E-Expert z gorivno celico

Peugeot e-EXPERT Hydrogen je postal najnovejši simbol blagovne znamke »Extended power of choice« strategije, ki daje vsaki stranki možnost izbire med široko paleto pogonskih sklopov. Električna izvedenka s pogonom na vodikove gorivne celice bo opremljena z novim sistemom »mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric«.

peugeot-e-expert-hydrogen-4

Gre za inovacijo skupine Stellantis, ki zajema gorivno celico, ki potrebno električno energijo za pogon vozila proizvaja s pomočjo vodika, ki je uskladiščen v rezervoarjih. Zasnovan je na modularni večenergetski konstrukcijski osnovi EMP2. Na prednji strani vozila so v motorni prostor namestili vodikovo gorivno celico. Ta električni motor oskrbuje z električno energijo, kjer vodik iz rezervoarja veže s kisikom iz zraka, s tem pa odvaja le vodno paro skozi izpušno cev. 


Elektromotor s trajnimi magneti razvije 100 kW moči in največ 260 Nm navora. Pogonski sklop, ki je električen, so namestili na sprednjo os in je podoben modelu z električno baterijo (e-Expert. Nameščeni menjalnik je prilagojen za obremenitve, ki so značilne za gospodarska vozila. Pod sedeži kabine so nahaja litij-ionska visokonapetostna polnilna baterija s kapaciteto 10,5 kWh in 90 kW moči, ki jo je možno polniti tudi na električnem omrežju. V motornem prostoru najdemo tudi trifazni vgrajeni polnilnik z močjo 11 kW. Trije rezervoarji vodika so nameščeni v podu. Skupna prostornina znaša 4,4 kg pri tlaku 700 barov. Najprej bo na voljo le poklicnim kupcem (neposredna prodaja) v Nemčiji in Franciji. Prvi primerki pa bodo lastnikom dostavljeni proti koncu leta 2021. Proizvajali ga bodo v Franciji, v Valenciennesu, od tam pa bo odšel na predelavo v kompetenčni center Stellantis v mesto Russelsheim v Nemčiji. Center bo specializiran za vodikovo tehnologijo.