Mercedes-BenzUnimog za sodobno kmetijstvo
29.10.2025 Od 9. do 15. novembra 2025 odpira svoja vrata sejem Agritechnica v Hannovru - kot vodilni svetovni sejem za kmetijsko...
Letošnji najpomembnejši avtobusni sejem v Bruslju je postregel s številnimi novostmi, tako na področju modelov kot tudi s prihodom novih azijskih znamk, ki vse bolj kažejo apetite po evropskem tržnem deležu.

Pod znamko Mercedes-Benz so v Belgiji širši javnosti prvič prikazali električni linijski model eIntouro. Na voljo sta dve dolžini: eIntouro z dolžino 12,18 metra in eIntouro M z dolžino 13,09 metra, potniška kapaciteta tako sega od 50 do največ 63 sedežev. Do dva baterijska sklopa z največjo kapaciteto do 414 kWh omogočata doseg do 500 kilometrov brez vmesnega polnjenja – seveda odvisno od načina vožnje, topografije in vremenskih razmer. Avtobus je že na voljo za naročila, prve dobave pa so predvidene v drugi polovici prihodnjega leta. Na področju brezemisijskih pogonov sta mu družbo delala že znana električni eCitaro ter izvedba z vodikovim podaljševalnikom dosega.
Premium znamka Setra je prikazala svojo celotno ponudbo, vključno z najnovejšim linijskim modelom z nizkopodnim vstopom MultiClass LE ter novim avtobusom leta 2026 – serijo TopClass.

Svetovno premiero je na Busworldu dočakal model G-Way – pri njem gre za mestni avtobus v ožji izvedbi z zunanjo širino 2,33 metra. Ta je na voljo v dveh dolžinah 9,5 in 10,7 metra in je tako s svojo zasnovo idealen za ozka mestna središča, kjer mu kompaktne dimenzije zagotavljajo zelo dobre manevrirne sposobnosti. G-Way je tudi najožji midibus v tem segmentu, ki ponuja plinski pogon.
Iveco je razstavil še eno svetovno premiero – eDaily LE je električni minibus z nizkopodnim vstopom prav tako namenjen mestni prevozom, s katerim so še razširili ponudbo električnih modelov, ki jo zaokrožata linijska modela Crossway Low Entry Elec in Crossway Elec.

Glavni novosti španskega proizvajalca sta bila dva električna avtobusa – nova generacija modela ie bus, ki je približno eno tono lažji od predhodnika, prejel je širša vrata in širše prehode v potniškem prostoru, kjer je izboljšana tudi razsvetljava. Z novim elektromotorjem ter izboljšanim sistemom klimatizacije se je povečala njegova učinkovitost za deset odstotkov.
Premierno je bil prikazan električni model i3 v standardni višini, ki nudi več prostora za potnike in prtljago, doseg pa naj bi znašal do 450 kilometrov.

Pri MAN-u so poskrbeli za eno glavnih novosti letošnjega sejma – predstavitev serijske izvedbe električnega turističnega avtobusa Lion's Coach 14 E. Ta je, poleg električnega pogona, ki ga že poznamo iz MAN-ovih električnih tovornjakov, prejel tudi posodobljeno obliko – predvsem z bolj aerodinamično oblikovanim zadnjim delom. Ponujal naj bi doseg do 650 kilometrov, s čimer lahko številne prevoze opravi brez potrebe po vmesnem polnjenju baterij.
Prvič je bil predstavljen tudi električni model Lion's City 12 E LE v izvedbi razreda 2, ki prinaša inovativno rešitev – zaradi strešno nameščenih baterij so pri MAN-u zakonsko zahtevan zasilni izhod namesto v strešne lopute vgradili v tla. Razstavljena je bila tudi posebna omejena serija dvonadstropnega Skylinerja Auwärter Edition, luksuzno opremljeni Neoplan Tourliner z notranjo razporeditvijo 2+1 ter koncept potniškega sedeža z ločilno steno izdelano iz trajnostnih materialov. Predstavili so še nov varnostni sistem MAN SafeStop Assist, ki samodejno varno zaustavi avtobus v primeru voznikove neodzivnosti ali zdravstvenih težav.

Z novo električno platformo za nadgraditelje pri Scanii širijo možnost uporabe električnega pogona na segment linijskih ter turističnih avtobusov. Kar zadeva moč, ponuja prilagodljivost glede izhodne moči elektromotorja do 330 kilovatov, medtem ko nameščena kapaciteta baterij znaša do 534 kWh (s 480 kWh razpoložljive energije).

Dolgo pričakovana novost je bila nova družina turističnih modelov Futura. Tretja generacija tega modela nizozemskega proizvajalca naj bi ponudila prihranke pri porabi goriva do 15 odstotkov, nove varnostne sisteme in posodobljeno zasnovo tako za potnike kot za voznika. Futura 3 združuje aerodinamično učinkovitost, zmanjšano težo in napredno tehnologijo vozila za nižje skupne stroške lastništva. Notranjost je bila preoblikovana za izboljšanje udobja z ambientalno osvetlitvijo, novimi rešitvami za sedeže in kakovostnimi materiali, voznika pa pričaka novo delovno mesto z izboljšano ergonomijo.

Mariborski TAM je bil v Bruslju prisoten s kar tremi avtobusi, vsi z brezemisijskim pogonom. Klasični nizkopodni 12-metrski model Vero E12 je delal družbo izvedbi s Hyundaijevo gorivno celico, ki ga tri leta testno uporabljajo v dunajskem javnem potniškem prometu. Poleg njiju je bil na razstavnem prostoru tudi električni Vero iz večjega naročila za Sardinijo.

Kot se to v zadnjem obdobju dogaja tudi v drugih segmentih vozil, je bilo v Bruslju moč zaznati kar nekaj novih azijskih znamk, ki želijo vstopiti na evropskih trg. Od vietnamskega Vinfasta do številnih kitajskih proizvajalcev, ki nudijo različne izdelke od mestnih avtobusov do linijskih, turističnih ali celo dvonadstropnih, nekateri v partnerstvu z evropskimi nadgraditelji, spet drugi pa nastopajo povsem samostojno.
Med drugimi je treba omeniti še brazilskega proizvajalca Marcopolo, ki sodi med največje svetovne proizvajalce avtobusov in se s turističnim modelom Paradiso vrača na evropski trg.