
Nova prikolica z muldo
17.06.2025 V tesnem sodelovanju s podjetjem Schmitz Cargobull je BERGERecotrail ustvaril inovativno družino izdelkov. Prikolica ...
MAN je v tovarni v Münchnu začel s serijsko proizvodnjo električnih tovornjakov. Izvršni direktor MAN-a Alexander Vlaskamp in član izvršnega odbora MAN-a za proizvodnjo Michael Kobriger sta skupaj z Manfredom Webrom, poslancem Evropskega parlamenta in predsednikom Evropske ljudske stranke, uradno zagnala proizvodnjo.
MAN električne tovornjake proizvaja na isti liniji kot dizelske, kar mu omogoča veliko fleksibilnost in prilagajanje zahtevam trga. Največja proizvodna zmogljivost trenutno znaša približno 100 tovornjakov na dan, ne glede na vrsto pogona. Izdelava enega tovornjaka traja približno osem ur.
Ta inovativni koncept proizvodnje spremljajo obsežne spremembe na montažni liniji, pa tudi v dobavni verigi in logistiki. Na primer, medtem ko so tovornjaki z dizelskim motorjem najprej opremljeni z osmi, rezervoarji in izpušnimi sistemi, so električni modeli namesto tega opremljeni z dvema baterijama pod kabino skupaj z drugimi električnimi komponentami – tako imenovanim napajalnim paketom. Za to preobrazbo je bilo več kot 5.000 zaposlenih usposobljenih za visokonapetostno tehnologijo.
Pred začetkom serijske proizvodnje je MAN že izdelal skoraj 200 električnih predserijskih tovornjakov in jih dostavil strankam. Ta vozila so v realnih pogojih uporabe s strani strank na evropskih cestah že prevozila približno dva milijona kilometrov – nekatera z dnevnimi vožnjami do 850 kilometrov in zelo majhno porabo v povprečju 97 kWh na 100 kilometrov. MAN je že prejel približno 700 naročil za električne tovornjake. Električni tovornjak je še posebej privlačen za uporabo v avtomobilski logistiki, saj je vlačilec Ultra-Lowliner edinstven na trgu z višino sedla le 950 mm in medosno razdaljo 3,75 metra. To pomeni, da je možen tudi popolnoma električni prevoz z notranjo nakladalno višino treh metrov.
Druga prednost električnega tovornjaka je izbor od treh do šestih modularnih baterij NMC, ki prihajajo iz tovarne MAN v Nürnbergu in ponujajo skupno bruto kapaciteto do 534 kWh. To pomeni, da je mogoče prevoziti do 500 kilometrov brez ponovnega polnjenja. Za še večji doseg je na voljo celo sedma baterija, ki omogoča do 740 kilometrov na baterijski pogon brez ponovnega polnjenja.
MAN že ponuja ne le najširšo paleto električnih tovornjakov, temveč tudi električne avtobuse. Samo za električne tovornjake je na voljo več kot milijon možnosti konfiguracije, kar zagotavlja rešitve po meri za vse običajne aplikacije. MAN je vodilni na evropskem trgu električnih mestnih avtobusov, ki jih že nekaj časa izdelujejo v tovarni v Starachowicah na Poljskem, in je bil tudi prvi evropski proizvajalec, ki je v Ankari predstavil električni turistični avtobus. V evropskih mestih trenutno obratuje več kot 2.500 avtobusov MAN z baterijsko-električnim pogonom. V novem modelnem letu bodo ti opremljeni z baterijami iz Nürnberga, tako kot tovornjaki. MAN je v izgradnjo obrata za proizvodnjo baterijskih sklopov tam investiral 250 milijonov evrov.