
MAN Slovenija z novim vodstvom
24.07.2025 S prvim julijem 2025 je Evelyn Kassel prevzela vlogo generalne direktorice podjetja MAN Truck & Bus Slovenija. Gospa...
Podjetje Prigo, d. o. o., je družinsko podjetje z več kot 50-letno tradicijo storitev na področju transporta, logistike in servisiranja vozil v Sloveniji. S sedežem na Brezovici pri Ljubljani podjetje danes zaposluje več kot 300 ljudi in obratuje na petih strateških lokacijah po Sloveniji, med katerimi je največji Servisni center Prigo Brdo pri Ljubljani.
V sklopu servisnega centra na Brdu deluje tudi delavnica za vgradnjo, kontrolo in popravilo tahografov. Podjetje Prigo tahografi, d. o. o., je bilo ustanovljeno že leta 2018, od lanskega leta pa tahografi delujejo v sklopu podjetja Prigo Tehnični pregledi, d. o. o. Dejavnost tehničnih pregledov je podjetje najprej odprlo na lokaciji Brdo leta 2024 in v letošnjem letu tej dejavnosti dodalo tudi lokacijo na Brezovici, ekipo danes sestavlja že več kot 40 zaposlenih.
Matjaž Zajec, direktor podjetja Prigo tehnični pregledi d. o. o.: »Leta 2022 smo delavnico za tahografe »obvladovale« zgolj tri osebe, Tomaž Knez, Kaja Finec in jaz. Danes je v ekipi poleg mene in Kaje skupno pet izkušenih tehnikov, ki svoje delo opravljajo tako vestno, kot da je to njihovo lastno podjetje. Na te sem izjemno ponosen. Smo pravi #prigoteam.«
V odgovor na zaostrene zahteve in kompleksnost novih naprav je podjetje Prigo v zadnjih letih močno okrepilo svojo dejavnost na področju tahografov. Prigo tahografi, ki delujejo v sklopu Tehničnih pregledov in njihovega sodobnega servisnega centra, razpolaga tudi z Mobilno delavnico, s katero naročniku s prihodom na njegovo lokacijo prihranimo predvsem dragoceni čas in predstavlja enega izmed vodilnih ponudnikov tahografskih storitev v Sloveniji. Danes ekipa šteje pet izkušenih tehnikov, ki svoje delo opravljajo samostojno, vestno in z največjo možno predanostjo. Razumevanje narave dela, komunikacijske sposobnosti in nenehna pripravljenost pomagati vsakomur, ki se oglasi bodisi osebno v njihovi delavnici ali pa se na njih obrne telefonsko, je v ekipi Prigo tahografi brezpogojna.
Zamenjava tahografa se lahko izvede le v pooblaščeni delavnici za tahografe. Kakršnekoli vgradnje tahografov zunaj pooblaščenih delavnic niso dovoljene. Pri zamenjavi tahografa vam bodo v pooblaščeni delavnici v Servisnem centru na Brdu izvedli tudi prepis podatkov iz obstoječega tahografa. S tem prepisom podatkov iz tahografa boste imeli urejene tudi evidence o izrabi delovnega časa voznika.
• Kontrola vseh vrst tahografov in omejilnikov hitrosti
• Prenos in obdelava podatkov iz kartice voznika in naprave vozila
• Servis tahografov
• Vgradnja tahografov
• Daljinski prenos podatkov
Pri Prigu opozarjajo, da tuje delavnice nimajo odobritve ministrstva za izvajanje postopkov vgradnje, preverjanja, kontrole in popravila zapisovalne opreme na območju Republike Slovenije. Inšpektorat Republike Slovenije za infrastrukturo bo v tem letu okrepil nadzor na terenu z namenom, da se zaznajo in odpravijo morebitne kršitve Zakona o delovnem času in obveznih počitkih mobilnih delavcev ter o zapisovalni opremi v cestnih prevozih (ZDCOPMD), ki iz tega izvirajo: nepooblaščena vgraditev tahografa (39. člen), izvajanje postopkov iz 11. člena ZDCOPMD brez odobritve ministrstva (39.a člen).
