Peta generacija Cascadie
08.11.2024 Ameriški Freightliner, znamka skupine Daimler Truck, je predstavil peto generacijo modela Cascadia, ki na severnoamer...
Po podatkih nedavno izvedenega poostrenega nadzora ROAPOL Truck&Bus kar 43 odstotkov voznikov tovornih vozil v Belgiji prekorači zakonsko dovoljen čas dela in počitka, ki ga predpisujejo predpisi EU.
V majskem inšpekcijskem nadzoru je sodelovalo 18 držav članic ROADPOL-a, po njihovih povratnih informacijah pa je bilo pregledanih 228.389 tovornih vozil in 136.335 avtobusov. V tednu nadzora so ugotovili 78.926 kršitev (69.749 kršitev pri tovornih vozilih in 9.177 pri avtobusih). Prav tako je bilo 2.363-krat treba prepovedati nadaljnjo vožnjo, dokler voznik ne naredi z zakonom predpisanega počitka oziroma dokler se pomanjkljivosti glede vozila ali pritrditve tovora ne odpravijo.
Stopnja kršitev je bila torej pri tovornem prometu 23,43-odstotna, pri avtobusnem pa 6,43-odstotna. Z drugimi besedami za tovorni promet to pomeni, da je bila kršitev ugotovljena pri skoraj vsakem četrtem od kontroliranih tovornih vozil. 8.391 voznikov (7.638 tovornjakov, 753 avtobusov) je kršilo evropske predpise glede obveznih delovnih časov in počitkov, kar pomeni, da so svoje vozilo brez upoštevanja obveznih odmorov vozili dlje, kot je dovoljeno z zakonom.
Številke pa se med državami članicami močno razlikujejo. Najslabši rezultat med članicami beleži Belgija (43 %), sledita ji Avstrija (31 %) in Nemčija (18 %), skoraj zanemarljiva stopnja ugotovljenih kršitev pa je bila v Bolgariji (0,51 %), na Slovašek ( 0,45 %) in Litvi (0,13 %). O temeljitosti nadzora v teh državah je mogoče dvomiti, drug razlog tpa bi bil lahko tudi, da vozniki iz teh držav več delajo v mednarodnem prometu, zunaj svojih meja, medtem ko je tranzita oziroma kabotaže v teh državah razmeroma malo.
Poleg tega 4.787-krat (4.236 tovornih vozil in 551 avtobusov) tahografi niso delovali pravilno, v 836 primerih pa so bile zaznane manipulacije. Odkritih je bilo tudi 175 voznikov, ki so bili v prometu udeleženi pod vplivom alkohola, 35 voznikov pa je bilo pod vplivom mamil.
Naslednji poostren nadzor evropskih prometnih policij ROADPOL Truck & Bus bo potekal od 11. do 17. novembra 2024.