EQV – popolnoma električni razred V

Po predstavitvi konceptne različice na avtomobilskem salonu v Ženevi v začetku letošnjega leta, so pri Mercedes-Benzu v Stuttgartu predstavili tudi končno različico popolnoma električne verzije razreda V z imenom EQV. S kratico EQ (Electric Intelligence) pri nemškem proizvajalcu združujejo tehnološki elektro-mobilni ekosistem izdelkov in storitev, ter tehnologij in inovacij.

MB EQV
MB EQV

Ko nastopi elektrika
»Električni V« s pogonom na sprednji kolesni par poganja kompaktni električni pogon (eATS) z močjo 150 kW, medtem ko kapaciteta litij-ionske baterije znaša 100 kW, od tega je 90 kW energije na voljo za vožnjo. Baterije so nameščene med prednjo in zadnjo osjo, tako da notranjost ponuja vse udobje kot pri različicah z običajnim motorjem. Najvišja hitrost vozila znaša 160 km/h, s čimer naj bi bila zagotovljena udobna vožnja tudi na avtocestah. Na vprašanje, ali bo na voljo več različnih kapacitet baterije, pri Mercedesu odgovarjajo, da je trenutno na voljo samo ta opcija. Garancija na baterija je šest let, kupec pa ima v lasti tako vozilo, kot tudi baterije. Za polnjenje iz 10 do 80 odstotkov boste na hitri polnilnici potrebovali manj kot eno uro. Vtičnica za polnjenje se (za razliko od konceptne različice) sedaj nahaja na sprednjem levem delu odbijača, kar omogoča lažji priklop na polnilno postajo.
Dinamična zunanja oblika vozila vključuje masko hladilnika s kromiranimi vložki in LED dnevnimi lučmi. Futurističen videz vozilu daje odbijač z veliki dovodniki zraka. Dinamični videz vozila poudarjajo še LED žarometi in 18-palčna platišča iz lahke zlitine.

Prostorna ureditev notranjosti ostaja enaka
V notranjosti ponuja električna različica V-ja enako količino prostora kot že predstavljena konvencionalno gnana različica. EQV ponuja različne vrste konfiguracij sedežev. Na voljo so ločeni sedeži v drugi in tretji vrsti, kot tudi klop s tremi sedeži. Maksimalno EQV sprejme do 8 oseb, na voljo pa sta dve medosni razdalji. V vozilo je vgrajen že predstavljen napredni sistem MBUX, ki uporabniško izkušnjo dviguje na novo raven.

Za doseganje maksimalnega dosega je zadolžen tudi voznik
Za zagotavljanje maksimalnega dosega, EQV polni baterije tudi med premikanjem. Ko vozilo zavira ali pospešuje, se kinetična energija pretvarja v električno. Pri tem pa ima voznik velik vpliv na delovanje rekuperacije. To upravlja s pomočjo obvolanskih ročic, pri čemer leva ročica povečuje stopnjo in desna zmanjšuje stopnjo rekuperacije. To smo že videli tudi pri eVitu. Najnižja stopnja omogoča tako imenovano “jadranje vozila”, medtem ko najmočnejša stopnja omogoča vožnjo z zgolj eno stopalko. To pa zato, ker v večini primerov rekuperacija zadostuje za ustavitev vozila.

Kdaj bo vozilo na voljo in kakšna bo cena še ni znano, po neuradnih podatkih pa naj bi prvi primerki na ceste zapeljali v prvi polovici prihodnjega leta.

Fotogalerija