Glede na časovnico, ki je leta 2023 in 2024 predvidela postopno uvajanje pametnih tahografov, se približujemo datumu 21. avgust 2025, ko je obvezna menjava digitalnih tahografov prve generacije z drugo generacijo (GEN2).
Prihodnje leto pa prihaja še en termin, 1. julij 2026, ko pa bodo vsa novo registrirana vozila z največjo dovoljeno maso med 2,5 in 3,5 tone, ki se uporabljajo v mednarodnem transportu, morala biti prav tako opremljena s pametnim tahografom druge generacije.
Uvedba novega pametnega tahografa (2. generacija) se postopoma izvaja že od avgusta 2023, kot je določeno v EU mobilnostnem paketu I. Na prelomu leta 2024/2025 se je veliko lastnikov podjetij in upravljavcev voznih parkov soočilo z naslednjim pomembnim predpisom in rokom: »Vsa vozila nad 3,5 tone z analognimi ali digitalnimi tahografi prve generacije, ki se uporabljajo v čezmejnem prometu, so morala biti najpozneje do 31. decembra 2024 opremljena z novim pametnim tahografom druge generacije.«
Kljub temu so se 18. decembra 2024 vse države članice EU na sestanku Odbora za cestni promet dogovorile za uvedbo prehodnih pravil za zamenjavo naprav. Podjetja, ki jim ni uspelo zamenjati tahografov do konca februarja 2025, niso bila kaznovana, temveč le opozorjena.
Ta datum torej velja za vse starejše analogne in digitalne tahografe, razen za pametne tahografe prve generacije, kot je DTCO 4.0, ki se jim rok za zamenjavo izteče 21. avgusta 2025. Vendar bodite pazljivi in ne čakajte do zadnjega, saj tokrat »popustov« ne bo!
Kdor ne bo izpolnil obveznosti pravočasne vgradnje novega tahografa, bo moral seči globoko v žep. Če se pri inšpekcijskem pregledu ugotovi, da je na cesti tovorno vozilo z zastarelim tahografom, je zagrožena enaka globa, kot če tahografa sploh ne bi bilo. In oblastem je zdaj še posebej enostavno preverjati vozila, saj jim modul DSRC v tahografu omogoča identifikacijo nepravilno opremljenih vozil tako, da jih skenirajo na daljavo, dobesedno med vožnjo mimo. Uredbe določajo tudi, da je treba v primeru okvare pametnega tahografa obvezno zamenjati tahograf s pametnim tahografom druge generacije, ne glede na to, kakšen prevoz se opravlja s tem vozilom.
V delavnici Prigo tahografi so v polni pripravljenosti že od lanskega leta, ko je bilo treba količinsko zamenjati največ tahografov, kar je samo pri slovenskih prevoznikih pomenilo več tisoč zamenjav. V pooblaščeni delavnici Prigo tahografi vgrajujejo tahografe znamke VDO in Stoneridge, na storitev pa nudijo 2 leti garancije. Postopek zamenjave traja približno 1,5 do 2 uri, če ni drugih posebnosti. V nasprotnem primeru se postopek menjave lahko tudi podaljša.
• Poskrbite, da so reže za voznikove kartice (razen pri vstavljanju/odstranjevanju) vedno zaprte.
• Voznikove kartice ne odstranjujte na silo.
• Redno čistite voznikove kartice (za to uporabite zgolj čisto krpo in razkužilo/alkohol).
• V primeru izpisane napake o tem nemudoma najprej preverite v servisni delavnici vrsto napake in se posvetujte za postopanje dalje – vsako obvestilo na tahografu ni nujno tudi napaka!
• GNSS signal tahografa motijo različne neoriginalne/naknadno vgrajene naprave, ki za svoje delovanje prav tako potrebujejo signal (npr.: sprejemniki radio DAB, sledilne naprave itd.).
Tomaž Knez, Prigo Tahografi