Servis gospodarskih vozil – znanje in tradicija

V Sloveniji servisa gospodarskih vozil ne najdemo za vsakim vogalom, sploh pa ne takšnega, ki bi to dejavnost gojil že sedemdeset let in znanje svojih zaposlenih ves čas nadgrajeval ter prilagajal novim trendom in hitrim spremembam.

Autocommerce
Del ekipe, ki pri Autocommercu skrbi, da so gospodarska vozila njihovih kupcev vedno pripravljena na delo. | Foto: E. Šterbenk, Autocommerce

V delavnicah Autocommerca servisirajo, vzdržujejo in popravljajo mala gospodarska vozila, tovornjake, težje od 3,5 in avtobuse. Pri tem so pooblaščeni za znamke Mercedes-Benz, Unimog in Fuso, terenska vozila Puch in komponente ZF (menjalnike vključno s celotnimi pogonskimi sklopi).

V delavnici za mehanska popravila opravljajo tako redne servise kot vse druge potrebne posege v dogovorjenem roku in poskrbijo za ustrezne rezervne dele.

Začeli so leta 1952

Prvo delavnico v jami Astra so odprli leta 1952. Enajst let pozneje so prišli na sedanjo lokacijo za Bežigrad in postali pooblaščenci za več znamk in ostali specialisti za brušenja in popravila motornih blokov, motornih glav, ročičnih in odmičnih gredi, ojnic ter drugih komponent. 

Matjaž Kastelec, vodja servisa gospodarskih vozil in avtobusov, je povedal: »Smo sodoben servis, ki nenehno sledi hitrim spremembam na področju gospodarskih vozil. Razvoj zahteva stalna vlaganja v orodja in opremo ter širjenje in poglabljanje znanja naših zaposlenih.«

Matjaž Kastelec, vodja servisa, je v avtomobilski branži že več kot 25 let in zelo dobro pozna svoje stranke in transportni sektor, zato jim vedno pomaga najti najboljšo rešitev. 

Celovita storitev

Servis so zasnovali glede na vrste popravil – mehanska popravila, kleparska in ličarska delavnica ter strojna delavnica. Kastelec nadaljuje: »Mehansko delavnico smo razdelili na oddelke za tovornjake (Mercedes-Benz, Unimog in Fuso), avtobuse (Mercedes-Benz in Setra) ter mala gospodarska vozila, kamor prištevamo tudi Puchov razred G. Informatiki, ki so zadolženi za diagnostiko in odpravljanje elektronskih napak, so samostojna enota, ki sodeluje z vsemi prej naštetimi delavnicami. 

Največja prednost pooblaščenega servisa je strokovno osebje, sproti usposabljano za vse novosti, ki jih v svoja vozila vgrajujejo proizvajalci. V pooblaščenih servisih so založeni tudi z namenskimi orodji za posamezna vozila. Ker vozila teh znamk poznajo do potankosti, jih popravijo oziroma servisirajo v krajšem času, zato so pod črto njihove storitve lahko cenejše od primerljivih servisov, ki popravljajo več različnih znamk. Svojim kupcem med drugim ponujajo prediktivno vzdrževanje. Določene dele zamenjajo, preden bi se le ti utegnili pokvariti – tukaj so njihov adut izkušnje z drugih vozil, ki jih črpajo iz informacijskega sistema Mercedes-Benza. 

Skozi roke avtomehanikov gredo pred prodajo tudi nova vozila. 

Strojna delavnica za drugo življenje motorjev in komponent

Strojna delavnica ima med vsemi najdaljšo tradicijo – starejši se je spominjamo še po imenu: Avtoobnova. Tamkajšnji strokovnjaki so specializirani za popravila motornih blokov in glav, glavnih in odmičnih gredi, ojnic ter ohišij ležajev in batnih sestavov. Pri tem ne gledajo na znamko vozila – vse naredijo po navodilih posameznega proizvajalca oziroma po zakonitostih strojniške znanosti. Uravnotežiti znajo praktično vsako vrteče se telo – od glavnih motornih gredi z vztrajniki, kardanskih gredi, rotorjev elektromotorjev, do ventilatorskih elis. Gre za butično znanje, ki ga skrbno negujejo in nadgrajujejo. 

Pod ultravijolično svetlobo se na napravi Magnoflux (ta material naelektri) pokažejo razpoke na čepih glavne gredi. Če jih odkrijejo, se pred nadaljnjim postopkom obvezno posvetujejo s stranko. 

»Motorni deli, ki se gibljejo, se pri tem obrabljajo in povzročajo tudi obrabo drugih komponent. Več je prevoženih kilometrov, večja je obraba. Ko zmogljivosti vozila pešajo in meritve pokažejo, da delovanje motorja odstopa od tovarniških parametrov, je potrebno večje popravilo,« pove Jože Dežman, vodja delavnice, in poudari, »zato smo pa tukaj – lotimo se vsake znamke in vsakega letnika, tudi starodobnikov se ne otepamo – v delo vzamemo tako komponente mopedov kot težkih tovornjakov in avtobusov ter delovnih strojev in tudi tirnih vozil.  

»Naše stranke so v večji meri servisi in mehanične delavnice, delamo pa tudi za individualne naročnike, ne glede na znamko vozila ali stroja,« pove Jože Dežman. 

Temu primerna je njihova oprema. Imajo najrazličnejšo merilno opremo, med drugim napravo za pregledovanje ročičnih in odmičnih gredi. V delavnici stoji vrsta različno velikih stružnic in drugih strojev za obdelavo kovin. Pri njih ničesar ne sestavijo brez navornega ključa, predvsem pa na vsakem koraku pazijo na čistočo. Jože slikovito pove, da se mora motor, ko gre od njih, tako gladko vrteti, da pri tem uživa. Ko svoje delo zaključijo, je vse po tovarniških specifikacijah in agregat lahko zaživi novo življenje. Še to pove: »Pri starejših motorjih so tolerance znašale od 0,08 do 0,11 milimetra, pri novejši so še manjše – od 0,04 do 0,07 milimetra.

V kleparski delavnici največkrat odpravljajo poškodbe zaradi prometnih nesreč. 

Velik del popravil pri gospodarskih vozilih opravijo s spodnje strani – v dobro opremljenih kanalih. 


Za zahtevne stranke – usposobljeni avtomehaniki

»V sklopu servisa je zaposlenih dvajset avtomehanikov, od katerih je večina vrhunskih specialistov. Pri gospodarskih vozilih smo z večino kupcev na ti, saj zanje vzdržujemo celotne flote vozil, je to še toliko bolj pomembno,« na koncu obiska poudari Kastelec. 

Pove še tudi, da so njihovi kupci zahtevne stranke, a tudi sami so zahtevni do njih. Urnike popravil skrbno načrtujejo toliko vnaprej, da lahko izpade vozil stranke planirajo. Če pa se zgodi nenadejana napaka, storijo vse, da svojemu kupcu pomagajo čim hitreje in stroškovno učinkovito. 

Specialno delo, ki ga odlično obvladajo

Janez Gričar, lastnik Servisa Gričar, je povedal: »Kadar gre za popravila motornih blokov, glav, gredi in batnih sestavov, se obrnem na strojno delavnico Autocommerce, saj ta dela tam vrhunsko obvladajo. Zgradili smo partnerski odnos, pri katerem najbolj cenim, da se držijo dogovorjenih rokov, predvsem pa pred popravilom jasno povedo, če popravilo posameznega dela zaradi dotrajanosti ni mogoče in je treba zagotoviti nadomestnega.