Električna (r)evolucija v svetu avtobusov

V Kortrijku smo uživali v številnih zanimivostih, avtobusih, tehniki, sestavnih delih. Letošnji Busworld je sicer zaznamovala odsotnost ruskih proizvajalcev, vendar so priložnost več kot odlično izkoristili ostali proizvajalci. Tako smo imeli priložnost videti kar nekaj manj znanih proizvajalcev.

Električna (r)evolucija v svetu avtobusov

V sklopu serije člankov, ki smo jih tematsko razvrstili, tokrat predstavljamo različne proizvajalce avtobusov, njihove električno gnane modele. Čarobni svet avtobusov nam je omogočil vpogled v nov svet, svet, kjer se dobro ve, kdo kaj pomeni tako na evropskem kot tudi svetovnem tržišču. 

Alstom

Model Aptis, je bil predstavljen na zunanjem razstavišču kot posebno doživetje v prometu. Prvič je ta proizvajalec v sodelovanju s podjetjem NTL predstavil vozilo, ki ni na tračnicah, z baterijami in pogonskim sklopom, nameščenim na vozilu, ter s kontrolnima enotama, nameščenima na obeh koncih vozila.

Ankai

Kitajski proizvajalec je predstavil nadstropni avtobus za turistične oglede mest v popolnoma električni izvedbi. Predviden doseg je do 191 kilometrov s klimatsko napravo oziroma 276 kilometrov brez delujoče klimatske naprave. Posebnost tega modela so dolžina 12 metrov in tri osi, skupna masa vozila pa znaša 21 ton.

BYD

Kitajski proizvajalec električnih avtobusov (Build Your Dreams) povečuje svoj tržni delež v Evropi zaradi niza naročil. Sodelovanje med BYD in Alexandrom Dennisom Limitedom je spodbudilo naročilo 30 dodatnih avtobusov Enviro200 EV za London.  Za izraelsko mesto Hajfa sledi naročilo 17 e-avtobusov dometa do 200 kilometrov, medtem ko so italijanskemu mestu Torino izročili prve od 23 električnih avtobusov.

Carbus.net

Wolta je električno vozilo, ki prepričuje s svojo notranjostjo, modernim dizajnom in najbolj suvereno električno tehnologijo. V dolžino meri 6 metrov in ima baterije, nameščene v celoti na strehi. S tem je idealno vozilo za mestni prevoz v ozkih mestnih središčih z ozkimi mestnimi ulicami.

Ebusco

Nizozemski proizvajalec električnih avtobusov je predstavil električno vozilo na s kapaciteto baterij 311 kWh in dometom do 300 km. Za izdelavo so uporabili aluminij, vozilo pa lahko sprejme do 90 potnikov.

Safra

Neobičajnega videza je model Businova francoskega proizvajalca Safra, ki je bil predstavljen na majhnem prostoru, zagotovo pa ni ostal neopažen. Model dolžine 10,5 metra izvedbe Hybrid Electric je dostopen tudi kot popolnoma električno vozilo.

Sileo

Druga generacija avtobusov Sileo z novim sistemom toplotne črpalke Heavac Aurora, ki je vgrajen v novo generacijo električnih avtobusov Sileo, bo izboljšala reševanje težav z gretjem in klimatizacijo električnih avtobusov ter povečalo domet. Domet avtobusa Sileo znaša približno 370 kilometrov pri zunanji temperaturi od +18 stopinj Celzija. Po podatkih Silea se domet zmanjša na 180 km, če je zunanja temperatura -10 stopinj Celzija.

Tribus

Nizozemsko podjetje proizvaja popolnoma električne avtobuse na osnovni Fiata Ducato L3H2. Modeli e-Ducato, e-Civitas in e-Ducato Van imajo vgrajene elektromotorje moči 60 kW in akumulatorje, ki imajo kapaciteto od 43 do 76 kWh. Domet vozila je do 220 kilometrov.

UNVI

Premierno je bil prikazan električni nadstropni avtobus za turistični ogled Pariza s sistemom Battery Management. Ta moderna rešitev omogoča kombinacijo treh baterij v enem sestavu. Avtobus UNVI je opremljen s 3 litij-ionskimi baterijami moči 58,1 kWh. To je inovativni sistem, ki omogoča spajanje baterij različnih moči v eno baterijo.

Yutong

Yutong, je na Busworldu predstavil štiri avtobuse, vključujoč električni mestni avtobus E12LF, električni primestni avtobus ICe12, medkrajevni avtobus z dizelskim motorjem Euro 6, TC12, ter turistični avtobus z dizelskim motorjem Euro 6, T12.