanjšanja porabe goriva. To znanje je vozniku prineslo 10 odstotkov točk, preostalih 90 odstotkov je prinesla vožnja s tovornjakom Renault T 480 Optifuel s 13-litrskim motorjem Euro 6C in obtežitvijo 32 ton. Sodniki so merili ekonomičnost vožnje, povprečno hitrost, porabo goriva in kazenske točke. Vozniku so z nasveti pred vožnjo pomagali predstavniki Renaulta Trucks in član lokalne mreže Renaulta Trucks.

Najboljše se je izkazal predstavnik Bolgarije
Do vožnje so vozniki skupaj z novinarji in drugimi člani ekipe sodelovali tudi v spretnostnih igrah (vožnja drona s pomočjo mobilne aplikacije, kviz o poznavanju vozila Renault Optifuel ter sistemih Optivision (kako deluje), kako se nastavi eco cruise control itd). Pred začetkom vožnje so morali vozniki opraviti alkotest, priložiti vozniško izkaznico in izžrebati številko vozila. Tomaž je dobil vozilo številka 3, hrvaški predstavnik pa vozilo s številko 2. Do vozila jih je pospremil inštruktor, ki jim je podal še nekaj dodatnih nasvetov o vozilu in pravilih ocenjevanja. Vozniki so startali v razmiku 3 minut. Skupino voznikov je spremljalo tudi dodatno vozilo z nalogo spremljanja prometa in dejavnikov, ki bi lahko vplivali na vozne razmere. Podatki o vožnji so bili posredovani v realnem času, in sicer z uporabo sistema za opravljanje flote Optifleet. Analizo voznikove vožnje in porabo goriva so merili s pomočjo Optifuel Infomaxa. Vožnja je trajala približno 40 minut, v tem času so prevozili 33 kilometrov. Del poti je potekal v naselju, kjer vozniki niso smeli preseči hitrosti 50 km/h, z veliko krožnimi krožišči, del pa po obvoznici z omejitvijo 90 km/h. Zmagovalec je bil tisti, ki je porabil najmanj goriva in ohranil največjo možno komercialno hitrost. No, na koncu je zmagal Bolgar, Ivanov Plamen, iz podjetja SUNNY CO. Ta je za zmago dobil tovornjak Renault T 480 Optifuel in voucher v višini 6000 evrov za nakup dodatne opreme po lastni izbiri. Na drugem mestu je bil Romun Tintea Adrian iz ŢINTAR SPEDITIONA, ki je prejel voucher v vrednosti 2000 evrov in kupon v vrednosti 5000 evrov za svojo družbo, veljaven v celotni mreži Renault Trucksa, ter maketo vozila. Na tretjem mestu je bil Luksemburžan Jochen Karl-Heinz Becker iz TRI KIPPERA, ki je dobil voucher v vrednosti 1000 evrov, maketo vozila in kupon v vrednosti 2500 evrov, ki ga je prejel lastnik njegovega podjetja. Naš predstavnik je končal na 21. mestu. hrvaški predstavnik, Siniša Varazdinec, iz podjetja JURCEC TRANSPORTI pa je končal na 22. mestu.

Nagrada – tovornjak Renault T 480 Optifuel

Vozilo ima vgrajene najnovejše inovacije, ki zmanjšujejo porabo goriva, in je opremljeno z aerodinamičnimi elementi, ki zagotavljajo manjši zračni upor. V vozilu je vgrajen 13-litrski motor Euro 6C s sistemom vbrizga goriva po skupnem vodu Common Rail. Opremljeno je tudi s pnevmatikami Michelin X® Line™ ENERGY™ z nizkim kotalnim uporom. Ponuja številne pametne tehnologije, kot so menjalnik Optidriver z onemogočenim načinom power, regulator hitrosti Eco Cruise Control s funkcijama SoftCruise Control in Optiroll. S pomočjo sistema Optivision kombinira cestno topografijo in nato s pomočjo senzorja, v katerem ima shranjeno pot, poišče najučinkovitejšo in najvarčnejšo strategijo menjavanja prestav.

Države udeleženke v finalu

Države, ki so sodelovale v finalnem tekmovanju, so bile Alžirija, Belgija, Bolgarija, Čile, Estonija, Finska, Francija, Hrvaška, Italija, Izrael, Latvija, Litva, Luksemburg, Madžarska, Maroko, Nemčija, Norveška, Poljska, Portugalska, Češka, Romunija, Slovaška, Slovenija, Srbija, Španija, Švica, Tunizija, Ukrajina in Združeno kraljestvo.

Fotogalerija