Evropski parlament postavlja nova pravila o polnilnicah

Po odločitvi evropskih poslancev je treba do leta 2028 zagotoviti polnilne postaje za tovornjake in avtobuse na vsakih 120 kilometrov. Države EU morajo zagotoviti, da bodo polnilne postaje za vodik vzdolž osrednjega omrežja TEN-T do leta 2031 postavljene vsaj na vsakih 200 kilometrov.

Električna polnilnica za tovornjake
Električna polnilnica za tovornjake | Foto: Daimler Truck

Evropski parlament je v okviru znanega paketa 'Fit for 55' postavil nova pravila glede polnilnic in črpalk na evropskem ozemlju. Evropski poslanci so uspešno izpogajali, da bodo morale biti električne polnilnice za avtomobile z najmanj 400 kilovati izhodne moči nameščene vsaj na vsakih 60 kilometrov vzdolž osrednjih omrežnih poti TEN-T do leta 2026, pri čemer se bo izhodna moč omrežja do leta 2028 povečala na 600 kilovatov. Za tovornjake in avtobuse je treba polnilne postaje zagotoviti na vsakih 120 kilometrov. Te postaje naj bi bile nameščene na polovici glavnih cest v EU do leta 2028 in z izhodno močjo od 1.400 do 2800 kilovatov, odvisno od ceste.

V Ljubljani bo sicer v sklopu projekta Urban-e do konca meseca marca poleg dveh hitri, postavljenih tudi devet od načrtovanih 47 klasičnih AC polnilnih postaj.

Evropski parlament o polnjenju vodika

Poleg tega morajo države EU zagotoviti, da bodo črpalke za vodik vzdolž osrednjega omrežja TEN-T postavljene vsaj na vsakih 200 kilometrov do leta 2031. Prav tako bodo uporabniki vozil na alternativna goriva morali imeti možnost enostavnega plačevanja na polnilnih mestih (s plačilnimi karticami ali brezkontaktnimi napravami in brez naročnine), medtem ko bo morala biti cena teh "goriv" prikazana na kWh, kg ali na minuto/sejo.

Nova pravila o infrastrukturi za alternativna goriva so bila sprejeta s 514 glasovi za, 52 glasovi proti in 74 vzdržanimi glasovi. Ko bo Svet odobril zakon, se bodo predpisi o infrastrukturi za alternativna goriva začeli uporabljati šest mesecev po začetku njihove veljavnosti.