Robusten izgled in udobna notranjost

Športna terenska vozila so z več kot 805.000 prodanimi enotami in 14 odstotno rastjo veliko prispevala k lanskemu prodajnemu uspehu znamke Mercedes-Benz. Ta segment, ki trenutno predstavlja več kot tretjino prodanih vozil Mercedes-Benz, pa je sedaj še dodatno oplemenitil model razreda X. Če sta se leta 2017 najbolje prodajala športna »terenca« GLC in GLA, pri Mercedesu za leto 2018 napovedujejo, da bodo prodali tudi približno 50 poltovornjakov razreda X.

Mercedes-Benz X

Razred X je najnovejši model v obsegu izdelkov Mercedes-Benz in je bil novembra 2017 uspešno lansiran na prva tržišča. Doslej je bilo izključno evropskim kupcem prodanih več kot 1.900 enot prvega poltovornjaka te znamke. Sledili bodo dodatni trgi, ki bodo prispevali k nadaljnji rasti znamke Mercedes-Benz. V začetku leta 2018 bo Mercedes-Benz poltovornjak lansiral v Južni Afriki in Avstraliji, leta 2019 bosta sledili Argentina in Brazilija.

Kaj ga odlikuje?
Kot poudarjajo pri Mercedesu, so prednosti X-a predvsem njegova sposobnost terenske vožnje, velika vleča zmogljivost (do 3.500 kg) in nosilnost (1.037 kilogramov). K temu pripomore vzvojno toga letvena šasija iz visokokakovostnega jekla in večvodilna toga zadnja prema. Da pa vožnja vseeno ne bi bila preveč robustna, so spredaj nameščene obese z dvojnim prečnim vodilom. In kot smo lahko preizkusili tudi sami, se vozilo na terenu dobro obnese.

Kaj se skriva za robustnim izgledom

Čeprav je zunanja silhueta že poznana, imajo zunanji deli vozila le malo skupnega z Nissanom Navaro. Notranjost pa je popolnoma nova in je urejena tipično »nemško«. Moč sicer prihaja iz skupnega 2.3-litrskega štiricilindrskega dizelskega motorja, ki je na voljo v dveh različicah. In sicer kot X220d, ki razvije 120 kw (163 KM) in kot X250d, ki razvije 140 kw (190 KM). Oba motorja sta na voljo s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, medtem ko je zmogljivejša različica na voljo tudi s sedemstopenjskim avtomatskim menjalnikom. Pogon je 4MATIC 4x2 z opcijo vklopljivega 4x4. Sredi leta 2018 se bo pridružil tudi trilitrski V6 motor X350d, ki razvije 190 kw (258KM), s čimer bo postal najmočnejši motor v tem segmentu vozil. Pri tej različici bo na voljo zgolj stalen štirikolesni pogon in sedemstopenjski avtomatski menjalnik ter zapora diferenciala. Omenjeni motor se že nahaja v nekaterih modelih G in E.

Kaj izbrati
Z modelom X so pri Mercedes-Benzu stopili v segment, kjer prej predstavnika še niso imeli in zagotovo bodo z njim postavljali nova merila. Na voljo so trije paketi opreme in sicer Pure, Progressive in Power, izmed katerih Pure predstavlja najnižjo stopnjo opremljenosti. Pri slednjem je oprema najbolj skopo odmerjena, vendar še vedno dovolj bogato. Vsak model z opremo Pure je opremljen z ročno nastavljivimi prednjimi sedeži, klimatsko napravo, kamero za vzvratno vožnjo, električno nastavljivimi ogledali, prednjimi meglenkami, LED osvetlitvijo v tovornem prostoru in avdio sistemom Mercedes Audio 20, s 7-palčnim zaslonom in Bluetooth povezljivostjo.

Zagotovo bo med kupci bolj zaželena oprema Progressive, pri kateri so vzvratna ogledala ogrevana, platišča so aluminijasta v velikosti 17 palcev, avtomatski sistem brisalcev, tepihi, usnjen volanski obroč in avdio sistem z osmimi zvočniki. Vrh ponudbe predstavlja oprema Power, ki model X spremeni v premium vozilo, med serijsko opremo pa tako spadajo električno nastavljivi prednji sedeži, usnjeno oblazinjenje, brezstična tehnologija odklepanja in zagona motorja, avtomatska klimatska naprava, 18-palčna aluminijasta platišča, prednji in zadnji LED žarometi in električno zložljiva vzvratna ogledala.

Pri sami notranjosti je opaziti, da gre za Mercedesov izdelek, saj je plastika tudi na manj vidnih delih dobre kvalitete, s čimer se X še dodatno postavlja kot premium lahko gospodarsko vozilo. Pri vseh različicah je 7-palčni infotainment sistem serijsko vgrajen. Njegova osrednja pozicija nad prezračevalnimi režami hitro pritegne poglede, zasnova armaturne plošče pa je ravno prav minimalistična.

Za dober občutek je poskrbljeno

Da bi pri mercedesu izboljšali občutek med vožnjo, so tudi nekoliko popravili zvok izpušnega sistema in motorja. Najverjetneje se bo več kupcev odločili za zmogljivejšo motorno različico, saj že sama masa vozila ni zanemarljiva. Za vožnjo po urejenih podlagah, kjer bo X razred preživel večino svojega časa, je različica s 190 KM verjetno najprimernejša izbira. K udobnejši vožnji pa bo zagotovo pripomogel tudi sedemstopenjski avtomatski menjalnik.

Hidravlično volanski mehanizem je neobičajno lahek za tovrsten segment vozil, kar je dodaten pokazatelj, katerim kupcem je X v osnovi namenjen. Poleg tega pa je tudi malce manj odziven in počasnejši. To vsekakor ni negativna označba, temveč zgolj prednost, ko se X znajde na neutrjenem terenu. Večvodilne obese z vzmetmi spredaj in zadaj zagotavljajo udobnejšo vožnjo kot pri konkurenci, kjer je uporaba listnatih vzmeti še dokaj pogosta. Zaradi tega je sam občutek med vožnjo bolj podoben sedenju v SUV-ju kot sedenju v gospodarskem vozilu.

Model X trenutno predstavlja najboljšo možno kombinacijo na trgu, ki na eni strani združuje delovne lastnosti gospodarskega vozila in na drugi vozne lastnostni osebnega vozila.

Fotogalerija