Hibridni sklop za plinski avtobus

Mestni avtobus Urbanway s plinskim pogonom na stisnjen zemeljski plin CNG je dobil možnost kombinacije s hibridnim sklopom, ki še zmanjšuje emisije.

Iveco UrbanWay CNG hybrid
Iveco UrbanWay CNG hybrid | Foto: Iveco

Iveco Bus je v tesnem sodelovanju z globalnim tehnološkim podjetjem Voith sodeloval pri razvoju električnega pogona. Vsebuje 48 voltno hibridno rešitev, ki jo je razvil Voith za nov menjalnik DIWA NXT in preizkušen motor Cursor 9.

Menjalnik DIWA NXT je združen z zmogljivim 35 kW električnim modulom, ki deluje kot zaganjalnik in generator pri rekuperaciji kinetične energije, nabrane med fazami zaviranja, z visokoenergijsko LTO baterijo (48 V), nameščeno na streho.


Nova rešitev vsebuje tudi funkcijo Stop & Start, ki se aktivira samodejno brez posredovanja voznika in ponuja številne prednosti uporabnikom in upravljavcem. Odpravlja hrup in tresljaje, kar ima za posledico večje udobje za potnike, stanovalce in pešce na avtobusnih postajališčih ter dodatno zmanjšuje porabo goriva.


S temi funkcijami nova generacija avtobusov Urbanway Hybrid zagotavlja 16 % prihranka goriva v primerjavi z klasično različico – pomembna prednost v času, ko se lokalne oblasti in operaterji soočajo z naraščajočimi stroški energije. Poleg tega jim ta hibridna rešitev za obnovljivo gorivo omogoča zmanjšanje izpustov CO2 do 19 odstotkov.


Hibridni pogonski sklop je na voljo za modele:

  • 12-metrski solo in 18-metrski zglobni modeli Urbanway, opremljeni z motorjem Cursor 9 v različicah Diesel in XTL.
  • 10,5-, 12- in 18-metrski Urbanway z motorjem Cursor 9 na zemeljski plin
  • 12- in 18-metrski Crealis v različicah Diesel, XTL in Natural Gas

Dobave hibridov Urbanway v 12 in 18-metrski različici se bodo začele konec leta.

Fotogalerija