
Skupina TIP prevzema Kögel-Rent
07.08.2025 TIP Trailer Services Germany GmbH, eno vodilnih evropskih podjetij za najem, leasing in servisiranje gospodarskih voz...
V sekciji za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije napovedujejo vročo politično jesen. Njen upravni odbor je na nedavni seji ugotovil, da se reševanje najakutnejših problemov panoge že nekaj časa ne premakne z mrtve točke, zato avtoprevoznikom ne preostane drugega, kot da bistveno zaostrijo svoj odnos do vlade in jo prisilijo k reševanju njihovih problemov.
Sekcija je vladi jasno povedala, kje vidi največje ovire, ki zavirajo razvoj panoge in zmanjšujejo njeno konkurenčnost na mednarodni ravni. Vlada oziroma posamezni ministrski resorji, ki 'pokrivajo' avtoprevozniške vsebine, so nedvomno dobro seznanjeni z zahtevami avtoprevoznikov, v nekaterih stališčih sta strani celo dosegli strinjanje – a na koncu vedno zmanjka realizacija, ki je v rokah vlade oziroma države.
Ena od zahtev z najdaljšo brado je umeščanje infrastrukturnih objektov v prostor in podpora razvoju malih logističnih centrov, varnih in varovanih parkirišč. Postopki umeščanja trajajo nerazumljivo dolgo, tudi 10 let in več, investicije pa se ne izvajajo, čeprav je izdelana investicijska dokumentacija in so zagotovljeni finančni viri. Prevozniki obžalujejo, da država podpira tuje investicije in ne domačih. Sekcija je že pred leti ministrstvu za infrastrukturo posredovala imena 80 zainteresiranih investitorjev iz vrst slovenskih prevozniških podjetij, ki so izkazali zanimanje za vlaganja v male logistične centre ali varovana parkirišča. Bila je imenovana tudi medresorska delovna skupina za razvoj teh centrov, a se ji je iztekel mandat, aktualna vlada pa nove ni imenovala.
Glede zelenega prehoda menijo, da so trenutne smernice izrazito aktivistične in nerealne, skrb bi morala biti še posebej namenjena malim in srednje velikim prevoznim podjetjem. Ukrep subvencioniranja nakupa električnih tovornih vozil se je zaradi pomanjkljive infrastrukture izkazal za neučinkovitega, saj je še preuranjen. Kljub subvencijam so električna tovorna vozila pogosto dražja, kar postavlja prevoznike v nekonkurenčen položaj na trgu prevoznih storitev. Prevozniki zato v tem trenutku dajejo prednost strategijam 'prehodnega obdobja', z uporabo biogoriv, ki sicer niso brezemisijska, lahko pa sedaj veliko prispevajo k zmanjšanju izpustov CO2. Žal je odnos države do biogoriv indiferenten.
Prevozniki se zavedajo pomena digitalizacije v stroki, ki omogoča učinkovitejše logistične operacije. Na temo pospeševanja digitalizacije v transportu so se njihovi predstavniki večkrat sestali s predstavniki ministrstva za digitalizacijo. Rezultatov ni bilo, ministrstvo je le posredovalo seznam možnih finančnih spodbud za namene digitalizacije, ki pa za prevozniški sektor sploh niso primerne.
Prav tako vrsto let na pristojne institucije naslavljajo predloge oziroma zahteve za krajšanje postopkov za pridobitev delovnih dovoljenj za tujce. V zadnjem obdobju prevoznike tarejo tudi zavarovanja vozil, kajti pritiski in apetiti zavarovalnic so vse večji. Ker imamo v državi le tri zavarovalnice, ki v celoti obvladujejo zavarovalniški trg, prevozniki predlagajo, da se ta trg odpre tujim zavarovalnicam in se tako vzpostavi konkurenčno stanje, ki bo znižalo cene prenapihnjenih zavarovanj.
Za slovenska avtoprevozniška podjetja, ki večji del svojih prevozov opravijo v okviru koprskega pristanišča, so za poslovno učinkovit transport pomembni tudi pogoji vstopa in izstopa iz pristanišča. Zaradi negativnih okoljskih in varnostnih učinkov je nujno potreben učinkovit elektronski sistem za najavo vozil za vstop v Luko Koper. Luko Koper od uvedbe novega elektronskega sistema za najavo tovornih vozil v luko (VBS sistem) opozarjajo na veliko gospodarsko škodo, ki jo ta sistem zaradi neučinkovitosti in večkratnih izpadov povzroča prevoznikom. Sodobni logistični procesi si tovrstnih napak, takšnega odnosa in neustreznega elektronskega sistema enostavno ne bi smeli privoščiti.
Kot rečeno se bodo avtoprevozniki sekcije za promet pri OZS o vsebini svojih zahtev in o taktiki zaostrovanja do vlade pogovorili najprej na zboru prevoznikov, ki bo oktobra in se povezali s stanovskim združenjem pri Gospodarski zbornici. A pravijo, da bodo skušali k izvedbi pritiska na vlado pridobiti tudi druge dele gospodarstva, ki podobno doživlja slabo (ne)delo vlade. Ker pravijo, da tako kot je zdaj, ne gre več, lahko pričakujemo, da njihova komunikacija z vlado ne bo več vljudnostna, ampak bo ostra – v skrajnem primeru tudi s prometnim blokadami.