Več avtomobilov na skladišču, manj tovornjakov na cesti

V Luki Koper so danes predali namenu tri nove naložbe. Prva je manjša in sicer beninska črpalka za oskrbovanje delovnih strojev in vozil v pristanišču. Gre za nadomestni objekt, saj se bo morala stara črpalka ob glavni luški vpadnici umakniti načrtovani širitvi kontejnerskega terminala. Druga je nov vhod za tovornjake, tretja pa nova garažna hiša.

luka-koper
Nov vhod za tovornjake na stičišču Bertoške in Ankaranske vpadnice je že tretji vhod v pristanišče. | Foto: Luka Koper

Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec, ki je bil osrednji govornik na današnjem dogodku, je logistiko postavil visoko na lestvici prioritet ministrstva: »Bolj kot bomo ustvarjali pogoje za razvoj Luke Koper, hitreje se bo razvijala slovenska logistika. Vlada Republike Slovenije je določila seznam 187 pomembnih investicij za zagon gospodarstva po epidemiji, od tega je 12 projektov v koprskem pristanišču

Nov vhod za tovornjake na stičišču Bertoške in Ankaranske vpadnice je že tretji vhod v pristanišče. Namenjen bo pretežno tovornjakom s kontejnerji, teh pa je več kot polovica na letni ravni (v lanskem letu jih je bilo nekaj čez 330.000). S tem bodo izboljšali notranjo logistiko in prometno varnost ter hkrati razbremenili mestne vpadnice. »Vedno, ko se pristanišče širi, mesto nekaj izgubi, ampak z novim vhodom bomo vsi na boljšem, saj bo na mestnih vpadnicah manj tovornjakov«, je poudaril župan Mestne občine Koper Aleš Bržan

Investicijo vredno 4,4 milijona evrov so izvedli tudi s pomočjo evropskih sredstev iz projekta Napa4Core. Tretji vhod za tovornjake je tehnično gledano kopija Serminskega vhoda s to razliko, da ima tudi zunanje parkirišče za tovornjake, 44 parkirnih mest, ki jih bodo lahko koristili avtoprevozniki za čas, ko bodo urejali dokumentacijo za vstop.

Daleč največja, po površini in vloženih denarnih sredstvih je nova garažna hiša s kapaciteto okoli 6.000 vozil. »Kljub temu, da smo v lanskem letu zabeležili upad pretovora, smo bili že v drugi polovici lanskega leta priča ponovni rasti. V drugih evropskih pristaniščih so posledice pandemije in krize v avtomobilski industriji občutili še bolj kot v Kopru, tako da smo leto zaključili kot peto največje pristanišče za pretovor avtomobilov v Evropi in kot prvo med evropskimi pristanišči v Sredozemlju«, je poudaril predsednik uprave Luke Koper Dimitrij Zadel

Avtomobili so eden od strateških tovorov in v zadnjih letih so bili deležni kar nekaj pomembnih investicij: lansko leto so zgradili nov privez za ladje za prevoz vozil ter dodatno skupino tirov v zaledju tretjega bazena, kjer skladiščijo vozila. V letošnjem letu je vlada odobrila širitev koncesijskega območja na območje t.i. kasete 5A, kjer bo prav tako zraslo odprto skladišče za vozila. V Luki Koper lahko, skupaj z novo garažno hišo, na enkrat skladiščijo 45.000 vozil, imajo dobrih 650.000 m2 odkritih in 145.000 m2 pokritih parkirišč.